Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Jag orkar inte med det här. Jag är förvisso tidigt men jag säger en gång för alla. Avgå hela jävla styrelsen. Fuck it. Lämna allt och anställ lite kompetent jävla personal.
GÖR NÅGOT RÄTT FÖR I HELVETE!
Hade detta varit ett företag som skulle drivas succesivt så hade styrelsen fått lämna för längesen men nu så sitter man och pissar på fansen med denna jävla inställning.
GÖR NÅGOT RÄTT FÖR I HELVETE!
Hade detta varit ett företag som skulle drivas succesivt så hade styrelsen fått lämna för längesen men nu så sitter man och pissar på fansen med denna jävla inställning.
- Christopher J
Fricke skrev:Linus KlasénErik Kloth skrev:Helt otroligt att mesta mästarna numera inte överhuvudtaget är det minsta attraktivt att spela i. Vilka spelare har vi bommat hittills under Silly Season?
Mika Hannula
Nisse Ekman
Micke Holmqvist
Andreas Holmqvist
Björn Melin
Yared Hagos
Daniel Tjärnqvist (?)
Just att vi förlorade dragkampen om Hagos bekymrar mig inte nämnvärt då han i första hand är en defensiv center vilket vi redan har ett par utav. Däremot vore det inte fel om man lyckats signa Hagos på tre år och byggt laget lite runt honom då Otto mfl börjar bli till åren.
Per Arlbrandt
Daniel Fernholm
Mikael Renberg (om det nu stämde att vi bjöd på honom)
Robbin Johnsson
Patrick Lundh
Finns säkert flera...
Johan Lindström
Dick Tärnström
Mattias Weinhandel
-
-
rocker// så man får inte gnäll om man inte har säsongskort?
en anledning till att inte ha säsongskort kan ju faktiskt vara att laget inte är tillräckligt bra för att det ska bli underhållande,. Nu är det inte så i mitt fall, det är mer pga tidsbrist, men jag förstår mycket väl de som väljer bort säsongskort pga att laget ser så svagt ut.
oroväckande tendens på försäsongen: det är fortfarande bara Linkan-kedjan som producerar. Vi MÅSTE in med en till offensiv kraft av hög kvalitet.
en anledning till att inte ha säsongskort kan ju faktiskt vara att laget inte är tillräckligt bra för att det ska bli underhållande,. Nu är det inte så i mitt fall, det är mer pga tidsbrist, men jag förstår mycket väl de som väljer bort säsongskort pga att laget ser så svagt ut.
oroväckande tendens på försäsongen: det är fortfarande bara Linkan-kedjan som producerar. Vi MÅSTE in med en till offensiv kraft av hög kvalitet.
-
Bjurling_39 skrev:Ja visst var det bra.. 3-2 bara.. Men det är 55 matcher på en säsong!corrado_boy skrev:Vad kul det ska bli senare och se om spelare som Holmqvist, hannula blir nobbade av andra lag vad Dif gör då??
jag kommer skratta gott då![]()
Och sedan om nu hagos har valt mora framför oss så är väll det ingen fara, det är inte bara en spelare som lyffter upp ett helt lag, kedja mm![]()
3-2 mot frölunda i första matchen på försässongen tycker jag inte är helt så tokigt med tanke på att dom har klass spelare som kallio, kahnberg, bröderna holmqvist mm.
1-2 effter förläggning idag mot Linköping som har fler toppspelare änn oss!!
du verkar se 55 matcher som negativt..se det possetivt istället då har laget fler matcher att kämmpa och kriga och ta poäng i!!
+ Där behöver hockeyspelarna oss som stöd, vi måsste Hejja fram hjältarna från ståplatts och visa att ingen BRÅKAR MED OSS!!
Avgå styrelens hit och dit.... Kom igen nu!
Vi som såg matchen mot Linköping behöver inte direkt oroa oss att det inte kommer in nya spelare. Visst, Ekman eller Tjärna hade satt fint, med resterande namn ger jag inte mycket för.
