Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Vi behöver spelare med riktiga Cojones, ungt och gammalt!
rikkard

Inlägg av rikkard »

Viktigt att inte fuska i rekryteringen av ny coach. Det får inte bli någon nödlösning där. En coach som jag gärna hade sett är Hans
Wallson. Han ledde SAIK till stora framgångar och har erfarenhet. SAIK spelade under hans ledning på ett liknande som vi försöker spela. Eller varför inte hans föregångare Anders Forsberg. Gärna flankerad med ett driven framtidsman med nya idéer. Anders Forsberg har dessutom varit verksam i DIF tidigare.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Norska ligan avslutas i förtid. Tråkigt att Storhamar inte ville låna ut Thoresen till oss när de hade chansen innan fönstret stängde.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

kaminor skrev: 2021-03-17 16:58:47 Norska ligan avslutas i förtid. Tråkigt att Storhamar inte ville låna ut Thoresen till oss när de hade chansen innan fönstret stängde.
Hoppas dom åker ur nästa år
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Sitter och kollar in Bengtsson i Tingsryd. Han är riktigt dålig i markeringsspelet. Puckstirrande och tar inget ansvar för egna målet. Sticker däremot gärna framåt och ser bekväm ut med pucken.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-17 21:03:14 Sitter och kollar in Bengtsson i Tingsryd. Han är riktigt dålig i markeringsspelet. Puckstirrande och tar inget ansvar för egna målet. Sticker däremot gärna framåt och ser bekväm ut med pucken.
Med andra ord, som klippt och skuren för våran spelidé som Jocke mfl plockat fram..... "Vadå, kan vi inte ha pucken i 60 minuter istället? Då släpper man ju inte in några mål." Naiv idioti!

Känns tryggt att vi säkrat seriens sämsta försvarsspel en säsong till. Om vi nu får spela kvar!
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

rikkard skrev: 2021-03-17 15:24:57 Viktigt att inte fuska i rekryteringen av ny coach. Det får inte bli någon nödlösning där. En coach som jag gärna hade sett är Hans
Wallson. Han ledde SAIK till stora framgångar och har erfarenhet. SAIK spelade under hans ledning på ett liknande som vi försöker spela. Eller varför inte hans föregångare Anders Forsberg. Gärna flankerad med ett driven framtidsman med nya idéer. Anders Forsberg har dessutom varit verksam i DIF tidigare.
Wallson är också en riktig skitstövel när han inte får som han vill. Tar hellre Zabel än Wallson och det borde säga något
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2021-03-17 21:09:17
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-17 21:03:14 Sitter och kollar in Bengtsson i Tingsryd. Han är riktigt dålig i markeringsspelet. Puckstirrande och tar inget ansvar för egna målet. Sticker däremot gärna framåt och ser bekväm ut med pucken.
Med andra ord, som klippt och skuren för våran spelidé som Jocke mfl plockat fram..... "Vadå, kan vi inte ha pucken i 60 minuter istället? Då släpper man ju inte in några mål." Naiv idioti!

Känns tryggt att vi säkrat seriens sämsta försvarsspel en säsong till. Om vi nu får spela kvar!
Mm, jag har däremot inte sett så mycket mer än denna match, men det är ingen back som verkar sätta försvaret först.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Rödhöken i expressen..

... Tips i mejlkorgen: Anders Sörensen vill till Europ

Vilka kommer ihåg den tidigare Södertäljetränaren Anders Sörensen? Troligtvis de flesta som ändå har någorlunda koll. Han är just nu assisterande tränare i Chicago Blackhawks farmarlag Rockford.

Jag fick ett ganska bra tips om att Sörensen riktar blickarna mot Europa igen. Jag började lägga lite pussel och funderade på om han inte kunde vara en man för Djurgården.

Har inte kunnat få något som helst bekräftat att det är så.

Men titta på den här gamla poängligan i Södertäljes J20-lag på 90-talet.

Jag vet också att Anders Sörensen var delaktig när Djurgården värvade Bobby Nardella, så det finns en etablerad kontakt med Joakim Eriksson. Men som sagt, jag har ingen bekräftelse alls på något sätt om att han är ett namn för Djurgården. Jag tyckte bara det kittlade lite, nu när jag fick reda på att Sörensen kan tänka sig att coacha i Europa igen.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Hur tror ni möjligheten är att Wandell kritar på billigt en sässe till nu när han gjort en Dick och gått ut med att han inte flyttar igen?
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Doyle skrev: 2021-03-18 09:19:17 Rödhöken i expressen..

... Tips i mejlkorgen: Anders Sörensen vill till Europ

Vilka kommer ihåg den tidigare Södertäljetränaren Anders Sörensen? Troligtvis de flesta som ändå har någorlunda koll. Han är just nu assisterande tränare i Chicago Blackhawks farmarlag Rockford.

Jag fick ett ganska bra tips om att Sörensen riktar blickarna mot Europa igen. Jag började lägga lite pussel och funderade på om han inte kunde vara en man för Djurgården.

Har inte kunnat få något som helst bekräftat att det är så.

Men titta på den här gamla poängligan i Södertäljes J20-lag på 90-talet.

Jag vet också att Anders Sörensen var delaktig när Djurgården värvade Bobby Nardella, så det finns en etablerad kontakt med Joakim Eriksson. Men som sagt, jag har ingen bekräftelse alls på något sätt om att han är ett namn för Djurgården. Jag tyckte bara det kittlade lite, nu när jag fick reda på att Sörensen kan tänka sig att coacha i Europa igen.
Wikegård med Anders Sörensen som ass?
DavidSvenne

Inlägg av DavidSvenne »

Rhett måste signas nästa år också.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Ett Rhett gör inte två fel... Han måste behållas, finns inget att diskutera i den frågan, hör du det Jocke?
mb81

Inlägg av mb81 »

Buford skrev: 2021-03-18 20:20:01 Ett Rhett gör inte två fel... Han måste behållas, finns inget att diskutera i den frågan, hör du det Jocke?
Jobbar nog hårt på det. Kanske redan klart?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

mb81 skrev: 2021-03-18 20:20:46
Buford skrev: 2021-03-18 20:20:01 Ett Rhett gör inte två fel... Han måste behållas, finns inget att diskutera i den frågan, hör du det Jocke?
Jobbar nog hårt på det. Kanske redan klart?
Förhoppningsvis...
Låst