Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Robinhansen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Robinhansen »

Datsyuk_13 skrev:Järlefeldt kan mycket väl ha gjort en av elitseriens smartaste värvningar.

Det här är för mig - hör och häpna - en drömvärvning (jo, faktiskt). Varenda gång vi mött SSK senaste säsongen så är det alltid Carlsson som är den som stuckit ut från mängden och som jag har fruktat allra mest.

Överlag en fruktansvärt underskattad spelare som jag tror kommer att passa helt perfekt i Djurgårdens sätt att spela.
Jag är också nöjd, folks stora problem i detta forum är att ingen blir nöjd någon gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Om vi mot alla odds får in Tellqvist, Tjärna sr och en klassforward i form av Klasen eller Möller så har vi ändå ett mycket bra lag. Om det istället blir Wesslau och Mattias Tjärna som tar målvakts- respektive forwardsplatsen så ser det inte alls lika bra ut.

Lag 1, det bra laget:
Nilson-Zibanejad-Klasen/Möller
Ölvestad-Ottosson-Eriksson
Carlsson-Norman-Kempe
Eklund-Almtorp-Brodin

Tjärnqvist-Bartley
Boumedienne-Printz
Holmqvist-Claesson

Tellqvist
Sandberg

Lag 2, det tveksamma laget:
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Tjärnqvist-Zibanejad-Carlsson
Eriksson-Norman-Kempe
Eklund-Almtorp-Brodin

Tjärnqvist (räknar kallt med honom)-Bartley
Boumedienne-Printz
Holmqvist-Claesson

Wesslau
Sandberg

Lag 1 kan komma topp fyra medan lag två får kämpa för att gå till slutspel. Känna som att DIF väljer alternativ två.
Ungefär så jag resonerar också.
Expert.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Förra säsongen är ett bevis på att det inte går att bygga ett lag på namnkunniga spelare. Värvningarna så här långt ser inte jätte heta ut men de kanske passar in bättre i laget.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

En intressant fråga är hur mycket pengar vi har i nuläget. Enligt AB ( vilket man självklart ska ta med 27 ton salt) så har vi lagt ett bud (100k) på Wesslau. Om han nu ansluter för den summan, så borde vi väl ha lite pengar till någon vass back och forward?. Jag kan vara helt fel ute, men Almtorp/Carlsson/Bartley kräver väl inga jättestora löner? Vi har än så länge tappat Kronwall, Riddarn, Eklund, Falken, Krüger. Spelare med utgående kontrakt är Owuya, Hannula, Tjärnqvist, Widing. Då måste vi väl ha lite cash kvar till dessa 3 spelare som ska in?.

Om Möller får för sig att komma tillbaka till ES, lär han vara riktigt dyr. Jag tror nog att pengar kommer bestämma vart han landar om han ska spela i ES, och han vill nog också ha en lite ledande roll i laget, t ex första formationens centerplats. Något säger mig att han inte hamnar i DIF om han ska till ES, vet inte om vi har tillräckligt med pengar för han. Enligt gnaget så ska dom ha värvat färdigt, så han kommer nog som tur är ej gå dit ( kanske om Videll drar?). Bara be till gud att det inte händer, jag tror han kommer vara riktigt bra i ES. Om vi ska välja mellan Hannula/Widing/Tjärnqvist så skulle jag välja Hannula. Widing är alldeles för dyr, och Hannula är dessutom bättre än honom. Tjärnqvists roll känns det som att det går att ersätta hyfsat.
mb81

Inlägg av mb81 »

Är bomben helt avskriven eller är det bara det som läst på mr madhawk och sportbladet som säger att det inte stämmer?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Datsyuk_13 skrev:Järlefeldt kan mycket väl ha gjort en av elitseriens smartaste värvningar.

Det här är för mig - hör och häpna - en drömvärvning (jo, faktiskt). Varenda gång vi mött SSK senaste säsongen så är det alltid Carlsson som är den som stuckit ut från mängden och som jag har fruktat allra mest.

Överlag en fruktansvärt underskattad spelare som jag dessutom tror kommer att passa helt perfekt i Djurgårdens sätt att spela.
Vet inte varför, men när jag sluter ögonen och tänker Södertälje så ser jag en ful röd tröja med namnet "Carlsson" på. Om det är bra eller dåligt har jag ingen aning om. Intressant värvning, kan bli grym men också väldigt medioker. Lite synd att han är så pass "gammal", men jag tror ändå att han kan utvecklas i rätt miljö.
COYS

Inlägg av COYS »

Mattias Carlsson är en utmärkt värvning.
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Herregud vad man längtar till nästa säsong! In med Tellan nu kom igen ;)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kentta skrev:
Kall-El skrev:tjärnqvist är väl dessutom inte klar?
Nä, man kan egentligen sätta in random toppback där, men tog första och bästa alternativet. En önskning också.

Eller om du menar brorsan så tror jag att han stannar kvar.
Ingen av bröderna tjärnqvist är väl klar eller?

Hade du inte med junior som forward oxå?
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

äh vafan, detta blir nog rätt ok ändå.. förra året hade jag sjukt med hopp pga alla feta namn och det floppade ju totalt så detta känns mer rätt... man ska inte ha världens förväntan för då blir det bara skit (typ som att gå o se en hypad film), bättre att det känns ok:ish och alla kan lira ut,.. utan brutala krav på sig (typ Widing & c:o) och pga detta lyckas man istället för att man gör en Torres och helt enkelt inte får till det pga prestationsångest!

Dock vore det ju grymt om KJ och Tellan anslöt här samt nån halvkul forward (ja Sundin, dax för comeback för faan, så jävla gammal är du INTE) och sen är det happy days och SM-final i april! :D
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kall-El skrev:
Kentta skrev:
Kall-El skrev:tjärnqvist är väl dessutom inte klar?
Nä, man kan egentligen sätta in random toppback där, men tog första och bästa alternativet. En önskning också.

Eller om du menar brorsan så tror jag att han stannar kvar.
Ingen av bröderna tjärnqvist är väl klar eller?

Hade du inte med junior som forward oxå?
Tror som sagt att båda bröderna spelar i Djurgården nästa säsong, inget som jag har någon aning om egentligen, men det känns som att det blir så.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte alls otänkbart, men om Tjärnqvist junior tar sista forwardsplatsen ser den lagdelen inte direkt lovande ut. Hårt jobbande ja, men vilka skall göra det lilla extra?

Vi har inte direkt heller några stjärncentrar att falla tillbaka på så offensiven känns väldigt grå.

Det hade kunnat fungera med ett ruggigt PP och bra försvar, men för att försvaret skallb li bra krävs det två backar in och för att PP skall bli vasst krävs det antagligen ett smärre mirakel.

Man kan ju undra hur mycket det är tänkt att spelarbudget skall sjunka med till nästa säsong?
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey
Djurgården då? Nej, de verkar inte ha varit så intresserade.
– Jag har faktiskt inte hört något från dem. Det är synd, men vad ska man göra?

Blir nog ingen Tellan :?
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

carne skrev:http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey

Får tokspel... men men nu äre bara stötta Wesslan och givetvis tror vi att han kan bli lika bra som förra säsongen!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
oskais

Inlägg av oskais »

carne skrev:http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey

Skandal. Otacksamhet och skandal.
Låst