IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012

Inlägg av Vikas »

Magnutz skrev: Men jävlar vilka insparkar han fick till i andra halvlek... :lol:

Ber om ursäkt men jag blir alltid djupt sarkastisk när fotboll och hockey blandas samman. ;)

You've made a powerful enemy this day, my friend...
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev:
Magnutz skrev: Men jävlar vilka insparkar han fick till i andra halvlek... :lol:

Ber om ursäkt men jag blir alltid djupt sarkastisk när fotboll och hockey blandas samman. ;)

You've made a powerful enemy this day, my friend...
:)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Caveman skrev:
Praetori skrev:
AdamPickard skrev:Jag missade från det att Chet gick av, hur bra var Adam?
Mycket bra. Såg lugnt och fint ut och placeringsspelet var suveränt. Väldigt upprätt även i profly slides så han kompenserade bra för sina 184cm.
Målet var inte mycket att säga om då det blev rejält stökigt med mycket klubbor och dåligt med kropp.
Sen är det grymt att han inte släpper returer i samma utsträckning som Chet. Jag är inte ett dugg orolig om Adam får mer speltid.
Vilket skitsnack... Adam har ingen pondus, puckar studsar allt som oftas mot bröstplattan utan att han kan kontrollera var puckarna ska hamna.

Självklart så bör folk vara oroliga om Adam får mer speltid nu när det börjar att dra i hop sig, Chet är ändå en av seriens bästa målvakter, hans högsta nivå är det ingen som är i närheten av.
Folk menar att jag överdriver men det du skrev nu fick till och med mig att haja till :wink:

Reideborn är helt okej. Varken mer eller mindre! Betydligt lugnare i kassen än Chet vilket bara det inger en trygghet. Dock har Pickard näsa för de där matchvändande räddningarna, som är så sällsynt. Som mot Mora borta och senast hemma mot även då mot samma motstånd när han dubbelräddade liggandes. MEN hans tabbar han bjöd på under inledningen på säsongen har inte riktigt lugnat undertecknad så mycket som jag hoppats. Känns som han fortfarande har en tendens att hamna utanför målet, eller med ryggen mot pucken osv. Lite sprattlig, men hans utveckling under säsongen har varit imponerande. Även fantastiskt bra med klubban!

Jag är aldrig lugn när DIF lirar, spelar ingen roll om Pickard eller Reideborn står. Men det är inte Adam = Katastrof som du försöker göra gällande Cave!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:
Folk menar att jag överdriver men det du skrev nu fick till och med mig att haja till :wink:

Reideborn är helt okej. Varken mer eller mindre! Betydligt lugnare i kassen än Chet vilket bara det inger en trygghet. Dock har Pickard näsa för de där matchvändande räddningarna, som är så sällsynt. Som mot Mora borta och senast hemma mot även då mot samma motstånd när han dubbelräddade liggandes. MEN hans tabbar han bjöd på under inledningen på säsongen har inte riktigt lugnat undertecknad så mycket som jag hoppats. Känns som han fortfarande har en tendens att hamna utanför målet, eller med ryggen mot pucken osv. Lite sprattlig, men hans utveckling under säsongen har varit imponerande. Även fantastiskt bra med klubban!

Jag är aldrig lugn när DIF lirar, spelar ingen roll om Pickard eller Reideborn står. Men det är inte Adam = Katastrof som du försöker göra gällande Cave!
Du skulle lika gärna kunnat beskriva Wesslau under 09/10 säsongen. Hoppas att han får samma utveckling som Gustaf och spelar som bäst när det gäller.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Caveman skrev: Vilket skitsnack... Adam har ingen pondus, puckar studsar allt som oftas mot bröstplattan utan att han kan kontrollera var puckarna ska hamna.

Självklart så bör folk vara oroliga om Adam får mer speltid nu när det börjar att dra i hop sig, Chet är ändå en av seriens bästa målvakter, hans högsta nivå är det ingen som är i närheten av.
Pondus? Grabben är 92a och har spelat för DIF i knappt ett halvår. Han visar bra mycket mer pondus med tanke på omständigheterna än vad många andra av våra tidigare keepers gjort.
Visst är det ett oskrivet blad om det börjar tighta till sig men alla grundförutsättningar finns där även om han kanske inte uppvisat Chets reflexer.
Jag vidhåller dock att Chet släpper betydligt fler returer än Reideborn och det är vanskligt då vi är klena på backsidan.

Chet har som du nämner en mycket hög högstanivå men ibland undrar jag om han inte har någon skada som ligger och spökar konstant eller om det är motivationen det är fel på för den högstanivån tar han inte fram ofta direkt. Kolla gamla matcher med Chet från AHL, där fanns det lite passion och han blev förbannad när han släppte in nåt. När såg du honom lacka ur senaste vid en puck han borde ha nypt?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Chet lirade ju aldrig bra I AHL eller ECHL. Han märkte antagligen att hans chanser i NHL bara blev mindre och mindre för varje puck som han släppte. Förklarar nog varför det var mer frustrerande att tappa in puckar där än här.

Chet är strålande i år. Efter de första 15 matcherna så har han varit stabil. Hoppas verkligen han stannar ett år till!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Här kommer lite "fakta":

* Man är sjukt okunnig om man påstår att Adam är en bättre målvakt än Chet idag.
* Vi har större chans på Elitserien med Chet i målet än med Adam.
* Att Adam skulle vara så trygg och inte släppa returer är bullshit.
* Vi behöver Chets superräddningar och matchavgörande insatser i KS.
* Chet är långt ifrån färdigutvecklad som målvakt.
* Adam är ingen dålig målvakt.

