Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Staten skrev:
SirDIFalot skrev:
Rocky3000 skrev:
Sahliano skrev:Fick precis höra från farsan som hade träffat på Jocke Eriksson att han är lagkapten nu.
Sen sa han även att han försöker få Samuelsson till dif.
Men båda dessa grejer hade väl dom flesta redan räknat med :)
Kapten både i SSK, Linköping och nu kronan på verket även här i DIF, inte illa pinkat! Samuelsson som det har flitigt diskuterats här inne är en tillgång om han är hel plus att vi får in han på ett kontrakt som gynnar DIF's ekonomi. Annars kan han gått spela för SSK, så kan Jocke och Micke ses på fritiden istället.
Det blir nog svårt.

Har svårt att, likt många här verkar tro, att tro att Samuelsson skulle ses som någon "bonusspelare" som får ett billigt kontrakt typ. Han kommer direkt från NHL och skulle förmodligen få betalt därefter och ses som den sista pusselbiten till forwardstruppen.
Och då står vi där med en skadebenägen 38-åring som spelar hälften av matcherna och en tunnare forwardsuppsättning än förra året. Herregud, spelare som Jakobs och Johner hade varit spetsspelare i vår trupp just nu.
Det blir en Fredrik Bremberg från sista året all over again. Han spelade väl bara 30 matcher typ?
Kan tänka mig att det är asjobbigt för tränare att ha en sådan i laget, som är skadad-bra-skadad-bra etc etc.
Manijock

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Rocky3000 skrev:
Sahliano skrev:Fick precis höra från farsan som hade träffat på Jocke Eriksson att han är lagkapten nu.
Kapten både i SSK, Linköping och nu kronan på verket även här i DIF, inte illa pinkat! Samuelsson som det har flitigt diskuterats här inne är en tillgång om han är hel plus att vi får in han på ett kontrakt som gynnar DIF's ekonomi. Annars kan han gått spela för SSK, så kan Jocke och Micke ses på fritiden istället.
Det blir nog svårt.

Har svårt att, likt många här verkar tro, att tro att Samuelsson skulle ses som någon "bonusspelare" som får ett billigt kontrakt typ. Han kommer direkt från NHL och skulle förmodligen få betalt därefter och ses som den sista pusselbiten till forwardstruppen.
Beror ju helt och hållet på vad Samuelsson vill. Vill han spela i DIF? Är det bara DIF(och Ssk) som är intresserade så tror jag att han kan ta en lägre lön bara för att spela i en högre serie samt att få lira med sin polare. Är Luleå lika intresserade som Rasse-Osten gav sken av i intervjun så kan vi få problem dock. Fast vi har ändå det lokala att skylta med. Allt handlar ju om hur kylig Challe är. Har ju fått skymta Challes affärssinne förr i exempelvis Saviano-affären, så jag är optimistisk. Måtte han inte rusa in i något!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Nordlund har valt nr 40 enligt twitter.
Kalin hade 40. Samtidigt valde Nyström 26 som är Nybergs nummer.

Tecken på att de blir utlånade? Förstod när Printz lämnade sin 3 till Nisse Ekman. Men jag har svårt att tro att Nyström skulle gå före Nyberg bara sådär.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

ciirree skrev:
Staten skrev:
SirDIFalot skrev:
Rocky3000 skrev:
Det blir nog svårt.

Och då står vi där med en skadebenägen 38-åring som spelar hälften av matcherna och en tunnare forwardsuppsättning än förra året. Herregud, spelare som Jakobs och Johner hade varit spetsspelare i vår trupp just nu.
Det blir en Fredrik Bremberg från sista året all over again. Han spelade väl bara 30 matcher typ?
Kan tänka mig att det är asjobbigt för tränare att ha en sådan i laget, som är skadad-bra-skadad-bra etc etc.
Fast Linkan var ju tyvärr skadad-dålig-skadad-dålig-skadad-lite bättre-skadad-hyfsad....
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Mattebo skrev:..Metallåtervinning Arena nu, hah!..
Var det ajk´s nya arena eller? :lol:
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

ciirree skrev:Nordlund har valt nr 40 enligt twitter.
Kalin hade 40. Samtidigt valde Nyström 26 som är Nybergs nummer.

Tecken på att de blir utlånade? Förstod när Printz lämnade sin 3 till Nisse Ekman. Men jag har svårt att tro att Nyström skulle gå före Nyberg bara sådär.

Ja Nyberg och Kalin håller verkligen inte för SHL. Hoppas bara Nyström gör det! Han är troligtvis vår mest svårbedömda spelare!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Kollade runt lite på vad Swiss National League A hade att erbjuda på den fria marknaden. Med tanke på att Nordlund norpades därifrån. Jag hittade: Peter Mueller http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9220 ifrån Challes gamla klubb Kloten. En riktigt nice spelare som står utan kontrakt. Hittade även Richard Park http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5214 ifrån Nordlunds klubb. Visserligen ett år äldre än Samuelsson, men jävlar vilken erfarenhet och spelsinne plus att han inte är lika skadebenägen som han och Linkan för den delen när det begav sig.
Bild
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Rocky3000 skrev:Kollade runt lite på vad Swiss National League A hade att erbjuda på den fria marknaden. Med tanke på att Nordlund norpades därifrån. Jag hittade: Peter Mueller http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9220 ifrån Challes gamla klubb Kloten. En riktigt nice spelare som står utan kontrakt. Hittade även Richard Park http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5214 ifrån Nordlunds klubb. Visserligen ett år äldre än Samuelsson, men jävlar vilken erfarenhet och spelsinne plus att han inte är lika skadebenägen som han och Linkan för den delen när det begav sig.
Fan, en sydkorean till oss! Det vore inte helt fel ;) Särskilt nu när vi sträckt ut handen och satsar på en ryss.
Både dessa herrar vore givetvis tunga förstärkningar, tyvärr tror jag att de är för dyra. Importerna i Schweiziska ligan har ruggig lön om jag inte missminner mig.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Peter Mueller skulle vara en riktigt bra värvning. Han skulle definitivt kunna leda en förstakedja hos oss. Det enda som skrämmer lite är alla hans hjärnskakningar sista åren.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Är det nån som vet om dom 28 miljoner Challe säger spelarbudgeten är på är inkl eller exl sociala avgifter samt om även tränarnas löner ingår i spelarbudgeten, blir ju en kraftig skillnad om man säger så,,,
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Och är förra säsongens bonusar inräknade i denna budget??
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Djurgårn skrev:Peter Mueller skulle vara en riktigt bra värvning. Han skulle definitivt kunna leda en förstakedja hos oss. Det enda som skrämmer lite är alla hans hjärnskakningar sista åren.
Vill tillbaka till NHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Greato

Inlägg av Greato »

Bild
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld!!!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Låst