om en STOR nypa salt= En grävskopa salt så håller jag helt med dig.Lee Harvey Oswald skrev:Han (Kim) fick säkert huvudvärk redan vid första förhandlingen....
Jaja, -Det har aldrig varit nåt, men nu är det slut.
Tur att man inte hann luras med i drevet iaf.
För precis som trådnamnet Silly Season antyder så bör 99% av det som skrålas & skränas om här inne tas med en STOR nypa salt
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Se där ja, fick SMS om det precis...YoUBeT skrev:SSK´s Mattias Carlsson ska vara klar enligt säkra källor...

DIF 4 Ever
Är vi nya ssk eller snart värvar vi väl Sjögren med
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Är det bekräftat via DIF?jag får sms från mesama men har inte fått något
- Lee Harvey Oswald
va faan...
Siktet tydligt inställt på placeringarna 8-12
Siktet tydligt inställt på placeringarna 8-12
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jösses då!
Dif gillar att värva spelare från SSK.
Men det är en bra kille, hoppas han kan visa att han spelar för den finaste skölden i sverige!!
Dif gillar att värva spelare från SSK.
Men det är en bra kille, hoppas han kan visa att han spelar för den finaste skölden i sverige!!
nån som vet nått om Carlsson förutom statsen på eliteprospects?
btw...SSKs rooster ser ju väldigt skräckinjagande ut;) 2 backar och 4 forwards... tror kringlornas sportchef har ett digert arbete framför sig...
btw...SSKs rooster ser ju väldigt skräckinjagande ut;) 2 backar och 4 forwards... tror kringlornas sportchef har ett digert arbete framför sig...
Där damp sms:et ner! Hjärtligt välkommen Mattias!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- reservjesus
Med rätt medspelare kan han göra en hel del poäng, så det är ju ingen skitvärvning, även fast man kanske velat se någon annan.
clowns to the left of me, jokers to the right
Vad vill Djurgården? Sänka publiksnittet till 6000?
Vilken jävla medioker trupp vi kommer få. Grattis aik, ni kommer bli bäst i stan, och det kan ni tacka Järlefelt för.
Vilken jävla medioker trupp vi kommer få. Grattis aik, ni kommer bli bäst i stan, och det kan ni tacka Järlefelt för.
Varför i hela helvete tog vi inte Videll eller är han Gnagare?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Jag håller inte med.Salas skrev:Vad vill Djurgården? Sänka publiksnittet till 6000?
Inför förra året så satsade vi på de stora namnen med stora lönekuvert, och då gnälldes det på att inte en jävel visade hjärta och att dom "inte brydde sig". I år har vi värvat både Almtorp och Carlsson som båda är två hårt jobbande forwards som ger 100%. Det är ett lag vi ska bygga och jag tror att båda dessa herrar passar bra in i den sorts profil av spelare vi eftersträvar att ha i den här föreningen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag är faktiskt mycket positiv till denna värvning. Tycker att Mattias har en skön stil och killen kan faktiskt göra mål.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Man vinner inget utan en vägledande förstafemma, men det verkar Järlefelt & Co blunda för. Skellefeå var ett jävla pisslag den gångna säsongen, men tack vare en stabilt producerande förstafemma så tog man sig till sm final.Edin skrev:Jag håller inte med.Salas skrev:Vad vill Djurgården? Sänka publiksnittet till 6000?
Inför förra året så satsade vi på de stora namnen med stora lönekuvert, och då gnälldes det på att inte en jävel visade hjärta och att dom "inte brydde sig". I år har vi värvat både Almtorp och Carlsson som båda är två hårt jobbande forwards som ger 100%. Det är ett lag vi ska bygga och jag tror att båda dessa herrar passar bra in i den sorts profil av spelare vi eftersträvar att ha i den här föreningen.
Sedan så undrar man ju vad detta nu innebär. Kan vi vinka hej då till bröderna Tjärnqvist nu? Eller är Carlsson den offensiva spetsen som skulle in i förstafemman?
Värvningen av Carlsson gör absolut ingen klok, och att värva en late bloomer som producerade 28 poäng i Södertäljes förstafemma med Jocke Ercisson och Linus Videll är fan i mig tragiskt.
Men sånt är livet, och det är väl bara att acceptera det.
Klassmaterial lämnar medan mediokert material strömmar in. Jag är helt klart orolig.
Edin skrev:Jag håller inte med.Salas skrev:Vad vill Djurgården? Sänka publiksnittet till 6000?
Jag är nog böjd att hålla med....
Första impulsen är "tråkigt" eller "förvånande".
Men undra om inte dessa medelbetalda (?) hårdjobbare kan vara rätt för DIF!