Varje match - i mitten på andra?!?Carlovic skrev:Hunden Leif, bör inte den köras någon gång?
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Klacktråden - Järnkaminerna
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Antar att du är ironisk, men ifall du inte är; Varje match? Charmen med ramsan är ju att den körs typ 1 gång per säsong. Hälften av klacken skulle väl stå helt knäpptysta om den drogs igång iofs, suckandes "Vi drar igång full fart framåt för femte gången istället"
Losing all hope was freedom.
Det kanske bara var jag ikväll men jag tyckte hela vänster ledet (närmast AS) i klacken stod helt tysta. Under växlingsramsorna hördes det som sången endast kom från höger. Extremt dålig insats från klacken idag. Skyller ni på att matchen var dålig så gå hem och kom aldrig mer tillbaka.
Att dra igång "Vi kräver mer än så" är väl smått idiotiskt. Svårt att vara positiv under denna match men det är extremt dumt att påminna någon hur dålig man är. Sjung för Djurgår'n istället för att trycka ner laget ännu mer.
Att dra igång "Vi kräver mer än så" är väl smått idiotiskt. Svårt att vara positiv under denna match men det är extremt dumt att påminna någon hur dålig man är. Sjung för Djurgår'n istället för att trycka ner laget ännu mer.
- SirDIFalot
Idag var det riktigt dött och ledsen stämning i hela klacken. Men det har jag full förståelse för.
Jag gillar inte buandet eller "vi kräver mer än så" men jag har ändå förståelse för de som gör det.
Jag gillar inte buandet eller "vi kräver mer än så" men jag har ändå förståelse för de som gör det.
Expert.
Vänsterledet var helt dött... Försökte sjunga på som fan idag men det blev en pinsam tystnad när man sjöng typ...Mash skrev:Det kanske bara var jag ikväll men jag tyckte hela vänster ledet (närmast AS) i klacken stod helt tysta. Under växlingsramsorna hördes det som sången endast kom från höger. Extremt dålig insats från klacken idag. Skyller ni på att matchen var dålig så gå hem och kom aldrig mer tillbaka.
Du har rätt, jag stod där och det gick inte att få fart. Önskade att man hade en starkare röst ibland så man kunde få med sig hela sektionen....
Förresten hur många sånger hade vi igång denna match?
Tror jag lyckades räkna till 13 den första perioden men inte helt säkert. Sen liksom vem fan drar igång hurjeda mig en järnkamin på hockey?
Tråkigt med ett gäng på 6-8 pers som tjafsade mot mig och 2 kompisar utanför arenan för att man satt ner med mobilen under reklampausen... Man ska inte behöva knuffas och försöka starta slagsmål, även om inte det blev något av det nu. Sålänge man skriker och sjunger för sitt lag under matchen har man fan rätt att göra vad man vill under reklampausen och periodpausen, thats it, känns onödigt att det var så nära att startas en fight över såna här bagateler. Internfighter är bara så onödigt.
Aja införsskaffa klackledare nu!
Vi har en stark sångarsenal, det är bara bra att den utnyttjas. "Hujeda mig..." är en klassiker, även om de tappra som försökte inte fick den att sprida sig eller körde den med den bästa timingen. Om det nu var några som ville slå dig på käften för att du uppmanade dem att sjunga (vilket jag tvivlar på), förutsatt att du stod i klacken, står de på fel sektion.Carlovic skrev:Förresten hur många sånger hade vi igång denna match?
Tror jag lyckades räkna till 13 den första perioden men inte helt säkert. Sen liksom vem fan drar igång hurjeda mig en järnkamin på hockey?
Sålänge man skriker och sjunger för sitt lag under matchen har man fan rätt att göra vad man vill under reklampausen och periodpausen, thats it, känns onödigt att det var så nära att startas en fight över såna här bagateler. Internfighter är bara så onödigt.
Återigen, den som känner sig manad får gärna stå på räcket. Personligen har jag varken energin eller är tillräckligt ung för att orka göra det en torsdag mot ett tråkigt motstånd, men den som känner sig manad får gärna göra det. Jag tycker ändå att man inte kan gnälla på trycket idag sett till det mindre inspirerande motståndet, det skitiga spelet och att det var mitt i veckan...
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
Det var min kompis dem hetsade på och han svarade tillbaks sjung istället. Men det känns bara onödigt med sånt hat. Bättre att hälsa på en vara trevlig och sedan säga till. Tjafset skedde påväg mot Tuben och dem kom fram oprovocerat mot oss efter matchen och verkade tro att vi ville slåss. Inga sköna ordväxlingar lite knuffar. En käftsmäll skulle kunna ha delats ut, provikationer från båda sidorna men bara så onödigt att försöka ta upp en 10 sekunders konservation på hovet efter matchen. Vi är trots allt djurgårdare allihopa och sitter i samma båt. Ok hets är väl bra ibland för att få optimalt tryck men man ska inte ta det personligt och haka upp sig på det. Sen kollar jag livescore och spelare en rond på quizkampen med grannen under reklampausen, vilar benen lite och kör sista 10, är det någon del av matchen man i klacken har rätt att hålla käft är det väl under reklampausen? rätta mig om jag har fel...soundboy skrev:Vi har en stark sångarsenal, det är bara bra att den utnyttjas. "Hujeda mig..." är en klassiker, även om de tappra som försökte inte fick den att sprida sig eller körde den med den bästa timingen. Om det nu var några som ville slå dig på käften för att du uppmanade dem att sjunga (vilket jag tvivlar på), förutsatt att du stod i klacken, står de på fel sektion.Carlovic skrev:Förresten hur många sånger hade vi igång denna match?
