Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Avgå Fagervall!
Men vi låtsas väl vidare. Rapar floskler, gulligullar och spelar otroligt förvånade när vi åker ut i slutspelet mot SHL.
Finns ju sååå mycket som tyder på att Fagervall kommer få ut ens hälften av vår sinnessjukt grymma (!!!!!!) trupp.
Allt tydde ju på att Fagervall var rätt man. 🤣🤡🤡😴😴

Nu lär vi få höra att vi ska gnugga försvarsspel igen. Ni vet det Fagervall lagt all vaken tid på sedan i maj .. Agera nu KG för F.N !!

Ta med den andra 🐮✝️ när du ändå är igång!
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av klintan85 »

Undrar hur det är med Alm och Ytterell. Två backar som man verkligen inte har råd att tappa. Bästa offensiva back och den bästa defensiva.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

klintan85 skrev: 2022-11-15 23:05:27 Undrar hur det är med Alm och Ytterell. Två backar som man verkligen inte har råd att tappa. Bästa offensiva back och den bästa defensiva.
Med tanke på DIFs skadehistorik de senaste decennium så är jag förvånad att vi klarat oss så här långt in på säsongen. Visserligen var ju Rensfeldt borta några matcher och oklart gällande dessa herrar. Bara man har en långsiktig plan för skadorna när det väl sker för alla vet att minst 1-3 bärande spelare kommer drabbas av eländet per säsong hos DIF.

Edit. Hoppas dock att det blir ett undantags år för vi behöver verkligen alla spelare om vi ens ska tänka tanken att gå upp i år.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Osten östlund skrev: 2022-11-15 17:27:25 Du har "bra engagemang ". Sett senaste hockey labbet på cmore? Visar dom mycket siffror/statistik som ej är till Fagervalls favör (inget större fan av statstik själv).

Mig personligen kvittar det om Fagervall är kvar, så länge vi går upp i Shl.

Men vad tror du skulle hända med DIF hockey om Fagervall får kicken imorrn?

- Hur tar "gruppen" det?
-Kostnad?
- KGs "förtroende", satsat på fel coach?
- Kanske ngt mer?

Kontra.

- Vem blir ny coach, och överväger det allt ovan?
Vad tror folk kommer hända om vi gör oss av med Fagervall? Jag ser detta lite överallt och visst, sparkad tränare kan medföra kaos men det kan också medföra framgång som med Färjestad förra säsongen(SM-guld) eller Björklöven förra säsongen(HA-final). Vi kommer knappast åka ur till division ett med den här truppen så jag tror snarare vi har vinna på det.

Det värsta som kan hända är att vi blir kvar i HA och dit är vi redan på väg med Fagervall oavsett.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-11-16 07:41:02
Vad tror folk kommer hända om vi gör oss av med Fagervall? Jag ser detta lite överallt och visst, sparkad tränare kan medföra kaos men det kan också medföra framgång som med Färjestad förra säsongen(SM-guld) eller Björklöven förra säsongen(HA-final). Vi kommer knappast åka ur till division ett med den här truppen vi har så jag tror snarare vi har vinna på det.

Det värsta som kan hända är att vi blir kvar i HA och dit är vi redan på väg med Fagervall oavsett.
Som alltid med lagsport. Det beror ju helt på hur homogent omklädningsrummet är och hur populär tränaren ifråga är. Worst case om det uppfattas som orättfärdigt får man sura spelare och interna motsättningar mellan ledning och spelare eller tom avhopp, men det finns nyanser och grader även där och det kan ju vara det omvända i många fall också.
Det kan få spelare att ta sig i kragen och nya tränare kan få till annat spel.
De gånger DIF bytt tränare under säsong med namnkunniga lag har det lett till degradering 2 gånger så det är lika mycket av en chansning sett till facit.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2022-11-16 08:02:44
Jim Morrison skrev: 2022-11-16 07:41:02
Vad tror folk kommer hända om vi gör oss av med Fagervall? Jag ser detta lite överallt och visst, sparkad tränare kan medföra kaos men det kan också medföra framgång som med Färjestad förra säsongen(SM-guld) eller Björklöven förra säsongen(HA-final). Vi kommer knappast åka ur till division ett med den här truppen vi har så jag tror snarare vi har vinna på det.

Som alltid med lagsport. Det beror ju helt på hur homogent omklädningsrummet är och hur populär tränaren ifråga är. Worst case om det uppfattas som orättfärdigt får man sura spelare och interna motsättningar mellan ledning och spelare eller tom avhopp, men det finns nyanser och grader även där och det kan ju vara det omvända i många fall också.
Det kan få spelare att ta sig i kragen och nya tränare kan få till annat spel.
De gånger DIF bytt tränare under säsong med namnkunniga lag har det lett till degradering 2 gånger så det är lika mycket av en chansning sett till facit.
Visst, men inte chans att vi ryker till div 1 den här säsongen oavsett tränare. Vi ligger dessutom i toppen så jag skulle nästan hävda att det är ett perfekt tillfälle att byta utan stressen av en bottenstrid, likt Färjestad och Björklöven förra säsongen. Som sagt tror jag att det värsta som kan hända med en sparkning av Fagervall är spel en säsong till i denna liga och dit är vi redan på väg med Fagervall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Fagerwall måste gå
rikkard

Inlägg av rikkard »

Börjar också tappa tålamodet med Fagervall. Vi hittar ingen balans i spelet alls. Antingen spelar vi enbart defensivt eller enbart offensivt. Det är helt obegripligt att vi inte lyckas sy ihop det i mer än kanske 2 matcher under hela säsongen. Det måste grunda sig i bristande spelidé.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

In med någon ny, gärna ung och orädd tränare, typ Sam Hallam när han tog upp Växjö! Offensiv, med vinnarskalle... Känns som Fagervall är mer rädd att förlora än att vinna!
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

