Fast spelmässigt? Spelmässigt praetori, kan du minnas någon gång när det sett sämre ut?Praetori skrev:Haha på dig låter det som att vi ligger sist, avhängda i tabellen.Manijock skrev:Alexander Urbom bör fjäskas för. En center ifall Josef saknas resten av säsongen.
Iom beskedet att ligan inte stängs så är jag rätt uppgiven. Jockes highway-beslut kommer kosta oss SHL. När hans insats för DIF summeras så är det det han kommer bli ihågkommen för. Väldigt sorgligt för en i grunden skicklig sportchef.
Varenda november är det samma sak här på forumet på samma sätt som det är glögg i December. .
Säsongen 20/21
Re: Säsongen 20/21
Ja. Herregud kommer du inte ihåg hur mycket vi drällt med pucken föregående säsong och den innan det?Manijock skrev:Fast spelmässigt? Spelmässigt praetori, kan du minnas någon gång när det sett sämre ut?Praetori skrev:Haha på dig låter det som att vi ligger sist, avhängda i tabellen.Manijock skrev:Alexander Urbom bör fjäskas för. En center ifall Josef saknas resten av säsongen.
Iom beskedet att ligan inte stängs så är jag rätt uppgiven. Jockes highway-beslut kommer kosta oss SHL. När hans insats för DIF summeras så är det det han kommer bli ihågkommen för. Väldigt sorgligt för en i grunden skicklig sportchef.
Varenda november är det samma sak här på forumet på samma sätt som det är glögg i December. .
Vi är spretigare i år dock, det kan jag ge dig men jag ser inte något systematiskt problem som hos Malmö, Linköpings eller Brynäs tex. De sistnämnda skall vara jäkligt oroliga. Särskilt som det ekar i bankvalvet också.
Blir det inget NHL eller AHL till vintern kommer vi kunna värva om det behövs men än så länge är jag inte ett dugg orolig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bokk är en bättre spelare än han visar just nu. Man får ha i bakhuvudet att många importspelare kommer hit med ett långt uppehåll från både hockey och adekvata träningsmöjligheter efter lockdowns. Äldre och erfarna spelare kanske klarar det bättre än en grabb på 20 år, men hur många såna vill spela till reapris och riskera en skada? Vi har redan förstärkt med Rakshani, Bokk och Nardella under pågående säsong. Ska vi nalla av sparkapitalet ska det verkligen vara för något särskilt, om inte tabelläget förvärras ytterligare (vilket tyvärr inte är osannolikt om JJ blir borta länge).EspenK skrev: Bokk- Sämsta värvningen någonsin. Har juniorer som gör det bättre.
Bokk har väl börjat rätt bra. Lite dålig utdelning men det kommer nog. Man ser ändå bra tendenser. Lät växa med speltid och träning. Han är en av de som drabbades mest under coronabrejket också.Puckey skrev:Bokk är en bättre spelare än han visar just nu. Man får ha i bakhuvudet att många importspelare kommer hit med ett långt uppehåll från både hockey och adekvata träningsmöjligheter efter lockdowns. Äldre och erfarna spelare kanske klarar det bättre än en grabb på 20 år, men hur många såna vill spela till reapris och riskera en skada? Vi har redan förstärkt med Rakshani, Bokk och Nardella under pågående säsong. Ska vi nalla av sparkapitalet ska det verkligen vara för något särskilt, om inte tabelläget förvärras ytterligare (vilket tyvärr inte är osannolikt om JJ blir borta länge).EspenK skrev: Bokk- Sämsta värvningen någonsin. Har juniorer som gör det bättre.
Årets antijinx på alla nämnda utom Bergfors.EspenK skrev:Inte åka ur! INTE åka ur. Vi kommer aldrig upp igen och blir ett nytt ajk. Liv eller död- det är det det handlar om.
Det kommer finnas spelare att värva till rabatterat pris den här säsongen. Tycker man startar en insamling med eyes on the price. Är det en Philip Holm vi behöver? Där kan jag tänka mig att chippa in för ett kontrakt resten av säsongen.
Följande spelare kan bytas ut/ dumpas när som helst enligt mitt sätt att se:
Bergfors- kroppsspråket den här säsongen? Har du ont nånstans?
Haga- Totalt osynlig. Missnöjd med rollen?
Ågren- Fick svullhuvud efter förra säsongens framgångar. Självisk i spelstilen.
Bokk- Sämsta värvningen någonsin. Har juniorer som gör det bättre.
Norell- Panik i egen zon. Försvarsförmåga som Alexander Falk fast utan kilona.
Ekberg-Förstår mig inte på den här värvningen. Tredjebackpar som högst. Ersätter Hulta?
Holtz är ju ett sjukt sparkapital. Måste få ordning på skottet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kollar SAIK-Malmö där SAIK satt upp en bild på en Roland Stoltz bakom eget bås.
Tänker "Vad i helvete, har de helt tappat det där uppe?"
Visar sig att det finns en annan Roland Stoltz: https://www.eliteprospects.com/player/1 ... and-stoltz

Visar sig att det finns en annan Roland Stoltz: https://www.eliteprospects.com/player/1 ... and-stoltz

Säg den glädje som varar
Säkert samma grabb. Han var helt enkelt så bra att han finns två gånger på prospects.DIF_Soldier skrev:Kollar SAIK-Malmö där SAIK satt upp en bild på en Roland Stoltz bakom eget bås.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Risken är alltid överhängande att Djurgården åker ur och det är Jockes fel, varje år, enligt forumet.Praetori skrev:Haha på dig låter det som att vi ligger sist, avhängda i tabellen.Manijock skrev:Alexander Urbom bör fjäskas för. En center ifall Josef saknas resten av säsongen.
Expert.
William Eklund!!!!
Skulle inte byta bort honom mot någon SHL spelare just nu. Vilken blick för spelet, rörlighet och underbara passningar. Några kilon till på honom så har vi en toppspelare i NHL.
Trodde det här skulle bli Holtz säsong. Men medan Holtz blivit mer av en framspelare än den säkra skytt han borde vara så är Eklund den som pyttsar in målen i kedjan. Tänk om Holtz skulle få lite bättre utdelning på sitt skott. Wow! Snacka om förstakedja.
Skulle inte byta bort honom mot någon SHL spelare just nu. Vilken blick för spelet, rörlighet och underbara passningar. Några kilon till på honom så har vi en toppspelare i NHL.
Trodde det här skulle bli Holtz säsong. Men medan Holtz blivit mer av en framspelare än den säkra skytt han borde vara så är Eklund den som pyttsar in målen i kedjan. Tänk om Holtz skulle få lite bättre utdelning på sitt skott. Wow! Snacka om förstakedja.
Det här är Holtz säsong! Och Willes! Det ena utesluter inte det andra.EspenK skrev:William Eklund!!!!
Holtz har gjort 4 baljor men har ett expected goals på 6,01. En av de högsta i hela SHL om man räknar/match. Han kommer till riktigt mycket lägen. Jämför man hans poängsnitt med spelare i samma ålder i elitserien/shls historia så ligger han på ett snitt på femte bäst någonsin. Strax efter Daniel Sedin men bättre än både Henrik Sedin och Foppa i den åldern. Där har du perspektiv vilken fantastisk start Holtz har gjort. Och då har han inte fått riktigt den utdelning han borde. Njut den sista säsongen han gör i DIF!
Var hämtar du din statistik? Jag vill ha tillgång till mer statistik, helst hade jag velat ha all statistik som Hockeylabbet på CMore sitter på. Men får hålla tillgodo med typ SHL:s egna som det ser ut.mb81 skrev:Det här är Holtz säsong! Och Willes! Det ena utesluter inte det andra.EspenK skrev:William Eklund!!!!
Holtz har gjort 4 baljor men har ett expected goals på 6,01. En av de högsta i hela SHL om man räknar/match. Han kommer till riktigt mycket lägen. Jämför man hans poängsnitt med spelare i samma ålder i elitserien/shls historia så ligger han på ett snitt på femte bäst någonsin. Strax efter Daniel Sedin men bättre än både Henrik Sedin och Foppa i den åldern. Där har du perspektiv vilken fantastisk start Holtz har gjort. Och då har han inte fått riktigt den utdelning han borde. Njut den sista säsongen han gör i DIF!
Se nedan! Det är han som jobbar med hockeylabbet som driver den sajten och jag tror han har tillgång till det som cmore har för att kunna se expected goals osv. Den kan vara lite rörig ibland at hitta allt men på det stora hela en fantastisk sida. Sen är shls egna hemsida ändå rätt bra nu även fast den såklart skulle kunna bli ännu bättre.kaminor skrev:Var hämtar du din statistik? Jag vill ha tillgång till mer statistik, helst hade jag velat ha all statistik som Hockeylabbet på CMore sitter på. Men får hålla tillgodo med typ SHL:s egna som det ser ut.mb81 skrev:Det här är Holtz säsong! Och Willes! Det ena utesluter inte det andra.EspenK skrev:William Eklund!!!!
http://www.betterthanamonkey.com/
Snittpoäng/match och sån gammal bruksstatistik från eliteprospects.
Topp! Tack! Ja, SHL:s är mycket bättre än den varit.mb81 skrev:Se nedan! Det är han som jobbar med hockeylabbet som driver den sajten och jag tror han har tillgång till det som cmore har för att kunna se expected goals osv. Den kan vara lite rörig ibland at hitta allt men på det stora hela en fantastisk sida. Sen är shls egna hemsida ändå rätt bra nu även fast den såklart skulle kunna bli ännu bättre.kaminor skrev:Var hämtar du din statistik? Jag vill ha tillgång till mer statistik, helst hade jag velat ha all statistik som Hockeylabbet på CMore sitter på. Men får hålla tillgodo med typ SHL:s egna som det ser ut.mb81 skrev:Det här är Holtz säsong! Och Willes! Det ena utesluter inte det andra.EspenK skrev:William Eklund!!!!
http://www.betterthanamonkey.com/
Snittpoäng/match och sån gammal bruksstatistik från eliteprospects.
Jocke snackar om JVM-killarna missar 10-12 matcher. Är det nåt jag missat? JVM håller på mellan 25/12-6/1. Jag har för mig att de har samling den 15/12. Så spelarna borde missa alla matcher mellan 15/12 till för att ta till lite marginal 9/1 men att de bör vara redo att spela den 12/1. Det är 7 matcher och då räknade jag högt med att Sverige går till final.
Så undra vad Jocke får siffran 10-12 matcher ifrån.
Turneringen spelas i Kanada, som har ett två veckor långt karantänskrav för inresande. Förmodar att det beror på detta, då även NHL brottas med denna problematik och förmodligen tvingas införa en rent kanadensisk division för att minska resandet.mb81 skrev:Jocke snackar om JVM-killarna missar 10-12 matcher. Är det nåt jag missat? JVM håller på mellan 25/12-6/1. Jag har för mig att de har samling den 15/12. Så spelarna borde missa alla matcher mellan 15/12 till för att ta till lite marginal 9/1 men att de bör vara redo att spela den 12/1. Det är 7 matcher och då räknade jag högt med att Sverige går till final.