Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tessan »

Jeff Frazee, keeper, transatlant, uppges vara nära allsvensk klubb enligt Mr Madhawk. Västerås tippar jag, för inte har vi råd med honom?
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Salas »

Rocky3000 skrev:Finns det någon chans att locka hit Thoresen, med hjälp av bland annat Djurgårdshjälpen?
Snälla du Rocky, lägg ner ditt fantasitänk. Med dina resonemang blir säkert Sidney Crosby, Evgeni Malkin och Claude Giroux högaktuella också.

Patrick Thoresen har på fyra säsonger producerat i snitt 1,04 poäng per match. Han är en av de bättre spelarna i KHL, och intresse från NHL finns.
I Ryssland tjänar säkert Thoresen runt 500k varje månad efter skatt, och att ens kunna inbilla sig att han hade kunnat vara möjlig att värva, när vi spelar i allsvenskan, med en total lönebudget på 12 miljoner kronor, är ju bara befängt.

Ska du scouta potentiella nyförvärv, var realistisk. Blir bara löjligt i slutändan att läsa dina förslag, på killar som Patrick Thoresen, Artem Anisimov och Petr Koukal.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Tessan skrev:Jeff Frazee, keeper, transatlant, uppges vara nära allsvensk klubb enligt Mr Madhawk. Västerås tippar jag, för inte har vi råd med honom?
Man kan ju hoppas på att Jacob Josefson har tipsat challe om honom..
Likt när Challe fråga Lindbäck om råd angående Pickard.
Men som du sa , frågan är vad han kostar.
Rix

Inlägg av Rix »

Enligt denna sida:
http://nhlnumbers.com/2012/10/20/ahl-sa ... ht-rosters

Lyfter Jeff Frazee 60.000 dollar. Sen vet inte jag om det är totalt eller per månad? 60.000 dollar totalt blir ju 400632,00 SEK per säsong vilket kanske inte är jättedyrt för en duktig målvakt. Dock om det är lön per månad är det väldigt högt.

Någon som kan tolka "statistiken"?
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Rix skrev:Enligt denna sida:

Lyfter Jeff Frazee 60.000 dollar. Sen vet inte jag om det är totalt eller per månad? 60.000 dollar totalt blir ju 400632,00 SEK per säsong vilket kanske inte är jättedyrt för en duktig målvakt. Dock om det är lön per månad är det väldigt högt.

60k är lönen för hela säsongen. En lön spelare köper för att vara nära NHL-laget. Lär bli lite dyrare om han ska spela här. Men tycker ändå vi borde kunna ha råd. Knappast mycket dyrare än Pickard.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Rix

Inlägg av Rix »

136_Djurgårdare skrev:

60k är lönen för hela säsongen. En lön spelare köper för att vara nära NHL-laget. Lär bli lite dyrare om han ska spela här. Men tycker ändå vi borde kunna ha råd. Knappast mycket dyrare än Pickard.
60.000 dollar blir ca 400 K per säsong. Så vi får väl räkna med att han ska ha kanske 500-600 K för att spela en säsong här.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Thoresen har haft erbjudanden från NHL senaste åren, men lönetappet från KHL har tydligen varit fört stort för att han ska ta det.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Thoresen har haft erbjudanden från NHL senaste åren, men lönetappet från KHL har tydligen varit fört stort för att han ska ta det.
Förstår inte ens varför vi diskuterar vidare honom. Precis som Rockys samtliga "värvningar" är han orealistisk när vi spelar i HA. Tror inte ens vi hade kunnat fått honom om vi var bäst i ES och erbjöd topplön. Han tjänar för mycket och är alldeles för bra för att lira i någon annan liga än KHL/NHL.

29 år och en 2:a plats i poängligan. Han kommer spela där i 4-5 år till minst. Sen kanske han varvar ner hemma i Norge.
alltomDIF

Inlägg av alltomDIF »

136_Djurgårdare skrev:

http://www.capgeek.com/player/810
Jeff Frazee $60.000 i AHL

http://www.capgeek.com/player/1069
Chet Pickard $65.000 i AHL

Borde finnas plats i budgeten för en bra målvakt, kan man hoppas på iaf.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi måste ju dock gå högre med lönerna för att få hit dom till att börja med. Sedan måste vi gå ännu högre för att spelaren ska få ut tillräckligt med lön pga våra höga skatter.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Hockeymatcher vinns inte tack vare höga löner. Nu hoppas jag att vi skapar ett lag med hockeykrigare som vinner för äran och inte för lönen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Hockeymatcher vinns inte tack vare höga löner. Nu hoppas jag att vi skapar ett lag med hockeykrigare som vinner för äran och inte för lönen.
Dom får gärna vara legoknektar för min del som inte ens bryr sig om vad DIF står för. Så länge de lever upp till lönen de får tack vare sina insatser spelmässigt.

Likt Kalus ifjol, typexempel på en bra legoknekt som kommer hit och gör sitt jobb. Sedan har ju vissa någon skev bild att..

Finlirare = Legoknektar
Gnuggare = Har bara hjärta

Kalus jobb som han får betalt för är att spela på sättet som han gjorde. Samma sak med Keene i fotbollen. Det innebär inte att de har mer hjärta än någon annan.
Expert.
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av cCat »

Fick just veta att Strandfeldt är sugen att spela här. I klubben i sitt hjärta. Han tjänar idag mellan 700.000kr och 900.000kr beroende på bonusar. Bara så alla vet.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
kaminor

Inlägg av kaminor »

cCat skrev:Fick just veta att Strandfeldt är sugen att spela här. I klubben i sitt hjärta. Han tjänar idag mellan 700.000kr och 900.000kr beroende på bonusar. Bara så alla vet.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
SEK eller NOK?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det där är i SEK förmodar jag, ligger väl i linje med vad pulverapa luskade fram när han enligt uppgift pratade med honom tidigare.

Jag vet dock från mycket säkert håll att Challe är tveksam till Strandfeldt av flera olika skäl, så tror inte det blir något där. Även om vi mot förmodan skulle ha pengarna.
Låst