Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Blir Alvarez erbjuden samma lön eller bättre i Malmö som DIF så går han säkert dit. Det är ju ändå hemma för honom även fast han trivs i Stockholm.
Avskaffa tre mot tre.
Vi kanske borde höra oss av med Toronto om ett lån av Marner? Som jag förstått det får han ju inte spela AHL nästa säsong. Så då är det antingen NHL, OHL(där han dominerar) och Europa.
Om det inte är tänkt att han ska spela NHL nästa säsong borde ju detta vara intressant från Torontos sida.
Om det inte är tänkt att han ska spela NHL nästa säsong borde ju detta vara intressant från Torontos sida.
Växjö jagar Holm. Jag ser gärna att Holm blir kvar.
Brynäs släpper Nörstebö. Jag har varit ruggigt imponerad av den killen sedan jag såg honom i Brynäs J20 för ett par år sedan. Skulle inte ha något emot ifall vi signade upp honom på ett par år.
Brynäs släpper Nörstebö. Jag har varit ruggigt imponerad av den killen sedan jag såg honom i Brynäs J20 för ett par år sedan. Skulle inte ha något emot ifall vi signade upp honom på ett par år.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Klar för Frölunda va? Vass scouting och rekrytering där nu.android skrev:Växjö jagar Holm. Jag ser gärna att Holm blir kvar.
Angående Holm, en av våra bästa spelare som vi absolut inte får förlora.
Expert.
Läste det senare.SirDIFalot skrev:Klar för Frölunda va? Vass scouting och rekrytering där nu.android skrev:Växjö jagar Holm. Jag ser gärna att Holm blir kvar.
Nästa år lär Frölunda bli bra. I och för sig verkar dom också jaga en hel del spelare, vilket kanske tyder på att dom lär tappa en del spelare. Fel tråd.
Född till sportchef.
Håller med, dock tycker jag han var bättre förra åretSirDIFalot skrev:Klar för Frölunda va? Vass scouting och rekrytering där nu.android skrev:Växjö jagar Holm. Jag ser gärna att Holm blir kvar.
Holm är den jag hoppades skulle spela hela karriären hos oss. Han får inte lämna!
[*]
Jag tror du kan få rätt där.mb81 skrev:Holm är den jag hoppades skulle spela hela karriären hos oss. Han får inte lämna!
Holm nej tack, Borgman ja tack! Ser gärna Falk ut och in med Lukas Bengtsson från Frölunda
Du får jättegärna utveckla. Varför klippa med Holm, varför är borgman så bra och hur realistisk är Bengtsson?TheForsa skrev:Holm nej tack, Borgman ja tack! Ser gärna Falk ut och in med Lukas Bengtsson från Frölunda
Född till sportchef.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skulle gärna se ett nytt 2-års kontrakt på Holm, släpp inte honom.
Spela fult
Holm är en solklar förlängning. Falk är i så fall mer tveksam.
Borgman är lite större, mer fysisk. Holm är snabbare men dräller mycket mer med puck än Borgman. Holm är inte alls lika stabil defensivt. Både Borgman och Holm e bra framåt.android skrev:Du får jättegärna utveckla. Varför klippa med Holm, varför är borgman så bra och hur realistisk är Bengtsson?TheForsa skrev:Holm nej tack, Borgman ja tack! Ser gärna Falk ut och in med Lukas Bengtsson från Frölunda
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu håller jag väl inte riktigt med TheForsa, låter som han tycker Borgman är en bättre back än Holm.
Däremot ska jag flika in och tycker väl Holm är något överskattad, han är en helt okej 5-6 back i SHL, men vissa verkar se honom som mycket mer en så, vilket jag tycker är skevt, han är i en bra ålder och har gott om erfarenhet trots sin ringa ålder, så jag vill gärna se en förlängning såklar eftersom han platsar i SHL och har varit i föreningen ett tag, men han ska inte ha för stor roll.
Borgman är jag svag för, har god potential i båda zonerna, han är ingen snäll kille på isen och har bra timing i sina tacklingar, jag är helt säker på att han skulle kunna sköta Falks uppgifter utan att göra bort sig, så möjligen en ersättare för Falk, Holm är bättre än båda.
Däremot ska jag flika in och tycker väl Holm är något överskattad, han är en helt okej 5-6 back i SHL, men vissa verkar se honom som mycket mer en så, vilket jag tycker är skevt, han är i en bra ålder och har gott om erfarenhet trots sin ringa ålder, så jag vill gärna se en förlängning såklar eftersom han platsar i SHL och har varit i föreningen ett tag, men han ska inte ha för stor roll.
Borgman är jag svag för, har god potential i båda zonerna, han är ingen snäll kille på isen och har bra timing i sina tacklingar, jag är helt säker på att han skulle kunna sköta Falks uppgifter utan att göra bort sig, så möjligen en ersättare för Falk, Holm är bättre än båda.
Spela fult
Tack för svar.TheForsa skrev:Borgman är lite större, mer fysisk. Holm är snabbare men dräller mycket mer med puck än Borgman. Holm är inte alls lika stabil defensivt. Både Borgman och Holm e bra framåt.android skrev:Du får jättegärna utveckla. Varför klippa med Holm, varför är borgman så bra och hur realistisk är Bengtsson?TheForsa skrev:Holm nej tack, Borgman ja tack! Ser gärna Falk ut och in med Lukas Bengtsson från Frölunda
Är verkligen Borgman större? Fem centimeter kortare men ett kilo tyngre. Kompaktare kanske. Jag har inte sett speciellt många Västerås matcher. Såg en i början av säsongen, där såg han bra ut. Sen såg jag en innan jul där han var riktigt risig. Är ganska övertygad om att Holm är en bättre defensiv back än Borgman. Däremot är ju Borgman fyra år yngre.
Nåja, det lär ju inte vara en fråga om att ersätta Holm med Borgman i vilket fall som helst.
Något annat.
Adam Brodeckis kontrakt med Brynäs går ut. En kille jag gillar. Från Stockholm och gjorde 18 poäng som junior förra året. Jag tror att han nog skulle kunna komma rätt billigt och göra ett bra jobb i kedja 3-4. Finns säkert på någon grovscouting-lista i jockes bil.
Född till sportchef.