Var i själva helvette är det som händer med vårat älskade Djurgården?...
Djurgården har hittills fått nobben av en rad intressanta spelare.
Uppgifter till SPORT-Expressen uppger det som anledningen till att Bremberg nu överväger att lämna klubben. Klubbledningen ska ha utlovat en satsning till sin stjärna – men inte lyckats hålla det löftet.
– Det är ju en rad spelare som har valt bort oss och det börjar dra ihop sig för säsong nu, säger Engström.
– Men jag tror vi kommer ha ett bra lag när det hela drar i gång.
Expressens artikel var snäppet värre. Kan dock inte tänka mig att de släpper honom utan en likvärdig spelare. Det skulle innebära att vi har derbyn mot sorkarna och pundarna nästa år.
Det finns fan inte någon likvärd spelare för DIF:s pengar. Djurgården har tur att dem fortfarande kan behålla Linkan. Om dem skulle släppa honom nu skulle ingen kunna ersätta honom just nu. Ingen.
Släpper de Linkan så kan de avgå hela bunten i ledningen. Vi håller ju för fan inte allsvensk klass ens en gång om vi tappar Linkan. Nä, börjar tyvärr osa lukten av Nybro,Sundsvall,Hammarby och AIK.
Jag vet inte hur bra Linkan anses i Ryssland, men man kanske kan göra en byteshandel med någon rysk klubb. Linkan mot någon annan, plus extra cash.
För om Linkan vill bort från oss så tycker inte jag vi ska hålla honom kvar.
Han har slitit som ett djur ensam i två år nu i princip. Trivs han inte är risken att han spelar dåligt och då är en bytesaffär lika bra.
...Dessutom finns ju en artikel om att Hörnqvist kanske drar till Nashville redan i sommar. Vi står och faller med förstakedjan. Jag mår dåligt.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-08-19 11:06:16, redigerad totalt 1 gånger.
Skandal och åter skandal, sitter och drömmer mig tillbaks tilll 90 talet då klubbarna slogs med varann genom vilka som hade mest hjärta, inte mest pengar. Sjukt Sorgligt att det blivit som det är idag. Att spelade som Nisse skulle kunna gå till Ryssland förvånar mig inte, men att Linkan och Tjärna .. pyttsan, det händer inte.
För övrigt ser det bra ut i det stora hela, eftersom att vi förmodligen kommer att ställa upp i elitserien med det laget som spelat dessa 2 träningsmatcher + Jiri. Kan bli en rolig höst gott folk.
Varför är dom värre än nordamerikaner, tyskar, schweizare eller danskar som snor våra hockey- och fotbollslirare för att de har mer pengar än vad vi ha?
Var sur på giriga spelare och än girigare agenter i sådana fall
Hur det än blir, hur jävla arg jag är på ledningen, så är det inte spelarnas fel. Vi måste stötta dom spelarna som spelar i rätt förening, och vi måste göra dom mer stolta än vad dom redan är för att få spela i detta underbara lag.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården, även i Allsvenskan (om så blir fallet någon gång)
Crashmash skrev:Hur det än blir, hur jävla arg jag är på ledningen, så är det inte spelarnas fel. Vi måste stötta dom spelarna som spelar i rätt förening, och vi måste göra dom mer stolta än vad dom redan är för att få spela i detta underbara lag.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården, även i Allsvenskan (om så blir fallet någon gång)
Linkan har kontrakt med oss och om ledningen låter honom gå så är det en skandal. Och tidningarna överdriver nog som vanligt. Dessutom så läste jag någonstans att Linkan kan tänka sig att spela i nån annan klubb än DIF men den måste vara i närheten av stockholm. Geografi är inte min starka sida men jag tror inte att de ryska lagen som är intresserade är så nära Stockholm. Men pengarna har ju övertalat flera spelare...
Ge(skänk) bort Fredrik Ericson till vilket skitpris som helst bara vi blir av med han sen kan de omförhandla Linkans kontrakt så att han får en lön som han är värd. Vi har då frigjort lönepengar från Ericson som kan gå till Linkan. För jag tror vi klarar oss bättre med bara 7 backar på träningen än att vi inte har kvar Linkan.
Jag blir mycket oroad över detta, det känns inte bra att han vill lämna oss. En Linkan ur balans är medioker spelare, en Linkan i högform håller absoluta världsklass.
tdk skrev:Ge(skänk) bort Fredrik Ericson till vilket skitpris som helst bara vi blir av med han sen kan de omförhandla Linkans kontrakt så att han får en lön som han är värd. Vi har då frigjort lönepengar från Ericson som kan gå till Linkan. För jag tror vi klarar oss bättre med bara 7 backar på träningen än att vi inte har kvar Linkan.
Frågan är om man inte skulle kunna byta han mot en liknande i Ryssland.
Eftersom vill han inte vara kvar så är väl inte motivationen att vinna med DIF så jävla hög.
Och då är det bättre att sälja honom, är det bara lönen som är fel så måste väl DIF kunna ordna detta till honom. Va ju nästan han på egen hand som gjorde att vi är kvar i ES i år.
Fast skulle man byta så hur stor skulle motivationen va hos den vi får in att bli tvingad att spela för en annan klubb???
Tycker det är konstigt att han börja gnälla nu, han har ju för fan själv skrivit på pappret. Komma sen efter en tid och gnälla att man får för lite pengar.
Fy fan va ja blir less på dessa pengar kåta spelare(inte bara Linkan) vad hände med hjärta för klubben, stoltheten för att spela/representera sina lag.
Senast redigerad av Bigge den 2007-08-19 11:39:45, redigerad totalt 1 gånger.