Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Jag tror att Micheal Holmqvist är en bra värvning. Se bara på hans arbete med juniorsidan och så spelade han i DIF senast de var i hockeyallsvenskan och var med och spelade upp dem.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Honken har ett hästjobb framför sig. Ett hästjobb.
Hur är det ens möjligt att få ut såpass lite av ett såpass bra lag? Det är fan en bedrift i sig. Helst av allt så försvinner Fagervall men i brist på det ska han fråntas allt spelmässigt ansvar omedelbart.
Hur är det ens möjligt att få ut såpass lite av ett såpass bra lag? Det är fan en bedrift i sig. Helst av allt så försvinner Fagervall men i brist på det ska han fråntas allt spelmässigt ansvar omedelbart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 22/23
Det var nån som satte ihop en tabell på förra årets SHL-lag där de räknade ut prestation kontra spelarbudget.
Skulle vara intressant att se en sån på årets Hockeyallsvenska.
Kan bara skaka på huvudet emellanåt. Precis allt måste bli så mycket bättre.
Skulle vara intressant att se en sån på årets Hockeyallsvenska.
Kan bara skaka på huvudet emellanåt. Precis allt måste bli så mycket bättre.
Säsongen 22/23
Bra 5 mot 5 idag men lite sämre målvaktspel och dåligt pp och bp. Hoppas att det bara var derby nerver som var orsaken men det är en dålig tredje period för andra matchen i rad för DIF är helt överlägsna i två perioden men sen tappar de allt i tredje. Och nu har Björklöven verkligen börjat varvat upp och Modo fortsätter stark.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Man måste ju försöka lyfta Schilling tillsammans med Elliott när han kommer in, men om inte ens det fungerar då så är det nog han som ryker när vi har 7-8 friska backar. Trodde aldrig jag skulle skriva det men han är vår klart sämsta back tillsammans med Falk.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 22/23
Tycker vårt backbestånd över lag blandar och ger.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-03 06:07:32 Man måste ju försöka lyfta Schilling tillsammans med Elliott när han kommer in, men om inte ens det fungerar då så är det nog han som ryker när vi har 7-8 friska backar. Trodde aldrig jag skulle skriva det men han är vår klart sämsta back tillsammans med Falk.
Undantaget är Odelius, han spelar visserligen med hög risk men är redan så pass skicklig så oftast kommer han undan med det.
Igår gjorde tex Alm en hel del bra saker.......varvat med rent odugligt agerande.
Schilling visar upp liknande tendenser, ibland är han otroligt cool och trygg i sargspelet, både med och utan puck, för att sedan varva det med helt obegripliga beslut.
Tycker vi sätter oss själva i dåliga lägen, ger inte varandra så bra alternativ, vi rör oss ofta in i samma yta, passar korta dutt-pass och blir då fast i egen zon.
Glappet mellan backar och forwards är väl en av sakerna som gjort att 5-5 spelet hackat, vi har saknat flyt och att hitta vettiga uppspelsvägar på forwards med fart
Tycker gårdagens match bitvis såg lite bättre ut just i det avseendet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 22/23
Alltså well done AB... Genant att låta tattarna gråta ut i media om att domaren missade några saker i matchen... Förvisso rätt. Men missade för fan mer till deras fördel än tvärtom....
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ya_gHDN6XU
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
...och den där Muzito-Bagenda har ju inte alla hästar hemma när han påstår att gnägget var bättreDusinator skrev: ↑2022-11-03 09:23:08 Alltså well done AB... Genant att låta tattarna gråta ut i media om att domaren missade några saker i matchen... Förvisso rätt. Men missade för fan mer till deras fördel än tvärtom....
Säsongen 22/23
Såklart helt fel, bästa laget vann, men det var en bedrövlig offsideavblåsning (igen), domarna måste för fan sluta med det där larvet att blåsa vid gränsfall, dvs när spelare bokstavligen står på linjen och väntar. Helt sjukt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Säsongen 22/23
Jag tycker att backarna har presterat bättre än vad jag trodde att de skulle göra. Det som oroar mig mest är offensiven. Igår funkade 5 mot 5 men då funkade inte pp eller bp. Man gör aldrig en perfekt match. Förutom i pp så har Liss varigt väldigt osynlig, jag skulle hellre se Brodin i första kedjan istället för Liss för Brodin kämpar och sliter hela tiden varje gång han är inne och skapar ytor som skulle vara perfekt för Klasen. Norman tycker jag också kan mycket bättre. Och vem ryker när Rensfeldt kommer tillbaka, var ska han in.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-11-03 08:14:26Tycker vårt backbestånd över lag blandar och ger.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-03 06:07:32 Man måste ju försöka lyfta Schilling tillsammans med Elliott när han kommer in, men om inte ens det fungerar då så är det nog han som ryker när vi har 7-8 friska backar. Trodde aldrig jag skulle skriva det men han är vår klart sämsta back tillsammans med Falk.