Det här kommer INTE att vända. Vi kommer inte, helt plötsligt, sätta uppspelen och sluta kladda över hela isen som vi har gjort sedan första nedsläpp den här säsongen. Det här är helt enkelt vad vi måste acceptera spelidé-mässigt av Fagerwall, annars hade vi sett andra tendenser i spelet vid det här laget.
Gillar Fagerwall som person, lugn och behärskad utåt sett. Att han heller inte är nöjd med spelet känns på något läskigt sätt betryggande.
Med det sagt skulle vi ha sett tydligare linjer och försök till nya idéer vid det här laget om det fanns några i ledningens arsenal. Jag säger inte att det inte kommer bli bättre längs med säsongen men jag tror inte att det kommer bli tillräckligt bra för att nå en final.
De flesta av våra konkurrenter har ett mycket snabbare, piggare och rakare spel, för Modos del har det suttit nästan från match 1 till och med.
De gånger vi får till längre anfall är då vi är rappa och checkar högt samt involverar fler i spelet med större avlastningsytor. Tyvärr sker det max 2-3 ggr per match och resulterar i slutändan ändå inte i mål utan kladdas allt för ofta bort. Vi är för snälla framför egen kasse, för sällan framför motståndarnas kasse, mest på utsidan av deras backar och på tok för långsamma både skridsko och puck-mässigt. Tror också att vi har alldeles för många spelare med utgånget bäst före-datum, lider med Tim då han känns relativt ensam om att ha driv och engagemang i sitt spel.

Långt utlägg men jag mår så jävla dåligt av vad jag ser på isen och väldigt ledsen över att jag inte tror på vårat lag längre, hoppas jag har VÄLDIGT fel i slutändan men jag tror inte det tyvärr.
Fokus måste vara på att hitta en ny huvudtränare med färska och friska idéer för vi kan inte lösa detta med enbart nya spelare.
Hoppas KG vet vad han skall leta efter bara, tveksam att han och ledningen sitter på den kunskapen.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Vad finns det ens för tränare som är möjliga?
Döden

Inlägg av Döden »

Det är så mycket som är konstigt just nu...
Förra säsongen var det total kaos, där kan vi snacka om att det fanns noll harmoni i gruppen, har vi det nu? Är det något vi inte vet?
Eller är det så att alla är supernöjda med Fagervall? Spelare, ledare, KG, alla tycker gruppen är fantastisk? Då är ju något annat fel.

Speliden? Vems är den? Blev ju ingen större skillnad med Holmqvist, tror ingen på iden? Kan dom inte hantera den? Vilket vore konstigt med dom spelare vi har. Är det en så pass dålig spelide att den helt enkelt inte funkar? Så många frågor så lite svar.

Som jag sa igår, när vi gång efter gång spelar fast oss i egen zon så motståndarna får överbelasta och återta kontrollen, då måste det ju antingen vara fel på speliden eller så följer inte spelarna den eller så klarar dom inte av den. Jag vetifan men någonstans är det grus i maskineriet.

Om jag läser allas tankar känns det som en blandning av allt: Spelide, för lite vilja, coachning, inställning etc etc.
Vad man ska göra åt det? Det vetifan, kanske man ska kicka Fagervall då, eller inte, kommer det ändra något om det är spelarna det är fel på?

Varsågoda, ett inlägg helt utan svar :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ohddan skrev: 2022-11-16 10:27:03 Vad finns det ens för tränare som är möjliga?
Paananen ryktas ju hänga löst i Västerås. Där tycker jag vi ska hugga direkt om han ryker. Kimby kanske hänger löst om Almtuna fortsätter att inte ta poäng. Det är mitt favoritnamn om han vore tillgänglig. Går det att köpa loss? Johan Lundskog från Davos och Bern fick nyss sparken och är ledig.

Finns massa duktiga lovande unga tränare runt om i landet i J20-lag som förmodligen hade hoppat på möjligheten att bli HC här direkt.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-11-16 10:31:43
Paananen ryktas ju hänga löst i Västerås. Där tycker jag vi ska hugga direkt om han ryker. Kimby kanske hänger löst om Almtuna fortsätter att inte ta poäng. Det är mitt favoritnamn om han vore tillgänglig. Går det att köpa loss? Johan Lundskog från Davos och Bern fick nyss sparken och är ledig.

Finns massa duktiga lovande unga tränare runt om i landet i J20-lag som förmodligen hade hoppat på möjligheten att bli HC här direkt.
Tror inte K-G har den fingertoppkänslan dock.
Precis på samma sätt som han inte har koll på lovande spelare från Hockeyettan eller Hockeyallsvenskan, utan det är kända namn som han går efter. Men detta är ju bara min känsla, kan ha fel.
Garpenlöv hade kunnat vara en sådan som vi plockar in, skulle inte förvåna mig det minsta. En typisk K-G värvning.

Jag hoppas vi agerar i tid och det är nu eller iallafall innan jul.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-11-16 11:05:58
Jim Morrison skrev: 2022-11-16 10:31:43

Tror inte K-G har den fingertoppkänslan dock.
Precis på samma sätt som han inte har koll på lovande spelare från Hockeyettan eller Hockeyallsvenskan, utan det är kända namn som han går efter. Men detta är ju bara min känsla, kan ha fel.
Garpenlöv hade kunnat vara en sådan som vi plockar in, skulle inte förvåna mig det minsta. En typisk K-G värvning.

Jag hoppas vi agerar i tid och det är nu eller iallafall innan jul.
Hade inte förvånat mig heller om Garpen blev den vi plockade in om Fagervall mot förmodan fick gå. Men det hade ju känts som exakt samma skrot och korn.
Låst