SirDIFalot skrev:Jag har redan sagt att Erik tappat formen fullständigt och med all rätta blev bänkad idag. Så det är inte direkt något argument att använda för att jag kritiserar andra spelare också. För hör och häpna. Det var inte direkt Erik som på egen hand förlorade matchen åt oss idag.
JO det var precis det han gjorde, han stack hål på ballongen med en stor jävla nål.
Och hade inte Linkan, vars rutin är så viktig i de avgörande powerplay-lägena, hade lagt en kanonmacka till deras 1-3 mål så....
Eller hade Chet Pickard i alla fall varit lite bättre än "average" så hade vi också vunnit idag.
Men öppna ögonen snälla.
Ja, gör det. Snälla.
Det är betydligt fler som förlorar matchen åt oss än Erik Gustafsson som är ansvarig för ETT mål bakåt.
Ingen idé. Du fattar verkligen inte skillnaden. Konstigt nog.
SirDIFalot skrev:
förevigtdjurgården skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tycker också Åberg inlett playoff svagt. Men det är för tidigt att hacka om "antal poäng" när det bara gått tre matcher. Han kan lika gärna göra som Sörensen och göra tre poäng nästa match så har han helt plötsligt 4p på 4 matcher.
Han är 0+1 på 3 matcher hittills.
Syftar inte enbart på PlayOff utan syftar på sett över en längre period. Han var ju vass direkt efter att han missade JVM-plats, men straxt efter det så blev det ju en ny formsvacka igen.
Tack för upplysningen, hade inte koll på att han hade ett poäng i PO faktiskt.
Matchtråd till imorgon?
Han hade ju en enorm poängstreak i slutet av säsongen och landade därför på första plats i vår poängliga.
Edit: Väntar gärna med ny matchtråd någon timme tills alla har lugnat ner sig lite.
Känner du något slags rus i att vara emot alla uppenbara saker?
Baggso skrev:Förstår ni vad det innebär för DIF Hockey om vi blir kvar här?.... Jag mår illa, langa lite lif miljoner
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Jag är orolig. Om DIF blir kvar i HA ett gäng år kommer nog tyvärr många NYA hockeyentusiaster i och runt Sthlm välja solna aik som sitt lag pga att de ligger i högsta serien. Dvs vi går miste om nya fans. Hemsk tanke!
Fans som ens överväger att välja AIK som sitt lag är inga fans jag skulle sakna.
SirDIFalot skrev:Jag undrar hur det hade låtit här om Åberg hade stått för Linkans dundertabbe i PP. Är det bara jag som förväntar mig mindre misstag av spelare med rutin i bagaget? Här är det jävligt populärt att hacka på första bästa junis som gör ett juniormisstag just för att han är han junior.
Att Linkan som stått i PP i 20 jävla år gör ett sånt misstag är för mig helt oförsvarbart.
Det är väl ingen som försvarar det Linkan gjorde, men den första tavlan gör ju att vi tappar allt vad positiva tankar och händelser heter, sen kommer Linkans blunder och spär på det hela men vi var ju inte speciellt vassa efter 1-2.
Satan vad bitter jag är nu, fyfan vad jag hatar karlskoga. Det är så mycket inkompetens med backspelet så jag vet inte var jag ska börja, ingen ser ut att göra annat än att ta burskydd för att sedan lägga en riktigt jävla sketen pass till motståndarna.
Baggso skrev:Förstår ni vad det innebär för DIF Hockey om vi blir kvar här?.... Jag mår illa, langa lite lif miljoner
Jag är orolig. Om DIF blir kvar i HA ett gäng år kommer nog tyvärr många NYA hockeyentusiaster i och runt Sthlm välja solna aik som sitt lag pga att de ligger i högsta serien. Dvs vi går miste om nya fans. Hemsk tanke!
Fans som ens överväger att välja AIK som sitt lag är inga fans jag skulle sakna.
Även om jag förstår din poäng.
Tänker på barn vars föräldrar ej håller på något lag men som själva blir intresserade och kollar på sporten på TV osv...
SirDIFalot skrev:
DIFference skrev:
Känner du något slags rus i att vara emot alla uppenbara saker?
Sent from my Galaxy SIII
Tycker du att det är uppenbart att Åberg gjort dåligt med poäng i slutet på säsongen? Även i grundserien alltså?
Men vad spelar det för roll nu? Åberg var bäst i grundserien. Sanslöst bra! Men vad fan gör det för skillnad nu? Dåligt att gå från grym till att göra många misstag.
SirDIFalot skrev:Jag undrar hur det hade låtit här om Åberg hade stått för Linkans dundertabbe i PP. Är det bara jag som förväntar mig mindre misstag av spelare med rutin i bagaget? Här är det jävligt populärt att hacka på första bästa junis som gör ett juniormisstag just för att han är han junior.
Att Linkan som stått i PP i 20 jävla år gör ett sånt misstag är för mig helt oförsvarbart.
Det är väl ingen som försvarar det Linkan gjorde, men den första tavlan gör ju att vi tappar allt vad positiva tankar och händelser heter, sen kommer Linkans blunder och spär på det hela men vi var ju inte speciellt vassa efter 1-2.
Absolut. Men eftersnacket handlar om att Åberg måste bort från PP, inte Linkan...
Även om jag förstår din poäng.
Verkligen.. vad är det för jävla fans? Åt Helvete med alla "gå bara på viktiga matcher" supportrar.. åt Helvete
DIFference skrev:
Men vad spelar det för roll nu? Åberg var bäst i grundserien. Sanslöst bra! Men vad fan gör det för skillnad nu? Dåligt att gå från grym till att göra många misstag.
Sent from my Galaxy SIII
Ja, och han skrev att han inte gjort poäng i slutet på grundserien heller. Så där är vi överens, det hade han visst.
Och jag håller med. Han har inlett playoff svagt. Precis som jag skrev.
Absolut. Men eftersnacket handlar om att Åberg måste bort från PP, inte Linkan...
Tror de flesta har kritiserat Linkan mest hela tiden.
Nä ok, men Linkan spelade ju inte heller på slutet så han var ju redan borta.