Magnutz skrev: Men jävlar vilka insparkar han fick till i andra halvlek...![]()
Ber om ursäkt men jag blir alltid djupt sarkastisk när fotboll och hockey blandas samman.
You've made a powerful enemy this day, my friend...
Magnutz skrev: Men jävlar vilka insparkar han fick till i andra halvlek...![]()
Ber om ursäkt men jag blir alltid djupt sarkastisk när fotboll och hockey blandas samman.
Vikas skrev:Magnutz skrev: Men jävlar vilka insparkar han fick till i andra halvlek...![]()
You've made a powerful enemy this day, my friend...
Folk menar att jag överdriver men det du skrev nu fick till och med mig att haja tillCaveman skrev:Vilket skitsnack... Adam har ingen pondus, puckar studsar allt som oftas mot bröstplattan utan att han kan kontrollera var puckarna ska hamna.Praetori skrev:Mycket bra. Såg lugnt och fint ut och placeringsspelet var suveränt. Väldigt upprätt även i profly slides så han kompenserade bra för sina 184cm.AdamPickard skrev:Jag missade från det att Chet gick av, hur bra var Adam?
Målet var inte mycket att säga om då det blev rejält stökigt med mycket klubbor och dåligt med kropp.
Sen är det grymt att han inte släpper returer i samma utsträckning som Chet. Jag är inte ett dugg orolig om Adam får mer speltid.
Självklart så bör folk vara oroliga om Adam får mer speltid nu när det börjar att dra i hop sig, Chet är ändå en av seriens bästa målvakter, hans högsta nivå är det ingen som är i närheten av.
Du skulle lika gärna kunnat beskriva Wesslau under 09/10 säsongen. Hoppas att han får samma utveckling som Gustaf och spelar som bäst när det gäller.Manijock skrev:
Folk menar att jag överdriver men det du skrev nu fick till och med mig att haja till
Reideborn är helt okej. Varken mer eller mindre! Betydligt lugnare i kassen än Chet vilket bara det inger en trygghet. Dock har Pickard näsa för de där matchvändande räddningarna, som är så sällsynt. Som mot Mora borta och senast hemma mot även då mot samma motstånd när han dubbelräddade liggandes. MEN hans tabbar han bjöd på under inledningen på säsongen har inte riktigt lugnat undertecknad så mycket som jag hoppats. Känns som han fortfarande har en tendens att hamna utanför målet, eller med ryggen mot pucken osv. Lite sprattlig, men hans utveckling under säsongen har varit imponerande. Även fantastiskt bra med klubban!
Jag är aldrig lugn när DIF lirar, spelar ingen roll om Pickard eller Reideborn står. Men det är inte Adam = Katastrof som du försöker göra gällande Cave!
Pondus? Grabben är 92a och har spelat för DIF i knappt ett halvår. Han visar bra mycket mer pondus med tanke på omständigheterna än vad många andra av våra tidigare keepers gjort.Caveman skrev: Vilket skitsnack... Adam har ingen pondus, puckar studsar allt som oftas mot bröstplattan utan att han kan kontrollera var puckarna ska hamna.
Självklart så bör folk vara oroliga om Adam får mer speltid nu när det börjar att dra i hop sig, Chet är ändå en av seriens bästa målvakter, hans högsta nivå är det ingen som är i närheten av.
Det där är inte "fakta". Det är fakta.Alberget4A skrev:Här kommer lite "fakta":
* Man är sjukt okunnig om man påstår att Adam är en bättre målvakt än Chet idag.
* Vi har större chans på Elitserien med Chet i målet än med Adam.
* Att Adam skulle vara så trygg och inte släppa returer är bullshit.
* Vi behöver Chets superräddningar och matchavgörande insatser i KS.
* Chet är långt ifrån färdigutvecklad som målvakt.
* Adam är ingen dålig målvakt.
Faktan är att Adams statistik är bättre än Chets men det betyder inte allt.Alberget4A skrev:Här kommer lite "fakta":
* Man är sjukt okunnig om man påstår att Adam är en bättre målvakt än Chet idag.
Chet tabbar sig inte längre, på samma sätt som misstagen generellt har minskats otroligt mycket. Dessa misstag från Chet och de andra tror jag har haft att göra med en osäkerhet och ett dåligt självförtroende som har stört fokuset. Men jag har redan från det att jag såg Chet spela första matcherna påpekat vilken bra målvakt han är, TROTS några tabbar under hösten. Om man inte är helt okunnig så såg man direkt POTENTIALEN som fanns där.