Chet tabbar sig inte längre, på samma sätt som misstagen generellt har minskats otroligt mycket. Dessa misstag från Chet och de andra tror jag har haft att göra med en osäkerhet och ett dåligt självförtroende som har stört fokuset. Men jag har redan från det att jag såg Chet spela första matcherna påpekat vilken bra målvakt han är, TROTS några tabbar under hösten. Om man inte är helt okunnig så såg man direkt POTENTIALEN som fanns där.

Jag känner mig faktiskt väldigt trygg med Chet i målet. Han har räddat massor med poäng åt oss, vilket en bra målvakt ska göra! Jag tror Chet kan bli ett monster i målet om hans utveckling börjar ta fart igen.
brsk

Inlägg av brsk »

Alberget4A skrev:Här kommer lite "fakta":

* Man är sjukt okunnig om man påstår att Adam är en bättre målvakt än Chet idag.
Det där är inte "fakta". Det är fakta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Chet tabbar sig inte längre, på samma sätt som misstagen generellt har minskats otroligt mycket. Dessa misstag från Chet och de andra tror jag har haft att göra med en osäkerhet och ett dåligt självförtroende som har stört fokuset. Men jag har redan från det att jag såg Chet spela första matcherna påpekat vilken bra målvakt han är, TROTS några tabbar under hösten. Om man inte är helt okunnig så såg man direkt POTENTIALEN som fanns där.

Jag känner mig faktiskt väldigt trygg med Chet i målet. Han har räddat massor med poäng åt oss, vilket en bra målvakt ska göra! Jag tror Chet kan bli ett monster i målet om hans utveckling börjar ta fart igen.
Faktan är att Adams statistik är bättre än Chets men det betyder inte allt.
Det är väl ingen som påstår att Adam är en bättre keeper än Chet? Han är dock inte alls en dålig keeper precis som du skriver och 3 år yngre. Chet släpper dock returer i tid och otid, till och med motspelarna kommenterar kring det.
Chet är inte färdigutvecklad och kan bli än bättre med mer rutin och erfarenhet, detsamma gäller för Adam.
Frågan var hur Adam klarade sig i kassen mot IKO och jag tycker han gjorde en stabil insats vilket bådar gott inför framtiden. Hård konkurrens mellan våra målvakter är bara nyttigt och kanske kan få Chet att plocka fram det där lilla extra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rix

Inlägg av Rix »

Chet är vår förstemålvakt, en grym målvakt som spelat upp sig ju längre säsongen gått. Adam är en ung duktig andremålvakt som kan stå ett par matcher här och där. Han är en målvakt vi kan fortsätta utveckla som sen kan bli jättebra!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan det vara så att Chet mentalt behöver känna att han verkligen är etta samt att han ges möjligheten att misslyckas utan att petas direkt för att kunna prestera riktigt bra?

Precis som många andra tycker jag nog Pickard har blivit mer stabil och plockat bort de flesta av sina grodor samtidigt som högstanivån fortfarande finns där också.

Som det ser ut nu skulle jag gärna behålla honom även över nästa säsong också.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Manijock skrev:
Caveman skrev:
Praetori skrev:
AdamPickard skrev:Jag missade från det att Chet gick av, hur bra var Adam?
Mycket bra. Såg lugnt och fint ut och placeringsspelet var suveränt. Väldigt upprätt även i profly slides så han kompenserade bra för sina 184cm.
Målet var inte mycket att säga om då det blev rejält stökigt med mycket klubbor och dåligt med kropp.
Sen är det grymt att han inte släpper returer i samma utsträckning som Chet. Jag är inte ett dugg orolig om Adam får mer speltid.
Vilket skitsnack... Adam har ingen pondus, puckar studsar allt som oftas mot bröstplattan utan att han kan kontrollera var puckarna ska hamna.

Nej, jag säger inte att Adam är en katastrof, han är en helt OK back-up målis varken mer eller mindre. Han kanske kan utvecklas och bli en riktigt bra målvakt med pondus, det får vi se, jag är inte så säker på det, tror mer på att han blir en Ridderwall, Sandberg typ, men det får vi se som sagt. Gillar inte alls när han blir sittande på knäna utan att han har någon ögonkontakt med pucken då det är mycket folk runt målet, han sitter där, puckarna tar ibland i bröstplattan på honom för att sedan studsa ut helt okontrollerat, där finns det ingen pondus bara osäkerhet.

Däremot när jag såg Pickard för första gången så skrek jag; "honom ska vi ha...", man såg direkt vilken grym potential det finns i den grabben, kan inte minnas att jag sett en sådan potential/högstanivå hos en målvakt i DIF.

Du vet det är så här, saker som jag säger/skriver angående hockey stämmer till 100%, så jävla grym är jag. (Vet inte vad du pratar om när du nämner något om att jag skulle överdriva?)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Caveman skrev:
Du vet det är så här, saker som jag säger/skriver angående hockey stämmer till 100%, så jävla grym är jag. (Vet inte vad du pratar om när du nämner något om att jag skulle överdriva?)
Hahaha priceless :lol:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Håller med Caveman i i stort sett allt han skriver angående målvakterna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:Jag undrar om Sörensen kan bli vår framtida Linkan. Han har ju inga dåliga handleder han heller.
Det var väl han som lade en fin pass till Guter igår?
Japp.

Känns sådär lagom bra också. Wennberg kommer ju hamna i NHL. Sörensen är snäppet under och två år äldre. Guldklimp att hålla fast vid.
Håller med. Det stora hotet är väl SSK. Jag tror de har stora chanser att gå upp. Har ett spel som passar kvalserien. Nästan så att jag tror att de har större chanser än Leksand då SSK förutom sitt spel kommer slippa det mediala trycket. Kommer att få smyga lugnt bakom Elitserielagen, Leksand och (förhoppningsvis) DIF.

Går SSK upp är han nog förlorad (OM inte vi lyckas med detsamma).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar