Känns ändå bra. Var lika med wildcarden. Då gick vi också ut på hemsidan. Tror också järnkaminernas tydliga ställningstagande gällande wildcarden kan gynna oss nu gällande sympatier från andra klubbars supportrar.Salas skrev:Skönt att man går ut tydligt på hemsidan och sätter ner foten. Det var första nödvändiga steget att ta.
Nu startar kriget mot grisarna i SHL.
Vi må vara färre - men vi är värre.
SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Skapade en namninsamling:
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8879
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8879
Det fula med både förslaget om Wild Card och att ändra om Kvalserien några veckor innan den skulle avgöras var att det drabbade alla lag - då skapades ett eko utan dess like i hela hockeysverige om att SHL va hockeymördare och med det ena med det andra.
Järnkaminerna var DRIVANDE i frågan om Wild Card, att säga NEJ!, alltså klubbens egna supporterförening var drivande och fick enormt stöd utav alla klubbar.
Nu? Nu bryr sig ingen. För att det drabbar bara Djurgården.
Wolfpack såg jag tog ställning, Madhawk och Ros har också gjort det. Fans över hela Twitter har kryllat med tweets hela dagen över SHL och Mike Helber. Hemsidan tog också upp det nu.
Det är på rull, nu är det bara fortsätta!
Järnkaminerna var DRIVANDE i frågan om Wild Card, att säga NEJ!, alltså klubbens egna supporterförening var drivande och fick enormt stöd utav alla klubbar.
Nu? Nu bryr sig ingen. För att det drabbar bara Djurgården.
Wolfpack såg jag tog ställning, Madhawk och Ros har också gjort det. Fans över hela Twitter har kryllat med tweets hela dagen över SHL och Mike Helber. Hemsidan tog också upp det nu.
Det är på rull, nu är det bara fortsätta!
Re: Sv: SHL 2014-15
Det du skrev i Notera följande har Ros lagt upp på Twitter. Samma fråga i princip! Bra Ros!!S. Skuggan skrev:Utdrag för SHL AB, med källa; http://www.allabolag.se/5562209519/verksamhet
rörande
Verksamhet / Ändamål
Bolaget skall som företrädare för samtliga föreningar tillvarata föreningarnas gemensamma sportsliga och kommersiella intressen. Bolaget skall även svara för gemensamma administrativa uppgifter i enlighet med styrelsens beslut. Kommersiell verksamhet: Bolaget skall exploatera rättigheter som kan skapa större ekonomiska mervärden för samtliga föreningar än om respektive förening exploaterar dessa rättigheter själv. Bolaget skall vidare exploatera enbart sådana rättigheter för vilka ersättning skall fördelas lika mellan föreningarna. I princip skall bolaget handha följande rättigheter: - rörliga matchbilder(grundserie samt slutspel) för TV, internet och nya bildmedia - matchljud(grundserie samt slutspel) i konventionell radio, Web-radio och nya ljudmedia - isreklam i samtliga matcharenor - sargplatser i samtliga matcharenor för centrala sponsorpaket i enlighet med upplåtelseavtal mellan respektive förening och bolaget - rättigheter i samband med beslutade gemensamma arrangemang ´(t.ex All Star-matcher, TV-gala o.dyl.) - rätten att namnge serien och att exploatera detta namn genom försäljning av seriesponsorskap...
Notera följande: ...för vilka fördelning skall fördelas lika mellan föreningarna...
Så frågan blir, hur har de tänkt här?
Nu har shl uttalat sig utan att säga nånting i sportbladet.
Så, nu har jag också skickat mailet till KKV samt skrivit under namninsamlingen. Det här tamejfan absurt.
Tja. Jag är lite bekymrad över att konkurrensverket inte tar oss på allvar om vi blandar in specifika lag. Så jag har försökt omformulera brevet lite grann. Jag har även försökt få in Vikas inlägg som var relevant.
Hej. Enligt en överenskommelse inom SHL (Svenska Hockeyligan) har det tidigarre fattats beslut om att samtliga föreningar inom ligan får ta del av licenspengar från TV-avtal på lika basis, 28 miljoner per förening enligt nuvarande avtal. Nu har det dock inom SHL beslutats att lag som kommer upp till högsta ligan (SHL) från ligan under (Hockeyallsvenskan) får en betalning i form en fjärdedel av beloppet som ska ges till det laget som tvingas lämna. Då dessa pengar är en viktig del i de berörda professionela föreningarnas möjlighet att bilda konkurensmässiga organisationer inför det kommande årets verksamhet så undrar jag om detta beslut verkligen är överenstämligt med svensk lagstiftning kring konkurrens?
Det rimliga borde väl vara att samtliga 12 föreningar inom SHL tar en lika stor del av kostnaden på ca 1/2 miljon och delar på bördan solidariskt mellan samtliga föreningar som är medlemar i organisationen? Även föreningar i Allsvenskan borde väl ha rådfrågats då den nya föreningen i den ligan får fördelaktiga konkurrensfördelar jämfört med andra föreningar?
Nästa år kommer dessutom ligan att utökas till 14 lag där det rent potentiellt finns en möjlighet att 3 nya föreningar från den lägre serien får tillträdde till den högsta serien och ett lag får lämna. Hur fördelningen då ska gå för att skapa en tillfredsställande konkurrenssituation förefaller vid dags dato något osäker.
Mitt önskemäl är att ni kontaktar VD:n för SHL och ber denne förklara sig.
