Måste ju finnas någon också. Är Widing bättre än Jonathan Davidsson tex? Det är svårt att hitta spelare på korttidskontrakt som skulle göra läget bättre.ciirree skrev:Jag förstår inte varför man inte signar spelare på korttidskontrakt nu när vi har så mkt skador? Rögle plockade ju Widing. Bara vi har full trupp utan att behöva spela Falk som center exempelvis.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Att peta Davidsson var inte _riktigt_ så jag tänktemb81 skrev:Måste ju finnas någon också. Är Widing bättre än Jonathan Davidsson tex? Det är svårt att hitta spelare på korttidskontrakt som skulle göra läget bättre.ciirree skrev:Jag förstår inte varför man inte signar spelare på korttidskontrakt nu när vi har så mkt skador? Rögle plockade ju Widing. Bara vi har full trupp utan att behöva spela Falk som center exempelvis.

Widing är kanske ingen spetsspelare längre, men han har rutin och passar absolut som bredd i en trupp som Rögles, eller våran idag. Iofs så gjorde Axel Fjällby en bra insats så det finns väl inget att klaga på där egentligen. Men jag vet inte, att luta sig tillbaka och förlita sig på att halva J20 ska göra skillnad medans spelade tillfrisknar känns sådär.
Det är ju en ganska otacksam sits man sätts i som junior när man tas upp och ska prestera direkt för att vi har 8 spelare borta.
Senast redigerad av ciirree den 2016-10-08 21:36:13, redigerad totalt 1 gånger.
Jag tror som tidigare nämnt att en av de billigare injektionerna i truppen kunde vara Viktor Amnér. Efter sex matcher har han bara fått åtta minuters sammanlagd speltid, och då pratar vi om en back som snittade nästan en poäng per match i allsvenskan ifjol (dessutom djurgårdare). Det verkar ha skurit sig totalt mellan honom och tränarna redan under försäsongen, man sätter inte en SHL-debutant med den potentialen på läktaren bara på grund av ett par taskiga powerplay-försök i augusti. Även om Luleå säkert föredrar att låna ut honom till allsvenskan eller annan europeisk liga måste de hitta en lösning för honom snart, annars skickar de taskiga vibbar till framtida rekryteringar.
Sen är läget mer desperat efter forwards, om nu Linus är skadad och inte bara blev illamående. Förvisso kommer Peppe troligen tillbaks snart, men vi behövde både få Peppe och Juuso in och ingen ut för att det skulle vara hållbart i mer än några enstaka matcher om vi inte ska få en jäkla stor uppförsbacke framåt vintern. Vet inte vad man skulle kunna göra på den sidan, men någon måste det väl finnas som behöver få lite matcher i sig i jakten på ett per långvarigt kontrakt? Tänker på exempelvis Sean Bergenheim som siktade mot NHL-comeback men fick sitt try-out kontrakt brutet av Anaheim i förrgår. Där har vi en riktig klassforward om han återhämtat sig ordentligt efter hjärnskakningen i vintras.
Sen är läget mer desperat efter forwards, om nu Linus är skadad och inte bara blev illamående. Förvisso kommer Peppe troligen tillbaks snart, men vi behövde både få Peppe och Juuso in och ingen ut för att det skulle vara hållbart i mer än några enstaka matcher om vi inte ska få en jäkla stor uppförsbacke framåt vintern. Vet inte vad man skulle kunna göra på den sidan, men någon måste det väl finnas som behöver få lite matcher i sig i jakten på ett per långvarigt kontrakt? Tänker på exempelvis Sean Bergenheim som siktade mot NHL-comeback men fick sitt try-out kontrakt brutet av Anaheim i förrgår. Där har vi en riktig klassforward om han återhämtat sig ordentligt efter hjärnskakningen i vintras.
Vad gör Mika Hannula nuförtiden?ciirree skrev:Widing är kanske ingen spetsspelare längre, men han har rutin och passar absolut som bredd i en trupp som Rögles, eller våran idag. Iofs så gjorde Axel Fjällby en bra insats. Men jag vet inte, att luta sig tillbaka och förlita sig på att halva J20 ska göra skillnad medans spelade tillfrisknar känns sådär.mb81 skrev:Måste ju finnas någon också. Är Widing bättre än Jonathan Davidsson tex? Det är svårt att hitta spelare på korttidskontrakt som skulle göra läget bättre.ciirree skrev:Jag förstår inte varför man inte signar spelare på korttidskontrakt nu när vi har så mkt skador? Rögle plockade ju Widing. Bara vi har full trupp utan att behöva spela Falk som center exempelvis.
skämt å sido, att kasta pengar på någon i klass med Widing hade inte gjort någon skillnad idag. Nu har vi väl några raka hemmamatcher och får förhoppningsvis tillbaka ett par spelare. Om ca 10 matcher kan man börja utvärdera ordentligt. Dock bör väl Tjocke var uppmärksamma på om det blir någon spelskicklig back eller sniper ledig på marknaden.
Född till sportchef.