Undantaget är Odelius, han spelar visserligen med hög risk men är redan så pass skicklig så oftast kommer han undan med det.
Igår gjorde tex Alm en hel del bra saker.......varvat med rent odugligt agerande.
Schilling visar upp liknande tendenser, ibland är han otroligt cool och trygg i sargspelet, både med och utan puck, för att sedan varva det med helt obegripliga beslut.
Tycker vi sätter oss själva i dåliga lägen, ger inte varandra så bra alternativ, vi rör oss ofta in i samma yta, passar korta dutt-pass och blir då fast i egen zon.
Glappet mellan backar och forwards är väl en av sakerna som gjort att 5-5 spelet hackat, vi har saknat flyt och att hitta vettiga uppspelsvägar på forwards med fart
Tycker gårdagens match bitvis såg lite bättre ut just i det avseendet
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Trots frustrationen över att vi återigen spelar hockey i Hockeyallsvenskan så..
Vi tar poäng fast det ser skevt ut. Det är bra. Jo. Jag tycker det för att ingen i laget, spelare eller ledare, har missat att det inte riktigt stämmer och när poängen ändå trillar in kan justeringar göras utan att "rakbladet pressas in i halsen." Det är en helt annan sak att försöka justera ett skevt spel när poängen inte tas och laget sjunker i tabellen. Nu tror jag på att det kommer att hända saker i spelet vartefter. Det kan vara att placera om spelare (vaska om i formationerna) eller kanske ett justerat taktiskt drag. What do I know, men det jobbas ju på det. Here's to hope!
Vi tar poäng fast det ser skevt ut. Det är bra. Jo. Jag tycker det för att ingen i laget, spelare eller ledare, har missat att det inte riktigt stämmer och när poängen ändå trillar in kan justeringar göras utan att "rakbladet pressas in i halsen." Det är en helt annan sak att försöka justera ett skevt spel när poängen inte tas och laget sjunker i tabellen. Nu tror jag på att det kommer att hända saker i spelet vartefter. Det kan vara att placera om spelare (vaska om i formationerna) eller kanske ett justerat taktiskt drag. What do I know, men det jobbas ju på det. Here's to hope!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Om Eliot trivs och får ut sitt max
Vad kan vi då förvänta oss. Om man gör någon jämförelse mot nån man har koll på !
Vad kan vi då förvänta oss. Om man gör någon jämförelse mot nån man har koll på !
The DIF ONE
- SirDIFalot
Säsongen 22/23
Jag förväntar mig nog att han är på den nivån som Linus Hultström var för oss i SHL. Det borde han vara iaf. Men hela laget är ju lite dysfunktionellt nu, så får väl se hur han används.
Expert.
Säsongen 22/23
En rätt bra jämförelse. Tycker Elliot har lite redigare kvalitéer än Hulta men kanske är än mindre fysisk. Kan bära pucken ala Karlsson el Odelius vilket känns som en viktig dimension att få in i ytterligare ett backpar.SirDIFalot skrev: ↑2022-11-03 18:06:51Jag förväntar mig nog att han är på den nivån som Linus Hultström var för oss i SHL. Det borde han vara iaf. Men hela laget är ju lite dysfunktionellt nu, så får väl se hur han används.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Man kanske ändå ska passa på att njuta av att vi faktiskt vinner betydligt mer än vi förlorar.
I alla fall när man kollar in laget som nyss varit i våra skor och som lyckades gå upp….
http://www.hv71fans.se/forum/viewtopic. ... &start=270
I alla fall när man kollar in laget som nyss varit i våra skor och som lyckades gå upp….
http://www.hv71fans.se/forum/viewtopic. ... &start=270
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm