Manijock skrev: ↑2021-11-05 20:51:22
Skärpning Lill Fimp. DIF ska vara det största för dig. Annars kan du gott stanna där du är. Vi behöver inte någon Larger Than Life-pajas. Se och lär av den riktiga Fimpen.
Skillnaden är rätt stor mellan fimpen och lillfimpen, fimpen var en "medelmåtta" med stort hjärta och förmodligen självinsikten att han aldrig kommer ta plats i NHL och då var DIF det absolut högsta nivån (se även Hank en spelare som knappt tog plats i SHL men kämpar sig till att bli stående kugge i SHL till slut)
Lillfimpen kommer aldrig bli en SHL harvare, så självklart är hans mål mycket mer än att spela i DIF enbart.
Nu ger vi grabben en chans. Besviken så klart. Nu får vi hoppas att han laddar om och jobbar oss uppåt i tabellen. Vi har faktiskt ett riktigt bra lag på pappret nu. Det kan gå…
Skidlöparn skrev: ↑2021-11-05 19:53:45
Inte för att verka negativ, men…
Och honom ska vi ha hit. Kräks i munnen. Fyfan.
Bättre att han stannar i AHL än kommer hit med sin depp, nu när det äntligen börjar lyfta.
Hellre lillfimpen än ditt deppande. Nu får du fan ta en valium och komma in i matchen DS.
Äh, jag har alltid varit skeptisk till återvändande NHL rejects mitt i säsongen. Oavsett vad de har för namn på tröjan, det brukar inte fungera. Men klart jag hoppas att han gör skillnad, i positiv bemärkelse
Vi får alltså in en spelare som är bra nog för NHL i 19 års ålder, som istortsett inte kostar oss nånting. Som även är Djurgårdare sen födseln och son till en av dom största publikfavoriterna klubben har haft. Och som snittade över en halv poäng per match under sin första riktiga shl-säsong. Detta när vi har skador upp över öronen. Och ändå är vissa skeptiska, bara för att han blev besviken över att inte få vara kvar trots fin inledning i NHL och att han ska få spela JVM och kanske missa några matcher..... Man slutar aldrig förvånas. Jag är BARA skitnöjd över att han kommer och ska passa på att njuta för sen är han inte i SHL på ett bra tag. Välkommen hem William!!!
Detblir3poäng skrev: ↑2021-11-05 22:32:28
Vi får alltså in en spelare som är bra nog för NHL i 19 års ålder, som istortsett inte kostar oss nånting. Som även är Djurgårdare sen födseln och son till en av dom största publikfavoriterna klubben har haft. Och som snittade över en halv poäng per match under sin första riktiga shl-säsong. Detta när vi har skador upp över öronen. Och ändå är vissa skeptiska, bara för att han blev besviken över att inte få vara kvar trots fin inledning i NHL och att han ska få spela JVM och kanske missa några matcher..... Man slutar aldrig förvånas. Jag är BARA skitnöjd över att han kommer och ska passa på att njuta för sen är han inte i SHL på ett bra tag. Välkommen hem William!!!
Detblir3poäng skrev: ↑2021-11-05 22:32:28
Självklart han kom tillbaka. Har aldrig trott något annat, han fick sina obligatoriska matcher.
Lillfimp dominerade inte innan han drog, lär knappast dominera nu heller. Men kan han komma upp i samma nivå som ifjol ( högst osäkert det berömda ” andraåket”) så får vi vara nöjda.
Däremot klokt, etablera sig i SHL innan man åker över är helt rätt väg att gå för spelare som ska spela i top 2 lina.
Jag har inga höga krav. Men roligt att han kommer tillbaka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-11-05 22:47:01
Självklart han kom tillbaka. Har aldrig trott något annat, han fick sina obligatoriska matcher.
Lillfimp dominerade inte innan han drog, lär knappast dominera nu heller. Men kan han komma upp i samma nivå som ifjol ( högst osäkert det berömda ” andraåket”) så får vi vara nöjda.
Däremot klokt, etablera sig i SHL innan man åker över är helt rätt väg att gå för spelare som ska spela i top 2 lina.
Jag har inga höga krav. Men roligt att han kommer tillbaka.
