Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jag fattar frustrationen från #4, verkligen, så jävla seg och loj som han varit hittills.
Sedan bli upplurad på läktaren också vid 0-2

Men det är inte Ledarskap/Kaptensämne i hans agerande mot Everberg
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Detblir3poäng skrev:Jeppe avstängd 2 matcher för sin danska skalle
Säger inget om det.
Men att Högga klarade sig med 2 minuter säger det mesta om att SHL har en del att jobba med.
Ser man till skaderisk är ju Jeppes mer ett symboliskt dåligt agerande medan Höggas agerande däremot är både fulare och mer vårdslöst om ni frågar mig.
Du själv hade inte tappat det om du plötsligt får en käftsmäll? Everberg får ju skylla sig själv.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Skäms över JPs och Höggas beteende. Riktigt grisigt och anti-järnkaminsanda. Höggs förtjänar några matchers avstängning då det t o m ledde till hjärnskakning på Everberg. Det är precis såna där tjyvsmällar som är så farliga och måste bort direkt!

Tilläggas bör att jag tycker de är underbara krigare normalt sett, men jag kan inte acceptera ett beteende likt gårdagens match. Ut och kriga för skölden istället för er själva istället.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

gaspo skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Säger inget om det.
Men att Högga klarade sig med 2 minuter säger det mesta om att SHL har en del att jobba med.
Ser man till skaderisk är ju Jeppes mer ett symboliskt dåligt agerande medan Höggas agerande däremot är både fulare och mer vårdslöst om ni frågar mig.
Du själv hade inte tappat det om du plötsligt får en käftsmäll? Everberg får ju skylla sig själv.
Är ju Högga som börjar med fasthållningen av klubban.
Sedan är Everberg den som slår först. Men det är knappt ett slag.
Men Högga går sedan över gränsen och borde stängas av.

Vad jag skulle gjort är ointressant och saknar betydelse.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Tycker också det är samma lika när Högström håller fast och försöker knäcka Everbergs klubba från båset och får sig en smäll på köpet, har inget emot sänkningen i sig men han ska vara glad att han slipper avstängning. Ryck upp dig och fokusera spelet.

Varför är inte bara en järnkamin som Ahlén kvar.. Det saknas när saker och ting inte spelet inte stämmer.. är det viktigare att Gustaf Possler representerar DIF... jag förstår verkligen inte ett jävla skit.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Högström har verkat frustrerad hela säsongen, troligtvis över sin egna nivå.

Vad spelade han, sju matcher på 18 månader? Klart ringrostig.
Expert.
Frankie

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
gaspo skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Säger inget om det.
Är ju Högga som börjar med fasthållningen av klubban.

Vad jag skulle gjort är ointressant och saknar betydelse.
Röglespelaren är ju och viftar med klubban i huvudhöjd på Högström först. Det som startat hela skiten. Nu försvarar jag inte alls Höggas tilltag. Men första slaget är det rögleliraren som drar, så inte ett dugg synd om den idioten. Bägge hade gott nog kunnat fått ett matchstraff tycker jag med eventuellt efterspel.

Jeppe P´s situation är ju också en rögleklubba i huvudtrakten som drar igång det hela. Samma där, försvarar inte skallningen och det är helt rätt med avstängning. Hade dock önskat bättre domare överlag som tar snabbare beslut innan det urartar i värre saker.
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Är ju Högga som börjar med fasthållningen av klubban.
Om Högga varit av typen som slår folk på käften i tid och otid hade jag hållit med dig. I situationen som var och där han står i egna båset utan någonstans att ta vägen så måste han få markera. Att Everberg har glaskäke är inte Höggas fel. Det är EN välförtjänt smäll som kontring på de två slagen Högga får (varav det sista mot ansiktet). Everberg förtjänade en replik och det fick han. Det finns absolut ingenting att säga om saken mer än att det blev 2min roughing (och att jag skulle köpa en bärs till Högga för att han stod upp i det läget och inte vek ner sig när Everberg började vifta).

Det går inte att förbjuda känslor i Hockey om man vill att sporten skall ha kvar det underhållningsvärde som särskiljer den från bandy, fotboll och annat. Jag kanske är en dinosaurie men jag tycker verkligen inte att det där var någonting alls att uppröras över. Då var JPs betydligt värre nu när jag faktiskt sett situationen (likt domarna så missade jag det helt trots att jag inte stod särskilt långt bort).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Praetori skrev:
Om Högga varit av typen som slår folk på käften i tid och otid hade jag hållit med dig. I situationen som var och där han står i egna båset utan någonstans att ta vägen så måste han få markera. Att Everberg har glaskäke är inte Höggas fel. Det är EN välförtjänt smäll som kontring på de två slagen Högga får (varav det sista mot ansiktet). Everberg förtjänade en replik och det fick han. Det finns absolut ingenting att säga om saken mer än att det blev 2min roughing (och att jag skulle köpa en bärs till Högga för att han stod upp i det läget och inte vek ner sig när Everberg började vifta).

Det går inte att förbjuda känslor i Hockey om man vill att sporten skall ha kvar det underhållningsvärde som särskiljer den från bandy, fotboll och annat. Jag kanske är en dinosaurie men jag tycker verkligen inte att det där var någonting alls att uppröras över. Då var JPs betydligt värre nu när jag faktiskt sett situationen (likt domarna så missade jag det helt trots att jag inte stod särskilt långt bort).
+1. Löjligt att folk ska lacka på Högström.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Högström anmäld iaf. Satan så oproffsigt av SHL. Men borde väl frias. Annars ska det väl bli avstängningar vid varje slagsmål resten av säsongen?
Givetvis onödigt och olyckligt att han skadar sig.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:Högström anmäld iaf. Satan så oproffsigt av SHL. Men borde väl frias. Annars ska det väl bli avstängningar vid varje slagsmål resten av säsongen?
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Dom anmäler inte i första skedet och hänvisar till regelboken. Media gråter ut. Anmäler.
Patetiskt.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

mb81 skrev:Högström anmäld iaf. Satan så oproffsigt av SHL. Men borde väl frias. Annars ska det väl bli avstängningar vid varje slagsmål resten av säsongen?
Nu visar dom ju riktigt att dom är clowner... Tyvär så är det ju redan avstängning så fort nåt veva händer ......
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hur som helst borde man ta bort C:et från Högström. Han är så långt ifrån kaptensmaterial som det går, har temperament som en nypubertal tonåring och har konstant fokus på allt annat än ishockey.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev:

Fullt medhåll med Praetori.

Everberg ska hålla sin sticka utanför vårt bås. Hans klubba träffar, inte hårt men träffar, Högström i hjälmen. Högström reagerar med att ta klubban. Everberg reagerar med att slå Högström i ansiktet med knytnäven. Högström reagerar med att dra hjälmen av Everberg och sedan med att dunka till honom i plytet med sin näve.

Att det anmäls är en jävla fars och sker troligtvis för att gråtstormen på twitter osv blev för stark... fyfan vilket skämt detta är.

Och hade Högström bara tagit emot utan att ge igen där, då hade jag kräkts.

2 minuter för boxning. Fine. I övrigt? Nä.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Då vart flera härinne nöjda nu då. Och självklart DIF hataren Sanny.
Skriv svar