Jim Morrison skrev: ↑2026-08-05 10:58:25
Om Arvid Drott haft lite mer is i magen hade han nog tagit Nordmarks plats. Nu känns Oliver Sundberg närmast va?
Tror Wiken har en ny inställning till BARN !
Låt dom prova Almtuna Hanviken först !
Skönt att slippa JVM och annat runt BARNEN
Låt dom åka några varv till Astrid.Lindrgrens värld
Hoppas nu på några bra Transatlanter i stället
Men så kan du ju inte säga efter två säsonger med Frondell, Eklund och Björck. Stockselius verkar dessutom få chansen i tredjekedjan direkt med Josefson och Hartmann.
Frondell Björk en helt annan nivå !
Men raset vi sedan hade under JVM och Camper och skit
Är inte bra för laget !
Så jag tycker det är skönt att ha en gedigen trupp nu när vi inte har så pass bra BARN kommande åren !
Kul att Kryckan känner att han vill köra på!
Däremot så känns det inte särskilt troligt att han känner sig spelklar redan till premiären. November kanske? Har ju spekulerats däråt om nu han skulle vilja göra ett försök att fortsätta.
Sliptip skrev: ↑2026-08-05 11:00:43
Vill påstå att Sundberg, Eklund-Aspe och Pråhl är relativt jämna dessemellan, får se vem som gör bäst ifrån sig helt enkelt. Sedan är Hampus Zirath en liten bubblare.
Det som förut kändes som en stor nackdel med HA (dvs att stora talanger väljer att byta till SHL-lag) känns nu snarare som än fördel, att vi i HA kunde förlita stora delar av truppen till talanger och ”garantera” större roller och således bygga truppen med dessa. Numera är det ett nålsöga att ha rätt talangnivå. Är du inte en stortalang är SHL för stort kliv, men är du en jättetalng är det NHL direkt.
Det känns tråkigt både för oss och för svensk hockey att det är såhär.
Med det sagt så är det klart att jag inte vill tillbaka till HA, men det var lite av en oväntad försämring.
Senast redigerad av Chabo den 2026-08-05 11:58:56, redigerad totalt 1 gånger.
Två goda nyheter. Dels pappa Krüger som krigar på. Välkommen! Du är välbehövd. Hjälte!
Sen ytterligare en medelmåtta väck,som enbart förväntar sig en välkrattad manege till sin amerika-dröm. DIF ska stå för den spänstigaste av studsmattor åt dessa uppblåsta oskulder.
Manijock skrev: ↑2026-08-05 11:58:53
Två goda nyheter. Dels pappa Krüger som krigar på. Välkommen! Du är välbehövd. Hjälte!
Sen ytterligare en medelmåtta väck,som enbart förväntar sig en välkrattad manege till sin amerika-dröm. DIF ska stå för den spänstigaste av studsmattor åt dessa uppblåsta oskulder.
Väl mött i Almtuna om några år....
"– Anaheims bedömning är att han kan få en utveckling på en bättre plats. De tycker att det är för hög konkurrens i Djurgården på forwardssidan., säger sportchef Marcus Due-Boje."
nordmark lyssnar nog mycket på vad ducks har att säga, sen får man ju hålla med det finns knappt någon plats att ens försöka tävla om en plats på topp 6-9 vi ska in med ännu en forward för topp 6. sen att kruger tillbaka också så finns det ännu mindre.
Är det bara jag som faktiskt tycker att laget ser starkare ut nu än förra säsongen?
Visst, vi har tappat en del offensiv spets, men jag tycker att truppen känns betydligt mer balanserad. Backsidan ser starkare ut, centersidan är bättre och vi har fått in större och mer rutinerade spelare överlag. Dessutom känns det som att vi har blivit av med flera spelare som kanske egentligen inte riktigt höll SHL-nivå.
Juniorerna i all ära, men förra året blev det stundtals lite väl mycket ansvar på väldigt unga spelare. Vi såg ju bland annat under JVM vad som händer när man bygger mycket kring juniorer och flera försvinner samtidigt. Jag tycker det är bättre att ha äldre och mer erfarna spelare, då jag tror de bidrar med ett jämnare spel. Visst Björck var typ alltid bäst, men Eklund och Frondell var lite mer upp och ned.
Jag tycker att årets lag känns tyngre, mer moget och bättre byggt för en lång säsong. Får vi dessutom in ytterligare en riktigt vass forward så snackar vi. Sen tror jag även att Hudon har mycket mer att ge.
aljb10 skrev: ↑2026-08-05 12:25:28
Är det bara jag som faktiskt tycker att laget ser starkare ut nu än förra säsongen?
Visst, vi har tappat en del offensiv spets, men jag tycker att truppen känns betydligt mer balanserad. Backsidan ser starkare ut, centersidan är bättre och vi har fått in större och mer rutinerade spelare överlag. Dessutom känns det som att vi har blivit av med flera spelare som kanske egentligen inte riktigt höll SHL-nivå.
Juniorerna i all ära, men förra året blev det stundtals lite väl mycket ansvar på väldigt unga spelare. Vi såg ju bland annat under JVM vad som händer när man bygger mycket kring juniorer och flera försvinner samtidigt. Jag tycker det är bättre att ha äldre och mer erfarna spelare, då jag tror de bidrar med ett jämnare spel. Visst Björck var typ alltid bäst, men Eklund och Frondell var lite mer upp och ned.
Jag tycker att årets lag känns tyngre, mer moget och bättre byggt för en lång säsong. Får vi dessutom in ytterligare en riktigt vass forward så snackar vi. Sen tror jag även att Hudon har mycket mer att ge.
Håller med! Men man får inte glömma att vi tappat några viktigs omklädningsrum pjäser som Klasen och mini fimp. Sånt kan göra skillnad.
Ingen stress i ledningen. Hellre att det blir rätt än att det går fort.
Var tittar ni?
– I Nordamerika. Så är det bara. Skulle bli ytterst förvånad om det kommer nånting annat, eller från en svensk klubb, utan det får bli Nordamerika.
Djurgårdens sportchef fortsätter:
– De som fortfarande väntar på ett NHL-avtal, eller ett tvåvägsavtal. Det kanske blir så att nån går på ett PTO (tryout-kontrakt) där borta och sedan dyker upp, lite som (Oliver) Kylington gjorde förra året.
Marcus Due-Boje konstaterar:
– Ingen stress, men hittar vi rätt är det bara att köra och agera direkt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev: ↑2026-08-05 10:58:25
Om Arvid Drott haft lite mer is i magen hade han nog tagit Nordmarks plats. Nu känns Oliver Sundberg närmast va?
Tror Wiken har en ny inställning till BARN !
Låt dom prova Almtuna Hanviken först !
Skönt att slippa JVM och annat runt BARNEN
Låt dom åka några varv till Astrid.Lindrgrens värld
Hoppas nu på några bra Transatlanter i stället
Dina värderingar är verkligen på en helt egen nivå. Grattis.