Exakt så! Kruger särskilt, men även JJ, har ju utvecklats till renodlade arbetsscentrar! Dock har båda även skills för topp 6 i vilket SHL-lag som helst, så ja tack till dessa två! Skulle smaka mumma att knyta upp sig med JJ på några år.DIFtomppa skrev:Dock så är ju MK precis en hårt arbetande tvåvägscenter? eller?Praetori skrev:Det är ju inget snack om vilka som är bättre hockeyspelare MEN folk övervärderar NHL. Dussinspelare (och nu pratar jag inte om Krüger och Josefson) i NHL är inte bättre än stjärnspelare i SHL och när det gäller hårt arbetande tvåvägscentrar som kan gå 100% i varje byte i vårat spelsystem så växer sådana inte på träd.DIFtomppa skrev:Fattar inte att folk håller Ljungh och Johansson bättre än Kruger och Josefsonfinns väl en anledning varför dom 2 senaste har spelat i NHL i 8 år. ML och LJ är bra, men har inget att göra i NHL just nu
Det finns en anledning till att JJ och MK ens är teoretiskt aktuella och omnämnda för spel hos oss. Om det nu skulle bli så skulle jag vara riktigt nöjd (och jag har vurmat för dem på forumet sedan i höstas) MEN det är inte Thoresen-lirare och det är inte formgjutna ersättare för en spelare som LJ.
Varken MK eller JJ är presspelare eller slitvargar som LJ och framförallt så har båda stjärnstatus vad SHL anbehagar vilket i sig är knepigt när man tittar på ett kollektivt lagbygge som DIF är numera.
I slutändan är det ju en budgetfråga. Kostar det mer än det smakar skulle det vara lätt i framtiden att sitta och vara efterklok och tyckt att man kunnat ta någon procent av den kostnaden (och istiden) och lagt på LJ istället.
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Kul ändå med Palushaj, Kruger & Josefson som rykten.
Sen är det inte omöjligt att Mario Kempe vill hem heller iom att han blir pappa i Augusti.
Sen är det inte omöjligt att Mario Kempe vill hem heller iom att han blir pappa i Augusti.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Håller både MK och JJ som bättre spelare än exempelvis RasmussenSkidlöparn skrev:Exakt så! Kruger särskilt, men även JJ, har ju utvecklats till renodlade arbetsscentrar! Dock har båda även skills för topp 6 i vilket SHL-lag som helst, så ja tack till dessa två! Skulle smaka mumma att knyta upp sig med JJ på några år.DIFtomppa skrev:Dock så är ju MK precis en hårt arbetande tvåvägscenter? eller?Praetori skrev:Det är ju inget snack om vilka som är bättre hockeyspelare MEN folk övervärderar NHL. Dussinspelare (och nu pratar jag inte om Krüger och Josefson) i NHL är inte bättre än stjärnspelare i SHL och när det gäller hårt arbetande tvåvägscentrar som kan gå 100% i varje byte i vårat spelsystem så växer sådana inte på träd.DIFtomppa skrev:Fattar inte att folk håller Ljungh och Johansson bättre än Kruger och Josefsonfinns väl en anledning varför dom 2 senaste har spelat i NHL i 8 år. ML och LJ är bra, men har inget att göra i NHL just nu
Det finns en anledning till att JJ och MK ens är teoretiskt aktuella och omnämnda för spel hos oss. Om det nu skulle bli så skulle jag vara riktigt nöjd (och jag har vurmat för dem på forumet sedan i höstas) MEN det är inte Thoresen-lirare och det är inte formgjutna ersättare för en spelare som LJ.
Varken MK eller JJ är presspelare eller slitvargar som LJ och framförallt så har båda stjärnstatus vad SHL anbehagar vilket i sig är knepigt när man tittar på ett kollektivt lagbygge som DIF är numera.
I slutändan är det ju en budgetfråga. Kostar det mer än det smakar skulle det vara lätt i framtiden att sitta och vara efterklok och tyckt att man kunnat ta någon procent av den kostnaden (och istiden) och lagt på LJ istället.
Strandberg förlänger med 2 år.
-
Måste betyda att Vejde går till Amerika? Kan inte se att han ska ersätta Ljungh eller LJ.Vikas skrev:Strandberg förlänger med 2 år.
Intressant spelare, gillar det jag har sett så här långt. Behöver få upp lite mer hårdhet, men det löser Ölvestad i sommar!
- diftobbe89
Vad exakt är det som är intressant hos Strandberg? Jag förstår inte.Skidlöparn skrev:Måste betyda att Vejde går till Amerika? Kan inte se att han ska ersätta Ljungh eller LJ.Vikas skrev:Strandberg förlänger med 2 år.
Intressant spelare, gillar det jag har sett så här långt. Behöver få upp lite mer hårdhet, men det löser Ölvestad i sommar!
För mig är han en extremt ointressant spelare, fruktansvärt tråkig spelartyp, vad är det som får vissa att gilla den här alibitypen av spelare? Killen kan ju varken dela ut eller ta emot en tackling, förstår inte varför inte innebandy var ett bättre alternativ.
Samtidigt ska man skeppa den största järnkaminen vi har, för den här typen av spelare då antar jag? Fy fan vilket praktuselt jobb av Jocke.
Kan inte förövrigt valfri junior som är betydligt yngre gå in och göra det jobbet Strandberg gör
Spela fult
Det kunde man ju se lång väg. Bedrövligt. Är inte i närheten av att platsa. För liten. För klen. Kallas "intressant" eftersom alla spelare som inte kan dela ut en tackling ingår i ett speciellt skrå där man är lovande och intressanta. Får 2-årskontrakt, och rejält med speltid för att "komma igång" är säkert utlovat också.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Han presterade i paritet med Ljungh i Allsvenskan (och då gick Ljungh på vatten). Jag förstår helt klart vad intresset handlar om. Han behöver en säsong i SHL men jag tror det är en bra värvning för ett rimligt pris.sensei skrev:Det kunde man ju se lång väg. Bedrövligt. Är inte i närheten av att platsa. För liten. För klen. Kallas "intressant" eftersom alla spelare som inte kan dela ut en tackling ingår i ett speciellt skrå där man är lovande och intressanta. Får 2-årskontrakt, och rejält med speltid för att "komma igång" är säkert utlovat också.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag kommer aldrig tycka att det finns någon som helst uppsida på att värva en spelare som troligtvis inte kommer vinna en enda närkamp åt laget under de närmaste två åren.Praetori skrev:Han presterade i paritet med Ljungh i Allsvenskan (och då gick Ljungh på vatten). Jag förstår helt klart vad intresset handlar om. Han behöver en säsong i SHL men jag tror det är en bra värvning för ett rimligt pris.sensei skrev:Det kunde man ju se lång väg. Bedrövligt. Är inte i närheten av att platsa. För liten. För klen. Kallas "intressant" eftersom alla spelare som inte kan dela ut en tackling ingår i ett speciellt skrå där man är lovande och intressanta. Får 2-årskontrakt, och rejält med speltid för att "komma igång" är säkert utlovat också.
Dessutom är det enligt mig snudd på skamligt att springa runt och erbjuda kontrakt åt bänknötande spelare från allsvenskan innan vi har gjort klart med de som ligger bakom vår nuvarande framgång. T ex Urbom och Ahlén.
Det här var ingen rolig påsknyhet alls.
Jag håller helt och fullt med om det sistnämnda.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fast Standbergs kontrakt kommer inte stå i vägen för varken 52 eller 55 och vi är väl överens om att ingen av de nyss nämnda ska spela center nästa säsong.sensei skrev:Dessutom är det enligt mig snudd på skamligt att springa runt och erbjuda kontrakt åt bänknötande spelare från allsvenskan innan vi har gjort klart med de som ligger bakom vår nuvarande framgång. T ex Urbom och Ahlén.Praetori skrev:Han presterade i paritet med Ljungh i Allsvenskan (och då gick Ljungh på vatten). Jag förstår helt klart vad intresset handlar om. Han behöver en säsong i SHL men jag tror det är en bra värvning för ett rimligt pris.sensei skrev:Det kunde man ju se lång väg. Bedrövligt. Är inte i närheten av att platsa. För liten. För klen. Kallas "intressant" eftersom alla spelare som inte kan dela ut en tackling ingår i ett speciellt skrå där man är lovande och intressanta. Får 2-årskontrakt, och rejält med speltid för att "komma igång" är säkert utlovat också.
Det här var ingen rolig påsknyhet alls.
Hoppas inte de sportsliga framgångarna framkallar sådan vattenskalle att Tjocke glömmer att det är en mix av storlek, fart och finess som tagit oss hit och att det inte bara värvas småfolk.
Nej, de konkurrerar inte som samma plats men det känns bara sunkigt i största allmänhet att JE springer runt och skriver kontrakt med alla utom de som faktiskt krigar oss upp mot guldet.
Vi får väl se hur laget blir nästa år, så här långt är det ju inte så att man delar ut spontana high fives direkt.
Vi får väl se hur laget blir nästa år, så här långt är det ju inte så att man delar ut spontana high fives direkt.
-
Jag bedömer denna förlängning/värvning en bit in i nästa säsong. En sommar med ÅHH JIMMIE JIMMIE kan göra honom gott. Känns väl som att man väntat in besluten på Molin och Ottosson som uppenbarligen väljer mer välbetalda alternativ.
-
- Säsongskort: Ja
Nej det är väl inte så att Strandberg tar 52 eller 55 plats.
Men är det så att vi ska värva Manuel Ågren, Emil Bemström, Olle Alsing, Oscar Lang och Sebastian Strandberg så känns det som att Jocke fått ganska klara indikationer på att Davidsson x2, Fjällby, och Vejdemo kilar över till andra sidan Atlanten.
Får hoppas att det kommer några väldigt starka nyförvärv som komplement om allsvenska spelare ska ersätta Davidssons och Fjällby.
Mycket roliga rykten med JJ och Krüger, kan vi landa dem gärna på längre kontrakt än 1 år så vore det fantastiskt.
Undrar dock vem som ska göra målen och vem som ska ta det hårda jobbet i sarghörnen men men silly är ju inte klar än....
Men är det så att vi ska värva Manuel Ågren, Emil Bemström, Olle Alsing, Oscar Lang och Sebastian Strandberg så känns det som att Jocke fått ganska klara indikationer på att Davidsson x2, Fjällby, och Vejdemo kilar över till andra sidan Atlanten.
Får hoppas att det kommer några väldigt starka nyförvärv som komplement om allsvenska spelare ska ersätta Davidssons och Fjällby.
Mycket roliga rykten med JJ och Krüger, kan vi landa dem gärna på längre kontrakt än 1 år så vore det fantastiskt.
Undrar dock vem som ska göra målen och vem som ska ta det hårda jobbet i sarghörnen men men silly är ju inte klar än....
Tim Söderlund ryktas flytta till Sthlm enligt fejkråtteforumet.
Skulle vara en riktigt fin värvning!
Skulle vara en riktigt fin värvning!