EspenK skrev: ↑2021-11-05 22:14:42
Nu ger vi grabben en chans. Besviken så klart. Nu får vi hoppas att han laddar om och jobbar oss uppåt i tabellen. Vi har faktiskt ett riktigt bra lag på pappret nu. Det kan gå…
Vad skulle han annars säga till Sharks fansen? "So long suckers, DIF forever"?
Självklart blir man besviken oavsett hur legitima och rimliga orsakerna än är.
Det är inte så att Wille inte platsar i NHL utan det är rätt logiska och ekonomiska faktorer bakom. Sharks kommer inte utmana om Lord Stanleys buckla denna säsong och att bränna ett år på kontraktet och tvingas löneförhandla mot lönetaket i åttasiffrigt belopp om 3år när man behöver utrymmet under taket för etablerade spelare vid samma tid skulle vara vansinnigt när man istället kan göra det om 4.
Jag var snarare orolig att man skulle falla för hypen och publiktrycket. Spelare som Wille säljer biljetter och vi skall vara glada för att han kommer hem. För sedan lär vi inte se honom på många år i DIF-dressen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Med tanke på prestationerna Eklund gjort i Sharks under dessa nio matcher så trodde jag inte man skulle få se honom i DIF dressen igen. Även de positiva tongångarna om Eklund i Sharks forum. Eventuellt vid lockout el. ett decennium framåt typ.
Att en spelare med sådan talang och spelsinne kommer tillbaks till DIF är inget man ska kasta bort. Det kan också vara skillnaden om man vill aspirera om en bättre tabellplacering el. om man ska nå framgångar i ett slutspel. Samtidigt att du kan utvecklas ännu mer i DIF, landslaget, osv
Välkommen tillbaks Eklund och jag är extremt glad att få följa dig på ”nära” håll igen
PS. Sen önskar jag dig lycka till nästa år i NHL när du får kampas mot Zibanejad, Landeskog, MacKinnon och McDavid t.ex.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Fantastiskt att Eklund kommer tillbaka. Försökte intala mig själv tidigare att det var lika bra han stannade där borta när han ändå skulle vara besviken samt missa massa matcher under JVM - men det är klart det är ett stort lyft för det här laget. Grymt kul!
Hoppas bara han har motivationen på topp så han inte kommer hem o deppar i 3-4 veckor pga att han inte fick lira i NHL. Just nu är det sista vi behöver nån som inte är positiv och taggad, kan lätt få en omvänd Warg-effekt.
Välkommen hem LillFimp, hoppas du har ditt smile redo och är spelsugen som fan för att visa hajarna att de fuckade upp att släppa dig.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
captcash skrev: ↑2021-11-06 09:26:53
Hoppas bara han har motivationen på topp så han inte kommer hem o deppar i 3-4 veckor pga att han inte fick lira i NHL. Just nu är det sista vi behöver nån som inte är positiv och taggad, kan lätt få en omvänd Warg-effekt.
Välkommen hem LillFimp, hoppas du har ditt smile redo och är spelsugen som fan för att visa hajarna att de fuckade upp att släppa dig.
Han har ju en SJS räv att bolla tankar med i Sörensen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Oj, missade det helt igår kväll. Fan va gött att William kommer hem.
Tvivlar inte på att han lägger besvikelsen åt sidan och omvandlar det till energi. Ser bra ut efter uppehållet.
Man började få tillbaka glädjen utav att se på hockey efter dom senaste två matcherna, men nu ska det fanemej lyfta rejält.
Med little Fimp i laget får vi in en spets som inget annat lag kan jämföra sig med. Tänker på att han kostar absolut inget alls samt att hans utvecklingspotential är enorm.
Har läst på forumet att folk inte har några högre förväntningar på honom, hur är det möjligt?! Jag har skyhöga förväntningar på honom! Framförallt efter jag sett alla highlights från matcherna han spelat, visst inga mål men 3-4 missade frilägen och detta i världens bästa liga.
Jag tycker även att diskussionerna kring att han är sur över att bli hemskickad är larviga. Han är sur för att han inte fick en tröja i Sharks inte för att han ska spela i Djurgården. Tycker att det är två helt skilda saker.
Om vi leker med tanken kring framtida kedjor kan det se ut såhär: