Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nu ser jag Zabel mer som en individuell tränare jämfört med en tränare som har "huvudansvaret".
Med tanke på det material Wikegård har haft att jobba med hos oss tycker jag nog man kunde förväntat sig bättre resultat sportsligt.
Skulle nog faktiskt föredra Garpen framför Wikegård även om jag kanske helst hade velat ha Karlskronas förra sportchef som numer basar över Brynäs.
Med tanke på det material Wikegård har haft att jobba med hos oss tycker jag nog man kunde förväntat sig bättre resultat sportsligt.
Skulle nog faktiskt föredra Garpen framför Wikegård även om jag kanske helst hade velat ha Karlskronas förra sportchef som numer basar över Brynäs.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Båda två har ju förstås enorm erfarenhet från massa roller inom hockeyn. Men känslan är att Garpen känns betydligt mer lämpad som sportchef. Gillar hans idéer mycket när man hör honom snacka. När Wikegård har snackat DIF senaste åren har man ibland häpnat över hans tankar om vem som bör och vem som inte bör spela för DIF. Wikegård hade nog varit mer lämpad för det som dom i Nordamerika kallar "President of hockey operations" och sedan Garpenlöv i en sportchefsroll.
Expert.
"Tim Söderströms brorsa!" såg jag i facebooks kommentarsfält.
94:an i DIFfotboll.
Stämmer det?
*Edit* Verkar inte så..
94:an i DIFfotboll.
Stämmer det?
*Edit* Verkar inte så..
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Första inlägget uppdaterat med det senaste runt truppen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Linus har kontrakt i två år.Frasse skrev:Första inlägget uppdaterat med det senaste runt truppen.
"Kontraktet med Söderström sträcker sig över två säsonger."
Står det i artikeln.
Hur ser man Murrays icke vara eller vara i Djurgården med SHL´s nya regeländringar?
I Sportbladet igår så bekräftar KG Stoppel att man diskuterar både Wikegård och Garpen som ersättare för Challe. Och tydligen har man pratat/pratar med båda.
"-Vi jobbar vidare med att hitta en sportchef och jag tror vi kan vara i mål innan semestern"
Vad är datumet för semestern när det pratats i dessa sammanhang. Midsommar?
EDIT: Fick reda på att det var i slutet på Juli nån gång. Kul. Vänta så länge.
"-Vi jobbar vidare med att hitta en sportchef och jag tror vi kan vara i mål innan semestern"
Senast redigerad av ciirree den 2014-06-11 08:39:51, redigerad totalt 1 gånger.
Garpenlöv och Säcken. Går deras hockeyfilosofier verkligen hand i hand?
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Det är ju frågan.Staten skrev:Garpenlöv och Säcken. Går deras hockeyfilosofier verkligen hand i hand?
I papperbilagan står att 56.3% tycker Wikegård, 13k röster.
Men sen vet man ju aldrig hur hockeykunniga alla dessa är.
För mig är valet självklart: "Garpen" som har jobbat inom förbundet besitter gedigen hockeykunskap, kan media.ciirree skrev:I Sportbladet igår så bekräftar KG Stoppel att man diskuterar både Wikegård och Garpen som ersättare för Challe. Och tydligen har man pratat/pratar med båda.
Wikegård är för 'obekväm' och alla citat hit och dit om spelare som han inte gillar kan sätta käppar i hjulet vid värvningar.
Hoppas och tror att Garpen tillsammans med Jocke (som "players coach") blir en kanon lösning.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Jag ser nog hellre Garpen än Wikegård som sportchef.
Båda herrarna säger ju vad dom tycker, men Wikegård tycker jag uttrycker sig för kontroversiellt i många fall vilket får mig att undra om han gör det för att synas, mer än föemedla vad han egentligen vill få fram.
Garpen är mer skarp i sina uttalanden och säger alltid rätt saker. Kanske är han lite för snäll, men det känns som han tänker ett steg längre än vad Wikegård gör.
Jag vill inte ha en sportchef som efter en match i media kan säga att den och den spelaren i motståndarlaget skämmer ut sig pga olika anledningar, och Wikegård känns som en person som skulle kunna göra detta, men inte Garpen.
Båda herrarna säger ju vad dom tycker, men Wikegård tycker jag uttrycker sig för kontroversiellt i många fall vilket får mig att undra om han gör det för att synas, mer än föemedla vad han egentligen vill få fram.
Garpen är mer skarp i sina uttalanden och säger alltid rätt saker. Kanske är han lite för snäll, men det känns som han tänker ett steg längre än vad Wikegård gör.
Jag vill inte ha en sportchef som efter en match i media kan säga att den och den spelaren i motståndarlaget skämmer ut sig pga olika anledningar, och Wikegård känns som en person som skulle kunna göra detta, men inte Garpen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Mitt val (utifrån den ytterst ringa kunskap jag har i frågan) skulle utan tvekan vara Garpenlöv.
Garpen lär sitta på ett ordentligt mycket bättre internationellt kontaktnät än vad Wikegård gör och dessutom har han helt andra möjligheter att skapa förtroende kring rollen än vad Wikegård har tack vare "rubriktyckande" och fånerier med Gladiatorerna bl.a.
Garpen lär sitta på ett ordentligt mycket bättre internationellt kontaktnät än vad Wikegård gör och dessutom har han helt andra möjligheter att skapa förtroende kring rollen än vad Wikegård har tack vare "rubriktyckande" och fånerier med Gladiatorerna bl.a.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Jag har för mig att de pratade om att ha två sportchefer, som sköter lite olika saker. En som jobbar mycket med kontraktsutformandet och en annan som arbetar mer med själva kontakten.
Känns dock inte som att dessa två herrar kompletterar varandra på ett sådant sätt.
Känns dock inte som att dessa två herrar kompletterar varandra på ett sådant sätt.
Hjärnan säger Garpen. Känns betydligt bekvämare och, jaa förlåt mig Niklas, smartare bland de två. Men måste erkänna att hjärtat väldigt väldigt gärna ser Wikegård. Gillar hans filosofier om det här med kravställning. Hur mycket svensk hockey faktiskt tappat inom detta ämne de senaste tio åren bara. Just nu ska alla spelare behandlas med silkesvantar, och bara det faktum att Nyman/Lofquist-händelsen fick de proportionerna som det fick i media och bland supportrar världen runt är bara ett bevis på det. Personligen så var det bara ett lite småintressand sidosspår, och ingen "KRIS I DJURGÅRDEN"... Sam agerade på ett sätt som inte i Nymans ögon då var acceptabelt, Lofquist fick byta om. End of story!
Nåja, sidospår var namnet. Men någon av de två vore fantastiskt. Men samtidigt, det här med inavel inom DIF Hockey? Är det verkligen rätt väg att gå? Varför inte ta in någon helt utomstående men som faktiskt har professionellt kunnande?
Nåja, sidospår var namnet. Men någon av de två vore fantastiskt. Men samtidigt, det här med inavel inom DIF Hockey? Är det verkligen rätt väg att gå? Varför inte ta in någon helt utomstående men som faktiskt har professionellt kunnande?
- John Terry
- Djurgården Hockey
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Hahahaciirree skrev:Det är ju frågan.Staten skrev:Garpenlöv och Säcken. Går deras hockeyfilosofier verkligen hand i hand?
I papperbilagan står att 56.3% tycker Wikegård, 13k röster.
Men sen vet man ju aldrig hur hockeykunniga alla dessa är.