Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Rätt tragikomiskt att folk ska behöva snacka ihop sig om att skapa ett bra ställe att ställa sig ihop för att skapa tryck. Bra att ni gör det dock, hoppas ni får med er övriga!
Carlovic

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Carlovic »

Bra intiativ med att samla ihop sig.. lättare att synkronisera då och sprida ut sången.
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

Förmodligen den sämsta insats jag sett utav klacken på mycket mycket länge. Spelarna var riktigt dåliga men klacken var ännu sämre och detta utan att ta i alls. Bort med turisterna för det blir enbart sämre.

Gillar försöket till 10 bönder klappar i otakt där alla klappade helt i otakt.

Går och lägger mig i fosterställning och gråter, hoppas Challe byts ut som tränare och klacken slutar tro de är på bio...

Bäst idag var nedre som i alla fall försökte.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur svårt ska det vara att veta när man ska sjunga "10 bönder klappar i otakt" ? Om ni inte vet när den ska sjungas så lyssna på texten.

Hur kan man dra igång den helt random? Iq-befriade mongon.
Expert.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Taskman skrev:Förmodligen den sämsta insats jag sett utav klacken på mycket mycket länge. Spelarna var riktigt dåliga men klacken var ännu sämre och detta utan att ta i alls. Bort med turisterna för det blir enbart sämre.

Gillar försöket till 10 bönder klappar i otakt där alla klappade helt i otakt.

Går och lägger mig i fosterställning och gråter, hoppas Challe byts ut som tränare och klacken slutar tro de är på bio...

Bäst idag var nedre som i alla fall försökte.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Detta var sista jag gången jag står på övre. Så jävla lojt. Tröttnat helt. Tycker om sikten men det är det fan inte värt.

Var det nedre A18 man ska stå vid, eller? :|
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

http://www.youtube.com/watch?v=PwHqmQJZ ... re=related

Drömmer mig tillbaka. Vilken känsla det var då. Skillnad är det nu, både sportsligt och på läktaren. Vad fan har hänt med denna förening?! Så SORGLIGT! :shock:
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Enkelt. Då fanns det grupper som styrde klacken. Aktiva från UCS/Fabriken fanns på läktaren och då och då kunde man till och med skymta Martin på räcket. Sjukt bra tider, just nu är det helt obeskrivligt hur mycket man saknar dessa personer. Jag och flera kompisar har stått i klacken från 07 och framåt och även fast det inte var något jättedrag de första åren så var det fan så mycket roligare att stå i klacken än vad det är idag!

Tyvärr så blir det bara värre och värre varje match, idag var förmodligen den sista matchen jag kommer orka se live på ett tag. Är faktist mer bedrövad över den bedrövliga situationen vi är i just nu klackmässigt än spelmässigt, då jag alltid varit mer intresserad av läktarkultur än det sportsliga..

Slutsats:
För att få tillbaka den känsla vi hade fram till säsongen 10/11 så MÅSTE situationen mellan difhockey och de aktiva supportergrupperna lösas så snabbt som möjligt.
Losing all hope was freedom.
Mash

Inlägg av Mash »

A18 gör sämre prestation än laget gör på isen i min syn.
Bästa prestationen som gjordes idag var när Gustafsson blev utvisad för "kneeing" och hela Hovet fylldes med burop. Resten var patetiskt dåligt.

Börja med att slänga ut turisterna. Det kan väl inte vara svårare än att säga "har du klackbiljett sjunger du. Sjunger du inte har du sittplats där borta". Börjar en så följer resten med.
Prestationen på läktaren har visat sig inte vara någon betydelse, men det känns grymt konstigt att inte ha något tryck på läktaren.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF#1 skrev:http://www.youtube.com/watch?v=PwHqmQJZ ... re=related

Drömmer mig tillbaka. Vilken känsla det var då. Skillnad är det nu, både sportsligt och på läktaren. Vad fan har hänt med denna förening?! Så SORGLIGT! :shock:
Kan vi alla nu en gång för alla bestämma oss för att inte titta tillbaka till 09/10? Det jämförs på tok för mycket hur det var då mot nu.
DIF!
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Martin Hansson på skridskor! hehe den var rolig! Gillade hetsen som faan mot domarn jäklar vilken kick man fick!
JonasH

Inlägg av JonasH »

Igår trillade poletten ned (lite sent kan man tycka men hoppet är ju det sista som lämnar människan) och verkligeheten serverade mig en rejäl käftsmäll - det hockeylag jag växt upp med och älskat har befordrats till evigheten och klacken har likt en gammal elefanthanne sökt sig ut i djungeln och lagt sig ned och dött!
"Hockeylegend har gått ur tiden.
Hockeylegenden Djurgården "DIF" Hockey somnade igår in efter en längre tids sjukdom.
Närmast sörjande är Djurgårdsfamiljen och Stockholms stad".
Grönköpings Veckoblad
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Fast det är väl ett bra intiativ om folk vill stå ihop för det kan ju inte bli sämre. Verkligheten ter sig inte alltid som man vill. Då är det ju bättre att man gör något åt det än att bara ge upp och accepterar det usla. Igår satt jag på A11 med några polare som är säsongare och det var första gången på väldigt länge som jag inte stod i klacken, men man fick lite utifrån perspektiv.
Alla vet att det finns många som inte sjunger i klacken, men man märker ju precis som här att alla har olika åsikter om vad som är bra eller dåligt. Med 1000 pers i klacken är det fortfarande 1000 olika åsikter eftersom det råder anarki. Många här efterfrågar ju en klackledare men har ni några andra förslag rent konkret hur vi ska komma till rätta med problemen?
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Hajduk skrev: Många här efterfrågar ju en klackledare men har ni några andra förslag rent konkret hur vi ska komma till rätta med problemen?
Kanske detta är vad som behövs?

Bild

Just kidding. :)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Igår så var det återigen A18 som försökte hålla igång. De på vänster övre stod bara tysta. När det väl började bli lite tryck vid A18 så började de dra igång någonting, vi vid A18 sjöng med. Övre slutade direkt.
Vad är ert problem? Vill ni inte sjunga kan ni ju köpa sittplats, det vinner både DIF och vi på.
Ni verkar gilla Full Fart Framåt samt 10 bönder klappar i otakt (dock endast när bönderna sitter ner och är tysta). Några killar i närheten där jag stod som drog igång Mesta Mästarna, nästan inga sjöng med. Är det en ramsa som vi inte ska sjunga och att jag har missat det? Hellre att den dras igång än Full fart framåt, sittplats ställ er upp, den som inte hoppar, 10 bönder och de andra som dras igång femtiosjutton gånger per period.

Ni som drog igång Kylskåp Kylskåp, bra initiativ även om ni kanske slutade precis när den började spridas.

När det går åt helvete på isen kan vi väl iallafall försöka göra någonting så att vi kan vara lite nöjda över att vi var på Hovet iallafall? Just nu kämpar ju största delen av klacken mindre än DIF på isen.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Axel_K skrev:Igår så var det återigen A18 som försökte hålla igång. De på vänster övre stod bara tysta. När det väl började bli lite tryck vid A18 så började de dra igång någonting, vi vid A18 sjöng med. Övre slutade direkt.
Vad är ert problem? Vill ni inte sjunga kan ni ju köpa sittplats, det vinner både DIF och vi på.
Ni verkar gilla Full Fart Framåt samt 10 bönder klappar i otakt (dock endast när bönderna sitter ner och är tysta). Några killar i närheten där jag stod som drog igång Mesta Mästarna, nästan inga sjöng med. Är det en ramsa som vi inte ska sjunga och att jag har missat det? Hellre att den dras igång än Full fart framåt, sittplats ställ er upp, den som inte hoppar, 10 bönder och de andra som dras igång femtiosjutton gånger per period.

Ni som drog igång Kylskåp Kylskåp, bra initiativ även om ni kanske slutade precis när den började spridas.

När det går åt helvete på isen kan vi väl iallafall försöka göra någonting så att vi kan vara lite nöjda över att vi var på Hovet iallafall? Just nu kämpar ju största delen av klacken mindre än DIF på isen.
Pinsamt dåligt tryck också på Det hörs ett rop. När den ramsan körs ska fanimej hela hovet koka.
Skriv svar