Hej. Enligt en överenskommelse inom SHL (Svenska Hockeyligan) har det tidigarre fattats beslut om att samtliga föreningar inom ligan får ta del av licenspengar från TV-avtal på lika basis, 28 miljoner per förening enligt nuvarande avtal. Nu har det dock inom SHL beslutats att lag som kommer upp till högsta ligan (SHL) från ligan under (Hockeyallsvenskan) får en betalning i form en fjärdedel av beloppet som ska ges till det laget som tvingas lämna. Då dessa pengar är en viktig del i de berörda professionela föreningarnas möjlighet att bilda konkurensmässiga organisationer inför det kommande årets verksamhet så undrar jag om detta beslut verkligen är överenstämligt med svensk lagstiftning kring konkurrens?
Det rimliga borde väl vara att samtliga 12 föreningar inom SHL tar en lika stor del av kostnaden på ca 1/2 miljon och delar på bördan solidariskt mellan samtliga föreningar som är medlemar i organisationen? Även föreningar i Allsvenskan borde väl ha rådfrågats då den nya föreningen i den ligan får fördelaktiga konkurrensfördelar jämfört med andra föreningar?
Nästa år kommer dessutom ligan att utökas till 14 lag där det rent potentiellt finns en möjlighet att 3 nya föreningar från den lägre serien får tillträdde till den högsta serien och ett lag får lämna. Hur fördelningen då ska gå för att skapa en tillfredsställande konkurrenssituation förefaller vid dags dato något osäker.
Mitt önskemäl är att ni kontaktar VD:n för SHL och ber denne förklara sig.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Det finns ingen internationell journalist eller större sportsite som man skulle kunna tipsa om det här?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Mailade precis den dära Johan på CMORE
MEN sålänge som vi inte får dessa 7 millar eller får tillbaka dem retroaktivt så kommer jag ALDRIG skaffa CMORE och ser hellre fulstreams :p
Får se om man får något svar...Hej!
Jag som Djurgårdare hade planer på att investera mina surt förvalta slantar i ett paket ifrån CMORE för att kunna se mitt kära Djurgården nu i vinter(hockeyn dvs), ser redan hemma matcherna på plats men bortamatcherna skulle vara trevligt att se, MEN efter att jag har fått veta att vi i Djurgården FÖRLORAR 25% utav tv-pengarna ifrån er denna säsong så kommer jag INTE skaffa CMORE för att se Djurgården, inte i framtiden heller förns dessa 7mkr har tillkommit klubben i mitt hjärta.
Jag vill se att ni OFFICIELLT sätter press på SHL att dessa pengar för fallskärmen ska vara delad lika på ALLA lagen, annars så kommer jag aldrig att skaffa erat abonnemang för att se mitt lags BORTAmatcher bara... (skulle vara villig att betala för +700kr i månaden för att se dessa matcher som det kostar).
Skulle detta bli ordnat så skulle jag skaffa CMORE, på direkten.
Är INTE intresserad av annat i erat utbud än just Djurgården.
O är GANSKA säker på att ni JUBLADE när vi gick upp eftersom ni vet att vi är ett starkt publiklag... MEN vet MÅNGA som inte kommer skaffa CMORE/säga upp sitt så länge ni inte visar erat missnöje emot detta och det blir en ändring.
MEN sålänge som vi inte får dessa 7 millar eller får tillbaka dem retroaktivt så kommer jag ALDRIG skaffa CMORE och ser hellre fulstreams :p
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
De här ska inte bara tigas ihjäl.. Vi kan aldrig ge oss.. Sprid de ännu mer.. Vad kan vi göra vilka kan man maila?
Sprid på alla DIF forum , Facebook osv . En stor skandal är detta
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Sprid på alla DIF forum , Facebook osv . En stor skandal är detta
"Men Niklas Wikegård säger sig tro ha svaret.
– Det jag har hört ryktesvis är att SHL tyckt att de lagen som gått upp i högstaligan de senaste åren har haft för tung plånbok, ett lokalt stöd och för stor egen budget, som man lägger på spelartruppen. Man förstör marknaden för de övriga klubbarna. Man överbjuder på spelare och löneutvecklignen blir helt skev, säger han.
– Därför tycker man (SHL) att det nya laget som kommer upp får nöja sig med lite mindre pengar. Det är den förklaringen jag fått."
– Det jag har hört ryktesvis är att SHL tyckt att de lagen som gått upp i högstaligan de senaste åren har haft för tung plånbok, ett lokalt stöd och för stor egen budget, som man lägger på spelartruppen. Man förstör marknaden för de övriga klubbarna. Man överbjuder på spelare och löneutvecklignen blir helt skev, säger han.
– Därför tycker man (SHL) att det nya laget som kommer upp får nöja sig med lite mindre pengar. Det är den förklaringen jag fått."
Såg det tidigare, och om det är anledningen så är det det mest solklara brottet mot konkurrenslagen jag någonsin sett.AlltidDIF skrev:"Men Niklas Wikegård säger sig tro ha svaret.
Tror dock det är rent bullshit. De vill bara inte betala något själva.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Också mailat kkv nu. Detta är ett brott utan dess like och ska behandlas därefter!
Saxxat från: http://www.allabolag.se/5562209519/verksamhet
"Bolaget skall vidare exploatera enbart sådana rättigheter för vilka ersättning skall fördelas lika mellan föreningarna."
Sätt segel! Dubbelmoralens vindar känns starka!
"Bolaget skall vidare exploatera enbart sådana rättigheter för vilka ersättning skall fördelas lika mellan föreningarna."
Sätt segel! Dubbelmoralens vindar känns starka!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Absurt. Men det som kommer ske med denna press är att när det står klart att vi kommer sist i SHL och får kvala mot ett superdopat SSK och förlorar, då har SHL efter all negativ press beslutat att ta bort fallskärmen.
Avd Saida?
Avd Saida?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...