Sålänge man skriker och sjunger för sitt lag under matchen har man fan rätt att göra vad man vill under reklampausen och periodpausen, thats it, känns onödigt att det var så nära att startas en fight över såna här bagateler. Internfighter är bara så onödigt.
Återigen, den som känner sig manad får gärna stå på räcket. Personligen har jag varken energin eller är tillräckligt ung för att orka göra det en torsdag mot ett tråkigt motstånd, men den som känner sig manad får gärna göra det. Jag tycker ändå att man inte kan gnälla på trycket idag sett till det mindre inspirerande motståndet, det skitiga spelet och att det var mitt i veckan...
Håller med dig att vi ska utnyttja vår arsenal. Iofs gillar jag hurjeda mig en järnkamin, var lite väl trött när jag skrev det. Men vi ska utnyttja arsenalen på ett bättre sätt. Kör 3-4 långkörare(3-6 min) per period och sedan ibland sticka in med korta ramsor som burop, 10 bönder klappar i otakt, södergren, matte albas näsa, jimmie ölvestad, domaren osv. Kör man en sång med bra tryck och sedan blåser domaren för avblåsning, det är då det brukar bli som mest tryck. Istället är vi tysta denna period och byter sång.
Sen måste vi kanske börja förvänta oss lite mer av klacken i ohetsiga torsdagsmatcher även om jag precis som dig inte har så höga krav en dag som denna. Men det är såhär det kommer se ut resten av säsongen, bönder på en seg torsdag. Man kan inte förvänta sig en toppinsats men lite mer struktur och att folk försöker sjunga. Ljudtopparna spar vi till andra dagar dock.
Det är ju lite lustigt det här. Att båda sidor finns på forumet sådär. Men du satt ner när spelet startat, vi säger åt dig och du och dina polare börjar tjafsa och ge indikationer. Ber om ursäkt för hur hetsigt det blev. Men det tar vi i PM.
Edit: Vi var 3. Inte 8.
Edit: Vi var 3. Inte 8.
Under matchen står man, även under powerbreake!Carlovic skrev:Det var min kompis dem hetsade på och han svarade tillbaks sjung istället. Men det känns bara onödigt med sånt hat. Bättre att hälsa på en vara trevlig och sedan säga till. Tjafset skedde påväg mot Tuben och dem kom fram oprovocerat mot oss efter matchen och verkade tro att vi ville slåss. Inga sköna ordväxlingar lite knuffar. En käftsmäll skulle kunna ha delats ut, provikationer från båda sidorna men bara så onödigt att försöka ta upp en 10 sekunders konservation på hovet efter matchen. Vi är trots allt djurgårdare allihopa och sitter i samma båt. Ok hets är väl bra ibland för att få optimalt tryck men man ska inte ta det personligt och haka upp sig på det. Sen kollar jag livescore och spelare en rond på quizkampen med grannen under reklampausen, vilar benen lite och kör sista 10, är det någon del av matchen man i klacken har rätt att hålla käft är det väl under reklampausen? rätta mig om jag har fel...soundboy skrev:Vi har en stark sångarsenal, det är bara bra att den utnyttjas. "Hujeda mig..." är en klassiker, även om de tappra som försökte inte fick den att sprida sig eller körde den med den bästa timingen. Om det nu var några som ville slå dig på käften för att du uppmanade dem att sjunga (vilket jag tvivlar på), förutsatt att du stod i klacken, står de på fel sektion.Carlovic skrev:Förresten hur många sånger hade vi igång denna match?
Håller med dig att vi ska utnyttja vår arsenal. Iofs gillar jag hurjeda mig en järnkamin, var lite väl trött när jag skrev det. Men vi ska utnyttja arsenalen på ett bättre sätt. Kör 3-4 långkörare(3-6 min) per period och sedan ibland sticka in med korta ramsor som burop, 10 bönder klappar i otakt, södergren, matte albas näsa, jimmie ölvestad, domaren osv. Kör man en sång med bra tryck och sedan blåser domaren för avblåsning, det är då det brukar bli som mest tryck. Istället är vi tysta denna period och byter sång.
Sen måste vi kanske börja förvänta oss lite mer av klacken i ohetsiga torsdagsmatcher även om jag precis som dig inte har så höga krav en dag som denna. Men det är såhär det kommer se ut resten av säsongen, bönder på en seg torsdag. Man kan inte förvänta sig en toppinsats men lite mer struktur och att folk försöker sjunga. Ljudtopparna spar vi till andra dagar dock.
Utan att ha en aning vad Heaty och hans 2 vänner sa till er så tar jag honom i försvar här. Alldeles för mycket p12 i klacken som sätter sig under perioden och fipplar med mobiler och skit, sjung för fan!
"Whatever you want"
Precis vid ingången från A18 blev vi ett gäng på 10 pers som sjöng på jäkligt bra i första och andra. Tror vi malde på 2-3 sånger på upp mot 5 min var. Blev dock väldigt överraskade att verkligen ingen hakade på. Det var ju inte direkt så att det var svåra sånger. Nog för att vi sjöng de i rätt tempo men det ska man ju kunna anpassa sig till!
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Sålänge jag står upp, sjunger och gör mitt bästa har jag väl rätt att göra vad jag vill? Jag tycker det är jobbigt att stå upp länge då jag är lång, smal, har lågt blodtryck och det blir extra jobbigt när man är omringad med folk. Jag utnyttjar varenda tillfälle jag får för att sitta. Dem tillfällerna är vid periodpaus och powerbreak, thats it, jag står upp resten av matchen såklart och vid introsången. tycker det känns ganska naturligt om man har lågt blodtryck.inloss skrev:Under matchen står man, även under powerbreake!Carlovic skrev:Det var min kompis dem hetsade på och han svarade tillbaks sjung istället. Men det känns bara onödigt med sånt hat. Bättre att hälsa på en vara trevlig och sedan säga till. Tjafset skedde påväg mot Tuben och dem kom fram oprovocerat mot oss efter matchen och verkade tro att vi ville slåss. Inga sköna ordväxlingar lite knuffar. En käftsmäll skulle kunna ha delats ut, provikationer från båda sidorna men bara så onödigt att försöka ta upp en 10 sekunders konservation på hovet efter matchen. Vi är trots allt djurgårdare allihopa och sitter i samma båt. Ok hets är väl bra ibland för att få optimalt tryck men man ska inte ta det personligt och haka upp sig på det. Sen kollar jag livescore och spelare en rond på quizkampen med grannen under reklampausen, vilar benen lite och kör sista 10, är det någon del av matchen man i klacken har rätt att hålla käft är det väl under reklampausen? rätta mig om jag har fel...soundboy skrev:Carlovic skrev:
Utan att ha en aning vad Heaty och hans 2 vänner sa till er så tar jag honom i försvar här. Alldeles för mycket p12 i klacken som sätter sig under perioden och fipplar med mobiler och skit, sjung för fan!
Grundregeln nr. 1 sjung. Jag tycker det ibland kan vara skönt med en powerbreak för en själv för att orka ta i sista delen av perioden, men det är upp till person för person. Jag har inte så mkt val, jag måste dricka mkt och sitta ner då och då om jag inte ska få blodtrycksfall, är inpricip tvungen att investera 30kr på läsk varje match. Fotbollen klarar jag mkt bättre då man är utomhus. Jag har säsongskort på både hockey, fotboll, åker på bortamatcher under sommaren för fotboll och sjunger så mkt jag pallar på varenda match.
Cred till DIFnacka, synd att ingen hakade på er!
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det var nog den sämsta sittplats publiken den här säsongen. Jag kan förstå att de flesta på sittplats inte vill stå upp men kom igen om klacken sjunger då ska man fan ställa sig upp. Sen var det typ 200 av 4000 som klappade på sittplats under matchen.
Man ska inte ha förväntningar på sittplats men går man och kollar på sitt lag även fast man sitter på sittplats sektionerna ska man väl orka klappa sina händer för att skapa lite tryck.
Man ska inte ha förväntningar på sittplats men går man och kollar på sitt lag även fast man sitter på sittplats sektionerna ska man väl orka klappa sina händer för att skapa lite tryck.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har lite svårt att förstå hur man kan gnälla på publik (klack eller sittplats) när spelarna på isen skämmer ut sig så kopiöst. Djurgården skall vara oerhört tacksamma att man har den trogna publiken som trots allt finns där; att inte det var större visslingsorkaner efter slutsignalen förvånar mig faktiskt.zetterberg_88 skrev:Det var nog den sämsta sittplats publiken den här säsongen. Jag kan förstå att de flesta på sittplats inte vill stå upp men kom igen om klacken sjunger då ska man fan ställa sig upp. Sen var det typ 200 av 4000 som klappade på sittplats under matchen.
Stod på A16 (typ?) igår, och måste säga att det var väldigt tyst runtom mig... Jag försökte sjunga så mycket som möjligt, men känns så jävla löjligt att stå där och gorma helt ensam när ingen hakar på. Riktigt illa.
Klacktråden - Järnkaminerna
Om hela klacken sjunger sittplats ställer er upp så kan man kräva att alla på sittplats ställer sig upp. Igår viskade hälften av klacken sittplats ställer er upp. 70-80% ställde sig upp. Klacken - sittplats 0-1.zetterberg_88 skrev:Det var nog den sämsta sittplats publiken den här säsongen. Jag kan förstå att de flesta på sittplats inte vill stå upp men kom igen om klacken sjunger då ska man fan ställa sig upp. Sen var det typ 200 av 4000 som klappade på sittplats under matchen.
Men ni kommer igen. Kämpa klacken.
Född till sportchef.