Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

FFFHTB skrev:Namn: Stadion kokar...............
Sänt: 2012-04-21 17:36
Andreas Engquist förhandlar med DIF.

Läste det här på svenska fans. Tror ni det stämmer?
Hoppas det. Då kan vi få in en riktig lagkapten om den där jävla Nilson försvinner.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Drar Nilson som en smutsig hund med svansen mellan benen så åker hans matchtröja garanterat ner från väggen. Hoppas ju verkligen kaptenen skulle tagit ansvaret och samla trupperna och spela tillbaka oss till finrummet. Drar han nu så är han bara en simpel pengahungrig hyena...
Fy fan vad besviken jag blir på dig Marcus om du drar...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Doyle skrev:Drar Nilson som en smutsig hund med svansen mellan benen så åker hans matchtröja garanterat ner från väggen. Hoppas ju verkligen kaptenen skulle tagit ansvaret och samla trupperna och spela tillbaka oss till finrummet. Drar han nu så är han bara en simpel pengahungrig hyena...
Fy fan vad besviken jag blir på dig Marcus om du drar...
Helt jävla sjukt att vår lagkapten drar. Helt jävla sinnessjukt. Han har ett ansvar för fan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ptja, all respekt jag har för Nilson skulle ju försvinna ganska fort.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:

Hoppas det. Då kan vi få in en riktig lagkapten om den där jävla Nilson försvinner.
Grymt opålitlig källa dock.

--

Det är fortfarande bara en mediakälla ang. Nilson. Ni kan väl vänta en aning med att lacka ur fullständigt?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:

--

Det är fortfarande bara en mediakälla ang. Nilson. Ni kan väl vänta en aning med att lacka ur fullständigt?
Ingen rök utan eld... Antagligen så vill Nilson ha mer pengar. Ser ingen annan anledning. Han kan säkert tänka sig fortsätta i DIF i Allsvenskan för rätt pris. Fyfan, jag kräks.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Det luktar Modo lång väg för Nilson...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Att Nilson "är tillgänglig på marknaden" förvånar mig inte alls, så gör man säkerligen för att sätta press på klubben och helt enkelt en förhandlingstaktik. Med det inte sagt att jag är säker på att han stannar ändå... men känns "sådär" om han går till en annan klubb. Faktiskt riktigt illa så fall. DT räknar jag nästan med sticker till en annan klubb...

Skulle som sagt Andreas Engqvist välja DIF trots HA-spel så skiter jag på mig av lycka. Men det lär dock inte hända.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Chansen att Engqvist kommer är väl i princip obefintlig men om det är någon som skulle vilja för ett allsvenskt DIF så är det Ante.

Ante är DIF.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:

--

Ingen rök utan eld... Antagligen så vill Nilson ha mer pengar. Ser ingen annan anledning. Han kan säkert tänka sig fortsätta i DIF i Allsvenskan för rätt pris. Fyfan, jag kräks.
Du överdriver ändå kraftigt. Han har inte gått ut officiellt och sagt att han inte tänker spela i DIF nästa år. Läs -daniel-'s inlägg och sansa dig.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: Du överdriver ändå kraftigt. Han har inte gått ut officiellt och sagt att han inte tänker spela i DIF nästa år. Läs -daniel-'s inlägg och sansa dig.
Jo, jag vet. Men det blir så här i dessa dystra tider. Och tysta. Dystra och tysta.

Jag sansar mig, men vidhåller vid mina tidigare uttalanden om det skulle stämma.
Kricke

Inlägg av Kricke »

Datsyuk_13 skrev:Det luktar Modo lång väg för Nilson...
Jag tror snarare på någon klubb i Schweiz där han vill casha in lite stålar och "falla i glömska" här hemma...
Kricke

Inlägg av Kricke »

ärkeDIF skrev:Är trött på defaitismen här på sidan. Flera låter som proffssupportrar. Gnäller och gnäller... Sök er som vissa spelare till den nivå ni hör hemma, annars kan er karriär bli förstörd.
Personligen ser jag fram mot nästa säsong. En ny start, är helt övertygad att Djurgården kommer att ha ett kanongäng (som alltid). Vi får se hur många supportrar vi egentligen har eller om dom dragit vidare i karriären :-)
Skall bli riktigt kul att möta nya lag, slippa FBK för 700:de gången. Vi kommer vara bättre än de tolv i elitserien i alla fall.
Jag tycker dessutom synd om ajkare (jobbigt) när spelare som Daniel Larsson( dyr och starkt förknippad med DIF) skrivit på. Mina ajk "vänner" säger nej, nej, nej. Dessutom ryktas det om både Fernholm och Axelsson till ajk. ha, ha. stackare.
Skulle själv aldrig acceptera Fasth i DIF, spelar ingen roll hur bra han skulle va. Aldrig från ajk. Det är till och med svårt att acceptera spelare som varit juniorer i ajk som spelar i DIF.
Kommer bli riktigt roligt om alla tre ovannämnda går till ajk. Solna laget utan själ.
Sitt lugnt i båten det kommer bli j-ligt bra det här.
Låt inte forum styra föreningen. Se hur det gick med tränarbytet;-)
Du vet väl att nye keepern Reideborn har Sålna som moderklubb???
Kricke

Inlägg av Kricke »

Henrik Eriksson har ju redan vänt hem. Challe också och Tellan är på väg hem (förhoppningsvis i alla fall :-) )

Här är en annan spelare som i helgen fick kicken från sin klubb i Kazakstan som kanske är på väg hem och som jag skulle ta emot med öppna armar hos oss. :-) I synnerhet med tanke på att vi är hans moderklubb dessutom. Han är också i "rätt" ålder för att komma hem och spela upp oss igen. Han är heller inte tillräckligt bra för att vara attraktiv för elitserieklubbarna men hos oss skulle han vara av elitserieklass. Han är ingen poängspruta men har ett stort hjärta för föreningen och är det något vi behöver är det tunga backar som kan kötta på när det hettar till framför egna kassen.
När jag har tjatat om att vi måste in med spelare av klass så är det denna typ av spelare jag syftar på. Inga superdyra spelare men ändå spelare som kan tillföra något mycket till laget och som skulle vara grundfundament i att ta oss tillbaka igen. Jämfört med Johner som mer spelar med plånkan än hjärta för klubben tror jag denna spelare skulle vara betydligt viktigare för oss.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kricke skrev:Henrik Eriksson har ju redan vänt hem. Challe också och Tellan är på väg hem (förhoppningsvis i alla fall :-) )

Här är en annan spelare som i helgen fick kicken från sin klubb i Kazakstan som kanske är på väg hem och som jag skulle ta emot med öppna armar hos oss. :-) I synnerhet med tanke på att vi är hans moderklubb dessutom. Han är också i "rätt" ålder för att komma hem och spela upp oss igen. Han är heller inte tillräckligt bra för att vara attraktiv för elitserieklubbarna men hos oss skulle han vara av elitserieklass. Han är ingen poängspruta men har ett stort hjärta för föreningen och är det något vi behöver är det tunga backar som kan kötta på när det hettar till framför egna kassen.
När jag har tjatat om att vi måste in med spelare av klass så är det denna typ av spelare jag syftar på. Inga superdyra spelare men ändå spelare som kan tillföra något mycket till laget och som skulle vara grundfundament i att ta oss tillbaka igen. Jämfört med Johner som mer spelar med plånkan än hjärta för klubben tror jag denna spelare skulle vara betydligt viktigare för oss.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46
Polare?
Låst