Fast hur mycket hade det kostat med en breddspelare på en månad?android skrev:Vad gör Mika Hannula nuförtiden?ciirree skrev:Widing är kanske ingen spetsspelare längre, men han har rutin och passar absolut som bredd i en trupp som Rögles, eller våran idag. Iofs så gjorde Axel Fjällby en bra insats. Men jag vet inte, att luta sig tillbaka och förlita sig på att halva J20 ska göra skillnad medans spelade tillfrisknar känns sådär.mb81 skrev:Måste ju finnas någon också. Är Widing bättre än Jonathan Davidsson tex? Det är svårt att hitta spelare på korttidskontrakt som skulle göra läget bättre.ciirree skrev:Jag förstår inte varför man inte signar spelare på korttidskontrakt nu när vi har så mkt skador? Rögle plockade ju Widing. Bara vi har full trupp utan att behöva spela Falk som center exempelvis.
skämt å sido, att kasta pengar på någon i klass med Widing hade inte gjort någon skillnad idag. Nu har vi väl några raka hemmamatcher och får förhoppningsvis tillbaka ett par spelare. Om ca 10 matcher kan man börja utvärdera ordentligt. Dock bör väl Tjocke var uppmärksamma på om det blir någon spelskicklig back eller sniper ledig på marknaden.
Ni kanske har rätt.
Känns bara väldigt ostabilt när man ska spela Falk som center. Han passar ju knappt som sjundeback.
Får bara hoppas att Fjällby, Bernhardt, Lundin får chansen igen i vinter om de förtjänar den. Som de spelar just nu när vi har spelare borta så ska de väl inte ha några större problem att konkurrera ut Hank och Ahlén?
Pontus Åberg eller Daniel Zaar hade vart något.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hört från TV folk att DIF ringt och frågat om Zackrisson som tydligen inte ska vara helt nöjd i Schweiz.
Inget konkret men låter som att man börjar titta på mer spets
Intressant om informationen stämmer! Ett mål och fyra assists på nio matcher i NLA är väl ok?Lakrisal skrev:Hört från TV folk att DIF ringt och frågat om Zackrisson som tydligen inte ska vara helt nöjd i Schweiz.
Snacka om att han kan göra nytta här, något måste ske!
Såg nu att Toronto dumpar svenskar till AHL bland annat Tobias Lindberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85671 kan det vara något?
- ALLTID DIF
Lakrisal skrev:Hört från TV folk att DIF ringt och frågat om Zackrisson som tydligen inte ska vara helt nöjd i Schweiz.
Det är minst den Typen av värvning som kan räcka att gå långt istället för kval
En pusselbit kan vara grymt avgörande av den kalibern !
Zacke vore exakt det vi behöver. Vi måste värva, det kommer att rinna iväg snabbt annars. Det är dags för Tjomme och Jocke att svälja stoltheten och agera.
Det är mkt snack om just stolthet och att "bara värva dååå", men ha även i åtanke att det finns en budget som inte tillåter utsvävningar och att vi (ja, jag vet det är crazy) inte direkt är sveriges mest eftertraktade klubb att lira för... folk vill ju lira där de kan ta SM-guld och få en fet lönecheck, DIF är inget av i nuläget.. det enda vi kan flasha med är att de får bo i stan... :/Highwind skrev:Zacke vore exakt det vi behöver. Vi måste värva, det kommer att rinna iväg snabbt annars. Det är dags för Tjomme och Jocke att svälja stoltheten och agera.
kort sagt; tror de letar med ljus o lykta men tror inte det är busenkelt att hitta någon klass-lirare och inte bara en medelmåtta till i line 3.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Vore det inte ganska märkligt om det fanns tillräckligt mycket kvar av spelarbudgeten för att skriva kontrakt över en hel säsong med Zackrisson eller en annan spelare av hans kaliber? Men pengar kanske faktiskt växer på träd ändå.
Det beror väl på hur mycket man vill krascha årets budget. Men sådant kan man lida länge av. Det har endast gått sex matcher. Vänta minst 10-15 matcher till och håll utkik på marknaden så vi kan agera snabbt då. Riskerar vi att få spela kval då så tycker jag man kan agera.Rudi skrev:Vore det inte ganska märkligt om det fanns tillräckligt mycket kvar av spelarbudgeten för att skriva kontrakt över en hel säsong med Zackrisson eller en annan spelare av hans kaliber? Men pengar kanske faktiskt växer på träd ändå.
Vi får inte gripas av panik efter endast 6 matcher.
Tror inte att ledningen har varit så klantiga att de inte har medel för att värva en klasspelare. Det måste alltid finnas en plan B, vid skador på nyckelspelare, men även i övrigt. Det ser riktigt illa ut just nu. Jag tar för givet att Jocke sliter som ett djur för att hitta en klassvärvning. Allt annat är skandal.
Hade det funnits pengar hade vi väl gjort ännu en "klassvärvning" innan säsongen? Nog för att ekonomin går ihop men att man skulle sitta och ruva på stålar för att avlöna en toppspelare under en hel säsong det har jag mycket svårt att tro, men jag har gärna fel.