Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Varför detta vurmande kring Honken Jr?

Killen var inte bra senast och är det verkligen en offensiv back som vi behöver?

Murray hade, om han hänger med någorlunda i tempot, varit en tillgång med sin rutin, tuffhet och ledarförmåga. Skulle dock helst se Murray-värvning som en eventuell bonus utöver en tilltänkt första back.

Ingen borde för övrigt säga nej tack till Micke Samuelsson på ett hyfsat billigt kontrakt.

Han rutin och ledarförmåga hade kunnat bli ovärderligt med tanke på vårt i mångt och mycket väldigt orutinerade gäng.
Du som gillar centrar borde väl föredra en bättre förstacenter än Ljungh/Eriksson nästa år? Med tanke på att Challe sagt att det bara ska in en forward till.

Samuelssons skadehistorik senaste åren är ju brutal för övrigt.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Vad har HA gjort med oss egentligen?
Innan vi åkte ner till HA var det "Vi kommer aldrig åka ur, vi är Djurgår'n", nu är det "Vi kommer åka ur med vilket lag vi än har, vi är Djurgår'n".
Ha lite förtroende, folk! Lagen i Elitserien kommer inte överskatta oss vilket i princip alla lag i HA gjorde, lagen i ES kommer inte att göra ALLT för att vinna sina första och kanske enda matcher mot Mesta Mästarna. Vi kommer bli underdogs med all rätt men det betyder inte att vi kommer åka ur.

Jag säger inte att vi kommer vara ett topp 6-lag men jag tror vi kommer slåss om kanske en 7-8 plats! Vi kommer inte vara Timrå eller Rögle, vi är fortfarande Djurgården.
Nej, namnet har ingen betydelse men vi supportrar gör mycket. Spelare som Honken, Jocke och Hank kommer att slita för skölden även om de inte är några stjärnspelare idag så har de motivationen och viljan.
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Skidlöparn »

Axel_K skrev:Vad har HA gjort med oss egentligen?
Innan vi åkte ner till HA var det "Vi kommer aldrig åka ur, vi är Djurgår'n", nu är det "Vi kommer åka ur med vilket lag vi än har, vi är Djurgår'n".
Ha lite förtroende, folk! Lagen i Elitserien kommer inte överskatta oss vilket i princip alla lag i HA gjorde, lagen i ES kommer inte att göra ALLT för att vinna sina första och kanske enda matcher mot Mesta Mästarna. Vi kommer bli underdogs med all rätt men det betyder inte att vi kommer åka ur.

Jag säger inte att vi kommer vara ett topp 6-lag men jag tror vi kommer slåss om kanske en 7-8 plats! Vi kommer inte vara Timrå eller Rögle, vi är fortfarande Djurgården.
Nej, namnet har ingen betydelse men vi supportrar gör mycket. Spelare som Honken, Jocke och Hank kommer att slita för skölden även om de inte är några stjärnspelare idag så har de motivationen och viljan.
+1
Lägg till att vi också har en grym organisation kring som inte kommer låta spelarna vika ner sig och spela ut oss.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Skidlöparn skrev:

+1
Lägg till att vi också har en grym organisation kring som inte kommer låta spelarna vika ner sig och spela ut oss.
Varför åkte vi ur då?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Jim Morrison skrev:
Skidlöparn skrev:

+1
Varför åkte vi ur då?
Det var väl ett helt annorlunda läge då? En massa gamla, trötta spelare som underpresterade pga en tränare som ville gå i pension, detta tillsammans med en känsla från staben om att det löser sig, vi är ändå Djurgården. Känslan nu är att hela organisationen tagit lärdom av detta (det såg vi i år jämfört första HA-säsongen).

Nu är vi de som ska jaga med ett gäng sjukt hungriga, unga spelare och helt andra ledare bakom båset. Det kommer bli mycket enklare att organisationsmässigt påverka ett ungt lag än ett gäng avdankade stjärnor.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Skidlöparn skrev: Det var väl ett helt annorlunda läge då? En massa gamla, trötta spelare som underpresterade pga en tränare som ville gå i pension, detta tillsammans med en känsla från staben om att det löser sig, vi är ändå Djurgården. Känslan nu är att hela organisationen tagit lärdom av detta (det såg vi i år jämfört första HA-säsongen).

Nu är vi de som ska jaga med ett gäng sjukt hungriga, unga spelare och helt andra ledare bakom båset. Det kommer bli mycket enklare att organisationsmässigt påverka ett ungt lag än ett gäng avdankade stjärnor.
Om det är så du skriver så borde väl frågeställningen aldrig vara "Vad har HA gjort med oss egentligen?" när det har snarare gynnat oss och gjort organisationen mer ödmjuk.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Varför detta vurmande kring Honken Jr?

Killen var inte bra senast och är det verkligen en offensiv back som vi behöver?

Murray hade, om han hänger med någorlunda i tempot, varit en tillgång med sin rutin, tuffhet och ledarförmåga. Skulle dock helst se Murray-värvning som en eventuell bonus utöver en tilltänkt första back.

Ingen borde för övrigt säga nej tack till Micke Samuelsson på ett hyfsat billigt kontrakt.

Han rutin och ledarförmåga hade kunnat bli ovärderligt med tanke på vårt i mångt och mycket väldigt orutinerade gäng.
Du som gillar centrar borde väl föredra en bättre förstacenter än Ljungh/Eriksson nästa år? Med tanke på att Challe sagt att det bara ska in en forward till.

Samuelssons skadehistorik senaste åren är ju brutal för övrigt.
Skall Samuelsson in räknar jag med han som en "billig bonusspelare" utöver den gjutna förstacentern.

Om Samuelsson skulle dyka upp tror jag han gör det för han vill spela en säsong inför galna fans och få spela med sin gamla polare Jocke E.

Alltså tror jag knappast att hans lönekrav kommer vara direkt höga.

Om det skulle vara höga skall vi självfallet tacka nej.

Centern är ett absolut måste.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Jim Morrison skrev:
Skidlöparn skrev: Det var väl ett helt annorlunda läge då? En massa gamla, trötta spelare som underpresterade pga en tränare som ville gå i pension, detta tillsammans med en känsla från staben om att det löser sig, vi är ändå Djurgården. Känslan nu är att hela organisationen tagit lärdom av detta (det såg vi i år jämfört första HA-säsongen).

Om det är så du skriver så borde väl frågeställningen aldrig vara "Vad har HA gjort med oss egentligen?" när det har snarare gynnat oss och gjort organisationen mer ödmjuk.
Jaja, kan jag väl hålla med om. Plussade mest det senare stycket om att vi ska tro på laget. Klart slut.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Tobias Liljendahl klar för Vita Hästen enligt Dragskott.
skinza

Inlägg av skinza »

puttedif2 skrev: Konsekvensen blir då att vi inte kommer att ha pengar att värva i januari, särskilt då publiken förmodligen kommer svika. Det är bara att se hur dåligt säsongskortsförsäljningen går redan nu, den orättvisa fördelningen suger musten ur allt hockeyintresse för stora delar av oss djurgårdare.
Hur kan över 2500 sålda säsongskort i början av juni vara så dåligt?
Senast redigerad av skinza den 2014-06-04 20:21:25, redigerad totalt 1 gånger.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

skinza skrev:
puttedif2 skrev:
Skidlöparn skrev: Konsekvensen blir då att vi inte kommer att ha pengar att värva i januari, särskilt då publiken förmodligen kommer svika. Det är bara att se hur dåligt säsongskortsförsäljningen går redan nu, den orättvisa fördelningen suger musten ur allt hockeyintresse för stora delar av oss djurgårdare.
Inte mitt citat så ni vet :)
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

pulverapa skrev:Hockeysverige.se har intervjuat Hersley:
Om det inte skulle bli spel i KHL eller Schweiz lockar det Patrik Hersley att stanna i Leksand ytterligare en säsong.
- Ja, det tycker jag att det gör. Leksand hade varit det naturliga stället att spela på. Nu har jag inte heller låtit andra lag varit med i bilden.
Man kan ju undra var Rocky har fått info om Hersley? Felinformerad deluxe...
Patrik Hersley som Mikael Samuelsson är fria på marknaden That's It! Det är väl det den här lilla tråden handlar om? Att vi supportar diskuterar och spanar in vilka spelare som för tillfället står utan kontrakt och som kan spela för vår fina sköld. I dagsläget vet vi att två spelare ska in. En av dessa två ska vara en back. Angående backen Hersley skulle jag gärna vilja se han här, men nu är inte Challe ute efter en sådan back som Hersley representerar, så då får han snällt lira kvar i Leksand eller var han nu hamnar någonstans.

Om nu Samuelsson skulle välja att lira i Sverige igen, skulle han inte då välja SSK före oss?
Bild
skinza

Inlägg av skinza »

Skidlöparn skrev:
skinza skrev:
puttedif2 skrev:
Skidlöparn skrev: Konsekvensen blir då att vi inte kommer att ha pengar att värva i januari, särskilt då publiken förmodligen kommer svika. Det är bara att se hur dåligt säsongskortsförsäljningen går redan nu, den orättvisa fördelningen suger musten ur allt hockeyintresse för stora delar av oss djurgårdare.
Inte mitt citat så ni vet :)
Ojdå :roll: fixat nu iaf :)
mb81

Inlägg av mb81 »

Tråkigt om Liljendahl lämnar. Skulle vara mycket bättre att ha på utlån. Tråkigt att vi tappar de bästa j20-spelarna. Hoppas Englund och AOM stannar iaf!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:Tråkigt om Liljendahl lämnar. Skulle vara mycket bättre att ha på utlån. Tråkigt att vi tappar de bästa j20-spelarna. Hoppas Englund och AOM stannar iaf!
Det är klart att han lämnar.
Expert.
Låst