Googlade och hittade inget nu, men har starkt för mig att han gjorde det i samband med krisen 04'.
Ett jävla skämt...
Rubriken står ju dessutom klart och tydligt att det är för Elitserien...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
"När M.N. ingick avtalet med Djurgården valde han bort andra attraktiva anställningserbjudanden. Han skulle sannolikt inte ha träffat avtal med Djurgården om anställningen hade varit villkorad av att Djurgården inte åkte ur elitserien."
Judas skrev på 2010, när DIF inte ens var i närheten av att åka ur. Det var ju fan inte en kotte som trodde att vi skulle åka ur ens 11/12. Herregud vilket resonemang.
m.n. måste vara den största Judas inte bara i Djurgården hockeys historia, utan i hela idrotts-Sveriges historia. En lagkapten som medverkar i sitt lags degradering begär och får en halv miljon i ersättning av sin fd klubb som är på ruinens brant.
Jag känner saker för m.n. man inte skriver, men jag erkänner att det jag känner är inte vackert.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Han lär ju aldrig kunna bosätta sig i Sthlm igen iaf...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Minns inte hur alla kontrakt såg ut men det var ju en hel del spelare som hade kontrakt året efter degraderingen som 'fick gå' eller valde gå, dessa måste ju varit utformade likt Mackan? Vad händer om Tjärna jr tex märker att även han tjänat mindre pga att han flyttade? Otroligt klantigt att inte ha en tydligare klausul vid degradering. Kapten Judas kan dra åt helvete.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/