Jag känner mig faktiskt väldigt trygg med Chet i målet. Han har räddat massor med poäng åt oss, vilket en bra målvakt ska göra! Jag tror Chet kan bli ett monster i målet om hans utveckling börjar ta fart igen.
Chet är vår förstemålvakt, en grym målvakt som spelat upp sig ju längre säsongen gått. Adam är en ung duktig andremålvakt som kan stå ett par matcher här och där. Han är en målvakt vi kan fortsätta utveckla som sen kan bli jättebra!Alberget4A skrev:Här kommer lite "fakta":
Chet tabbar sig inte längre, på samma sätt som misstagen generellt har minskats otroligt mycket. Dessa misstag från Chet och de andra tror jag har haft att göra med en osäkerhet och ett dåligt självförtroende som har stört fokuset. Men jag har redan från det att jag såg Chet spela första matcherna påpekat vilken bra målvakt han är, TROTS några tabbar under hösten. Om man inte är helt okunnig så såg man direkt POTENTIALEN som fanns där.
Jag känner mig faktiskt väldigt trygg med Chet i målet. Han har räddat massor med poäng åt oss, vilket en bra målvakt ska göra! Jag tror Chet kan bli ett monster i målet om hans utveckling börjar ta fart igen.
Nej, jag säger inte att Adam är en katastrof, han är en helt OK back-up målis varken mer eller mindre. Han kanske kan utvecklas och bli en riktigt bra målvakt med pondus, det får vi se, jag är inte så säker på det, tror mer på att han blir en Ridderwall, Sandberg typ, men det får vi se som sagt. Gillar inte alls när han blir sittande på knäna utan att han har någon ögonkontakt med pucken då det är mycket folk runt målet, han sitter där, puckarna tar ibland i bröstplattan på honom för att sedan studsa ut helt okontrollerat, där finns det ingen pondus bara osäkerhet.Manijock skrev:Folk menar att jag överdriver men det du skrev nu fick till och med mig att haja tillCaveman skrev:Vilket skitsnack... Adam har ingen pondus, puckar studsar allt som oftas mot bröstplattan utan att han kan kontrollera var puckarna ska hamna.Praetori skrev:Mycket bra. Såg lugnt och fint ut och placeringsspelet var suveränt. Väldigt upprätt även i profly slides så han kompenserade bra för sina 184cm.AdamPickard skrev:Jag missade från det att Chet gick av, hur bra var Adam?
Målet var inte mycket att säga om då det blev rejält stökigt med mycket klubbor och dåligt med kropp.
Sen är det grymt att han inte släpper returer i samma utsträckning som Chet. Jag är inte ett dugg orolig om Adam får mer speltid.
Reideborn är helt okej. Varken mer eller mindre! Betydligt lugnare i kassen än Chet vilket bara det inger en trygghet. Dock har Pickard näsa för de där matchvändande räddningarna, som är så sällsynt. Som mot Mora borta och senast hemma mot även då mot samma motstånd när han dubbelräddade liggandes. MEN hans tabbar han bjöd på under inledningen på säsongen har inte riktigt lugnat undertecknad så mycket som jag hoppats. Känns som han fortfarande har en tendens att hamna utanför målet, eller med ryggen mot pucken osv. Lite sprattlig, men hans utveckling under säsongen har varit imponerande. Även fantastiskt bra med klubban!
Jag är aldrig lugn när DIF lirar, spelar ingen roll om Pickard eller Reideborn står. Men det är inte Adam = Katastrof som du försöker göra gällande Cave!
Hahaha pricelessCaveman skrev:
Du vet det är så här, saker som jag säger/skriver angående hockey stämmer till 100%, så jävla grym är jag. (Vet inte vad du pratar om när du nämner något om att jag skulle överdriva?)
Håller med. Det stora hotet är väl SSK. Jag tror de har stora chanser att gå upp. Har ett spel som passar kvalserien. Nästan så att jag tror att de har större chanser än Leksand då SSK förutom sitt spel kommer slippa det mediala trycket. Kommer att få smyga lugnt bakom Elitserielagen, Leksand och (förhoppningsvis) DIF.SirDIFalot skrev:Japp.Axel_K skrev:Jag undrar om Sörensen kan bli vår framtida Linkan. Han har ju inga dåliga handleder han heller.
Det var väl han som lade en fin pass till Guter igår?
Känns sådär lagom bra också. Wennberg kommer ju hamna i NHL. Sörensen är snäppet under och två år äldre. Guldklimp att hålla fast vid.