Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Helt otroligt att mesta mästarna numera inte överhuvudtaget är det minsta attraktivt att spela i. Vilka spelare har vi bommat hittills under Silly Season?
Mika Hannula
Nisse Ekman
Micke Holmqvist
Andreas Holmqvist
Björn Melin
Yared Hagos
Daniel Tjärnqvist (?)
Just att vi förlorade dragkampen om Hagos bekymrar mig inte nämnvärt då han i första hand är en defensiv center vilket vi redan har ett par utav. Däremot vore det inte fel om man lyckats signa Hagos på tre år och byggt laget lite runt honom då Otto mfl börjar bli till åren.
Mika Hannula
Nisse Ekman
Micke Holmqvist
Andreas Holmqvist
Björn Melin
Yared Hagos
Daniel Tjärnqvist (?)
Just att vi förlorade dragkampen om Hagos bekymrar mig inte nämnvärt då han i första hand är en defensiv center vilket vi redan har ett par utav. Däremot vore det inte fel om man lyckats signa Hagos på tre år och byggt laget lite runt honom då Otto mfl börjar bli till åren.
- Ritterwand
Re: ????
Helt säker på att Waltin låg bakom det där med Savoia? Har för mig att han lämnade DIF innan Wikegård tillträdde..Fricke skrev:Ytterligare en av Mats Waltins experiment har jag för mig. Ni minns väl genidrag som Rafner, Ingatovich, Rickmo, Longstaff, Naumov, Östlund, Lindelöf, Nihei, Rohlin, Johan Lindström, Tomas Alm, Chmelar, Nordin Harfoui och Robert NordbergRemy Lebeau skrev:Det är så sant. Wikegård skickade hem honom efter 6 matcher, eftersom han knappt haft ett skott på mål.spiik skrev:Det var bara en ironi från Remy Lebeau. När han kom till DIF för x antal år sedan ansågs han vara en "skicklig kanadick som representerat det kanadensiska landslaget många gånger och som var jobbig att möta"...djjjj skrev:Var står det ntt om Ryan Savoia?
...mmm sure. Kontraktet bröts väl ganska tidigt om jag inte minns fel?
Senast redigerad av Ritterwand den 2007-08-16 16:42:04, redigerad totalt 1 gånger.
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Re: ????
Fast Longstaff (20p på 45 matcher) var inte värdelös och Naumov gjorde också helt ok ifrån sig. Inga ess verkligen, men dom var inga katastrofer...Fricke skrev: Ytterligare en av Mats Waltins experiment har jag för mig. Ni minns väl genidrag som Rafner, Ingatovich, Rickmo, Longstaff, Naumov, Östlund, Lindelöf, Nihei, Rohlin, Johan Lindström, Tomas Alm, Chmelar, Nordin Harfoui och Robert Nordberg
Linus KlasénErik Kloth skrev:Helt otroligt att mesta mästarna numera inte överhuvudtaget är det minsta attraktivt att spela i. Vilka spelare har vi bommat hittills under Silly Season?
Mika Hannula
Nisse Ekman
Micke Holmqvist
Andreas Holmqvist
Björn Melin
Yared Hagos
Daniel Tjärnqvist (?)
Per Arlbrandt
Daniel Fernholm
Mikael Renberg (om det nu stämde att vi bjöd på honom)
Robbin Johnsson
Patrick Lundh
Finns säkert flera...
- DIF_Soldier
Lite kul nyheter mitt i allt annat dravel
Jag var och kollade VF-DIF i torsdags och mycket såg bra ut!
Firma Bremberg-Hörnqvist, såklart.
Otto såg pigg ut, försvann dock lite under andra halvan.
Bäcker såg riktigt sugen ut.
Av nyförvärven och juniorerna utmärkte sig följande:
Ridderwall-lite nervös i början, men riktigt duktig.
David Printz-tuff och jobbig att möta, orädd.
Oscar Eklund-spelade riktigt bra, spelsinne o konstruktivt spel.
Gick framåt ofta.
Anger kan bli en kalasvärving, aktiv i allt, överallt på isen. Kan säkert mer! Framförallt såg man mer struktur i spelet än senaste åren!!!
Jag blev positivt överraskad. "bara" 3-2 mot VF, som jag tror kommer
bli enormt svårslagna i år. Med det materialet och en revanschlusta stor som ett berg. Bor i GBG och hör ett o annat om detta.
Men nu är det bara 1,5 tim till IFK-DIF på Ullevi. Bäst o sticka nu.
HEJA DIF!!!!

Jag var och kollade VF-DIF i torsdags och mycket såg bra ut!
Firma Bremberg-Hörnqvist, såklart.
Otto såg pigg ut, försvann dock lite under andra halvan.
Bäcker såg riktigt sugen ut.
Av nyförvärven och juniorerna utmärkte sig följande:
Ridderwall-lite nervös i början, men riktigt duktig.
David Printz-tuff och jobbig att möta, orädd.
Oscar Eklund-spelade riktigt bra, spelsinne o konstruktivt spel.
Gick framåt ofta.
Anger kan bli en kalasvärving, aktiv i allt, överallt på isen. Kan säkert mer! Framförallt såg man mer struktur i spelet än senaste åren!!!
Jag blev positivt överraskad. "bara" 3-2 mot VF, som jag tror kommer
bli enormt svårslagna i år. Med det materialet och en revanschlusta stor som ett berg. Bor i GBG och hör ett o annat om detta.
Men nu är det bara 1,5 tim till IFK-DIF på Ullevi. Bäst o sticka nu.
HEJA DIF!!!!
-
-
Vad kul det ska bli senare och se om spelare som Holmqvist, hannula blir nobbade av andra lag vad Dif gör då??
jag kommer skratta gott då
Och sedan om nu hagos har valt mora framför oss så är väll det ingen fara, det är inte bara en spelare som lyffter upp ett helt lag, kedja mm
3-2 mot frölunda i första matchen på försässongen tycker jag inte är helt så tokigt med tanke på att dom har klass spelare som kallio, kahnberg, bröderna holmqvist mm.
jag kommer skratta gott då

Och sedan om nu hagos har valt mora framför oss så är väll det ingen fara, det är inte bara en spelare som lyffter upp ett helt lag, kedja mm

3-2 mot frölunda i första matchen på försässongen tycker jag inte är helt så tokigt med tanke på att dom har klass spelare som kallio, kahnberg, bröderna holmqvist mm.
- Bjurling_39
Ja visst var det bra.. 3-2 bara.. Men det är 55 matcher på en säsong!corrado_boy skrev:Vad kul det ska bli senare och se om spelare som Holmqvist, hannula blir nobbade av andra lag vad Dif gör då??
jag kommer skratta gott då![]()
Och sedan om nu hagos har valt mora framför oss så är väll det ingen fara, det är inte bara en spelare som lyffter upp ett helt lag, kedja mm![]()
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
FY FAN!!!Höken skrev:http://hockeyligan.se/nyheter.php?nid=11735
Nu är det helt klart att Hagos går till Mora.
Inte en jävel av de som DIF lagt bud på eller visat intresse för har valt DIF eller DIF lyckats värvat...
Så vilka finns då kvar som man kan bredda en trupp med på marknaden.
Fan va surt.
There is no I in TEAM!!!!
Jag läste i artikeln om att Hagos nobbar DIF. Dom hade frågat om DIF hade några fler namn på listan att tänka sig,Bigge skrev:FY FAN!!!Höken skrev:http://hockeyligan.se/nyheter.php?nid=11735
Nu är det helt klart att Hagos går till Mora.
Inte en jävel av de som DIF lagt bud på eller visat intresse för har valt DIF eller DIF lyckats värvat...
Så vilka finns då kvar som man kan bredda en trupp med på marknaden.
Fan va surt.

Jag har hört att André Mattson har fått ett bra kontraktsförslag med bonus om han inte snubblar. Även hört att han tänker acceptera det, och ansluta till truppen innan matchen mot Kärpät.Peterzon skrev:Jag läste i artikeln om att Hagos nobbar DIF. Dom hade frågat om DIF hade några fler namn på listan att tänka sig,då fick dom svaret vi har ett par namn kvar på listan men inget vi vill kommentera. Så det återstår att se vad som händer
![]()
Hoppas dom får in någon fin spelare