Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Vi behöver spelare med riktiga Cojones, ungt och gammalt!
Viktigt att inte fuska i rekryteringen av ny coach. Det får inte bli någon nödlösning där. En coach som jag gärna hade sett är Hans
Wallson. Han ledde SAIK till stora framgångar och har erfarenhet. SAIK spelade under hans ledning på ett liknande som vi försöker spela. Eller varför inte hans föregångare Anders Forsberg. Gärna flankerad med ett driven framtidsman med nya idéer. Anders Forsberg har dessutom varit verksam i DIF tidigare.
Wallson. Han ledde SAIK till stora framgångar och har erfarenhet. SAIK spelade under hans ledning på ett liknande som vi försöker spela. Eller varför inte hans föregångare Anders Forsberg. Gärna flankerad med ett driven framtidsman med nya idéer. Anders Forsberg har dessutom varit verksam i DIF tidigare.
Norska ligan avslutas i förtid. Tråkigt att Storhamar inte ville låna ut Thoresen till oss när de hade chansen innan fönstret stängde.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sitter och kollar in Bengtsson i Tingsryd. Han är riktigt dålig i markeringsspelet. Puckstirrande och tar inget ansvar för egna målet. Sticker däremot gärna framåt och ser bekväm ut med pucken.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Med andra ord, som klippt och skuren för våran spelidé som Jocke mfl plockat fram..... "Vadå, kan vi inte ha pucken i 60 minuter istället? Då släpper man ju inte in några mål." Naiv idioti!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-17 21:03:14 Sitter och kollar in Bengtsson i Tingsryd. Han är riktigt dålig i markeringsspelet. Puckstirrande och tar inget ansvar för egna målet. Sticker däremot gärna framåt och ser bekväm ut med pucken.
Känns tryggt att vi säkrat seriens sämsta försvarsspel en säsong till. Om vi nu får spela kvar!
- Lakrisal
Wallson är också en riktig skitstövel när han inte får som han vill. Tar hellre Zabel än Wallson och det borde säga någotrikkard skrev: ↑2021-03-17 15:24:57 Viktigt att inte fuska i rekryteringen av ny coach. Det får inte bli någon nödlösning där. En coach som jag gärna hade sett är Hans
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mm, jag har däremot inte sett så mycket mer än denna match, men det är ingen back som verkar sätta försvaret först.Manijock skrev: ↑2021-03-17 21:09:17Med andra ord, som klippt och skuren för våran spelidé som Jocke mfl plockat fram..... "Vadå, kan vi inte ha pucken i 60 minuter istället? Då släpper man ju inte in några mål." Naiv idioti!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-17 21:03:14 Sitter och kollar in Bengtsson i Tingsryd. Han är riktigt dålig i markeringsspelet. Puckstirrande och tar inget ansvar för egna målet. Sticker däremot gärna framåt och ser bekväm ut med pucken.
Känns tryggt att vi säkrat seriens sämsta försvarsspel en säsong till. Om vi nu får spela kvar!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Doyle
Rödhöken i expressen..
... Tips i mejlkorgen: Anders Sörensen vill till Europ
Vilka kommer ihåg den tidigare Södertäljetränaren Anders Sörensen? Troligtvis de flesta som ändå har någorlunda koll. Han är just nu assisterande tränare i Chicago Blackhawks farmarlag Rockford.
Jag fick ett ganska bra tips om att Sörensen riktar blickarna mot Europa igen. Jag började lägga lite pussel och funderade på om han inte kunde vara en man för Djurgården.
Har inte kunnat få något som helst bekräftat att det är så.
Men titta på den här gamla poängligan i Södertäljes J20-lag på 90-talet.
Jag vet också att Anders Sörensen var delaktig när Djurgården värvade Bobby Nardella, så det finns en etablerad kontakt med Joakim Eriksson. Men som sagt, jag har ingen bekräftelse alls på något sätt om att han är ett namn för Djurgården. Jag tyckte bara det kittlade lite, nu när jag fick reda på att Sörensen kan tänka sig att coacha i Europa igen.
Vilka kommer ihåg den tidigare Södertäljetränaren Anders Sörensen? Troligtvis de flesta som ändå har någorlunda koll. Han är just nu assisterande tränare i Chicago Blackhawks farmarlag Rockford.
Jag fick ett ganska bra tips om att Sörensen riktar blickarna mot Europa igen. Jag började lägga lite pussel och funderade på om han inte kunde vara en man för Djurgården.
Jag vet också att Anders Sörensen var delaktig när Djurgården värvade Bobby Nardella, så det finns en etablerad kontakt med Joakim Eriksson. Men som sagt, jag har ingen bekräftelse alls på något sätt om att han är ett namn för Djurgården. Jag tyckte bara det kittlade lite, nu när jag fick reda på att Sörensen kan tänka sig att coacha i Europa igen.
Hur tror ni möjligheten är att Wandell kritar på billigt en sässe till nu när han gjort en Dick och gått ut med att han inte flyttar igen?
-
Wikegård med Anders Sörensen som ass?Doyle skrev: ↑2021-03-18 09:19:17 Rödhöken i expressen..
-
Rhett måste signas nästa år också.
Ett Rhett gör inte två fel... Han måste behållas, finns inget att diskutera i den frågan, hör du det Jocke?