Varför valde Hagos Mora? Jo, enligt säker källa för att han själv inte såg sig ta en ordinarie plats i DIF. Och jag förstår detta. Vems plats ska han ta?
Bäcker, Falk, Ask eller Otto.... Lättare att ta plats och visa sig i Mora. Att DIF betalar hög lön för Hagos, nej tack!
För övrigt såg Fernholm (som vanligt) seg och långsam ut, skönt
Kvällens match mot Linköping var verkligen ett steg i rätt riktning. DIF borde vunnit och vissa spelare såg verkligen lovande ut. Dicken och Enqvist imponerade verkligen. Deras nummer antecknades nog av Bengt-Åke på läktaren
Gällande Tjärna så är det inte alls kört. Tidningarna blåser i vanlig ordning upp det...
Vi som såg matchen mot Linköping behöver inte direkt oroa oss att det inte kommer in nya spelare. Visst, Ekman eller Tjärna hade satt fint, med resterande namn ger jag inte mycket för.
Varför valde Hagos Mora? Jo, enligt säker källa för att han själv inte såg sig ta en ordinarie plats i DIF. Och jag förstår detta. Vems plats ska han ta?
Bäcker, Falk, Ask eller Otto.... Lättare att ta plats och visa sig i Mora. Att DIF betalar hög lön för Hagos, nej tack!
För övrigt såg Fernholm (som vanligt) seg och långsam ut, skönt

Kvällens match mot Linköping var verkligen ett steg i rätt riktning. DIF borde vunnit och vissa spelare såg verkligen lovande ut. Dicken och Enqvist imponerade verkligen. Deras nummer antecknades nog av Bengt-Åke på läktaren
Gällande Tjärna så är det inte alls kört. Tidningarna blåser i vanlig ordning upp det...
-
jensa öhling skrev:rocker// så man får inte gnäll om man inte har säsongskort?
En match blir vad man gör det till .. om storsattsningarna är roliga att gå på så får man jju sätta sig och fundera lite grann vad det är som gör att det blir bättre.
Är det spelet eller draget på läktaren??
eller kanske båda delarna??
Problemet är inte att laget är dåligt...
Det hade varit mycket bättre att de tidigt gick ut med att det är färdigvärvat och att truppen är spikad, jämfört med att gå ut och desperat visa intresse för varenda namnkunnig spelare som är ledig och sedan förlora varenda kamp. Det känns bara som att vi viker ner oss innan säsongen ens har börjat. Det sänder ut väldigt nervösa vibbar till laget som ställs på isen och till oss som står bredvid. Hoppas att det inte blir någon patetisk panikvärvning nu, utan att vi vågar satsa på det vi har och ev. plocka in en kanonvärvning på artistkontrakt eller liknande. Vi har ett bättre lag i år än förra året. Vi har god chans att nå slutspel.
Jag försökte placera in hagos i en kedja innan idag, med såg inte riktigt hur det skulle gå till. Han är m.a.o. inte den vi behöver.
Jag tycker fortfarande att den största värvningsmissen är att vi inte kunde behålla Lundh. Är övertygad om att han gjort väl ifrån sig redan i år. Och den killen har potential!
Tycker annars att försäsongen går helt ok med tanke på att Ölvestad saknas och att vi därigenom förlorar viktig kraft.
Jag försökte placera in hagos i en kedja innan idag, med såg inte riktigt hur det skulle gå till. Han är m.a.o. inte den vi behöver.
Jag tycker fortfarande att den största värvningsmissen är att vi inte kunde behålla Lundh. Är övertygad om att han gjort väl ifrån sig redan i år. Och den killen har potential!
Tycker annars att försäsongen går helt ok med tanke på att Ölvestad saknas och att vi därigenom förlorar viktig kraft.
-
gårdare// lägg av nu. Självklart skulle Hagos platsa hos oss. Han är inte sämre än någon av våra centrar. Sen är det möjligt att han får ännu mer speltid i Mora än vad han skulle fått hos oss, men hade helt klart varit en tongivande spelare även i DIF.
Jag hade placerat in honom i en kedja med Ölvestad och Dick. Då hade vi haft en mycket stark tredjekedja. Den andra kedjan skulle varit Otto, Anger och Danielsson.
Jag hade placerat in honom i en kedja med Ölvestad och Dick. Då hade vi haft en mycket stark tredjekedja. Den andra kedjan skulle varit Otto, Anger och Danielsson.
-
DIF:s kontraktsförslag var BÄTTRE ekonomiskt än Moras! Det har jag under dagen fått bekräftat. Hagos ville helt enkelt inte dra på sig den vackra DIF-skölden. Han är ju trots allt råtta så jag måste faktiskt beundra att han avstår från spel i DIF då det lär svida i hjärtat att representera DIF. Vill personligen inte ha in fler råttor i laget...
Jag sörjer inte Hagos men visst är det trist att vi får svårare och svårare att locka till oss duktiga spelare...
Jag sörjer inte Hagos men visst är det trist att vi får svårare och svårare att locka till oss duktiga spelare...
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Glöm Hagos han saknar både ambitioner och självinsikt
Undrar om han månne var rädd att få en kvartsamtal med galgarnas allra finaste supportrar ?DIF:s kontraktsförslag var BÄTTRE ekonomiskt än Moras! Det har jag under dagen fått bekräftat. Hagos ville helt enkelt inte dra på sig den vackra DIF-skölden. Han är ju trots allt råtta så jag måste faktiskt beundra att han avstår från spel i DIF då det lär svida i hjärtat att representera DIF. Vill personligen inte ha in fler råttor i laget...
Yared precis som Linus Klasén lider av det många skulle kalla dåligt självförtroende medans det i själva verket handlar om att de helt saknar ambitioner, för vem tror på myten om att SSK eller Mora skulle kunna bli ett topplag ?
Vi får leva med det faktum att Djurgården som klubb i framtiden kommer få det mycket svårt att locka till sig spelare av klass.
Inte ens våra "egna" spelare flyttar hem till huvudstadens lag och skälen till detta är väl många men i huvudsak handlar det om att vi omöjligen kan erbjuda de löner/vilkor andra lag kan locka med.
Vem skulle frivilligt bosätta sig i Skellefteå eller Mora ? Inte bosätter man sig där för det stora utbudet av saker att göra på fritiden, nej det handlar om att man får en lön man omöjligen kan göra av med.
Senast redigerad av Frasse den 2007-08-17 07:22:18, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Re: Glöm Hagis han saknar både ambitioner och självinsikt
hehe det är ganska roligt att se den inbitne sthlmaren höja sin stad till skyarna om det stora utbudet av saker att göra osv....sanninen är den att om ni orkar er utanför tullarna och kollar in en medelstor stad så har den i princip det utbud av aktiviteter och annat som sthlm har...fast inom en mindre yta och med lättare kommunikationer o ch kanske lite mindre skala. OK Mora kanske inte är sååå stor men Skellefteå är ganska så precis en tiondel av sthlm och rätt lagom för många...Sthlm och DJurgårns problem med istider och annat runt omkring som rör la familia (barnomsorg, jobb till fruga osv osv) lär väga rätt så tungt....att ta en landsortsgrabb/familjefar till sthlm och tro att han smidigt ska finna sig till rätta i den stressiga storstan är ju bara att drömma om...visst..somliga klarar det men säkert men skulle gissa på att 7 av 10 vantrivs... och trivs man inte utanför isen så presterar man inte på isen...Tycker ledningen är helt på rätt spår när det gäller att värva gubbs med sthlms-anknytning men det är jääkligt oroväckande att våra egna "hemvändare" vänder oss ryggen...Frasse skrev:Vem skulle frivilligt bosätta sig i Skellefteå eller Mora ? Inte bosätter man sig där för det stora utbudet av saker att göra på fritiden, nej det handlar om att man får en lön man omöjligen kan göra av med.