Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Vi står och faller som ett lag. Det syns att något hänt.
Backar spelar med huvudet under armen. Forwards spelar på halvdistans, går inte fullt ut framåt verkar det som. Det snurrfintas i egen zon, det tappas puckar och det görs inga mål framåt. Det är så otroligt strävsamt att bevittna att jag är rätt säker på att det är rent ohälsosamt att göra det.
Matchen är (nehe?!) förlorad och all framåtverkande kraft borta. Nu måste Zabel börja om. Från början. Grunden.
Undrar om jag ska se sista perioden. Post-op-smärtan från hörntandsoperationen idag ger skön kontrast till den skam jag känner. Lite som att bli pryglad i stupstocken kan jag tänka.
Backar spelar med huvudet under armen. Forwards spelar på halvdistans, går inte fullt ut framåt verkar det som. Det snurrfintas i egen zon, det tappas puckar och det görs inga mål framåt. Det är så otroligt strävsamt att bevittna att jag är rätt säker på att det är rent ohälsosamt att göra det.
Matchen är (nehe?!) förlorad och all framåtverkande kraft borta. Nu måste Zabel börja om. Från början. Grunden.
Undrar om jag ska se sista perioden. Post-op-smärtan från hörntandsoperationen idag ger skön kontrast till den skam jag känner. Lite som att bli pryglad i stupstocken kan jag tänka.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Precis, jag är inte så värst förvånad egentligen.Lee Harvey Oswald skrev:Intressant ändå, strax innan 1-0 målet var vi faktiskt på väg att ta över matchen.
Det såg lite bättre ut några minuter.
Men vi har sett det förr, 1 mål i arslet & total kollektiv panik, oavsett vad motståndarna heter.
Det här laget är helt OK i medgång, men studsar det mot oss så faller allt ihop som en fallfärdig kåk med apterade laddningar. Det är en mental fråga som måste lösas, annars är vi spikad i kvalserien. Dvs den neråt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Linkan, vad gör du vid 5-0 målet?
Just det, står och tittar på.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kul att göra någon glad åtminstone. Det här är ju Cocos största seger i klubbens historia, dom kommer ju att prata om det här i åratal...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Jim Morrison
Där står han... Med C:et på bröstet... Fy fan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Han tar ju knappt några skär överhuvudtaget längre. Om han kallades för "glidare" förut så är det ju ingenting mot nu.BOMBOM BOUCHARD skrev:Linkan, vad gör du vid 5-0 målet?
Expert.
Dessa xboxrunkare ska vara glada att de ens har några på sina hemmamatcher som spenderar tid och pengar på att mumla. Djurgården Hockey förtjänar Solna Hockeys publik!DIF_Soldier skrev:Manijock skrev:Ni som ens funderar på att besöka Hovet något mer detta år. Förslagsvis, så bör ni sjunga Douglas ramsor konstant. Överrösta "Sjung för gamla Djurgårn" med Hey Hey Douglas Murray, även om äcklena där nere skulle råka snubbla in en vinst så ger ni fan i Åh en sådan härlig dag, återigen Hey Hey Douglas Murray.
DJURGÅRDEN FINNS INTE LÄNGRE
Du menar "Hey Hey *mumla som fan*, Hey Hey, *mumla som fan*"?
Taffligt utförd ramsa tyvärr.
Fy satan vad glad jag är att jag avslutade medlemsskapet inför den här säsongen...
Nej nu har jag fått nog!
Nu säger jag upp s24 och viaplay,för jag orkar inte se/följa denna skit något mer..
Hade som sagt detta på känn. Aldrig i livet att vi skulle vinna 4 raka.
Nu säger jag upp s24 och viaplay,för jag orkar inte se/följa denna skit något mer..
Hade som sagt detta på känn. Aldrig i livet att vi skulle vinna 4 raka.
- Lee Harvey Oswald
Visa pattarna!johan_80 skrev:VISA HJÄRTA DIF!!!!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
"Det är bara att sparka in dörren så rasar hela jäkla rucklet ihop".-daniel- skrev:Det här laget är helt OK i medgång, men studsar det mot oss så faller allt ihop som en fallfärdig kåk med apterade laddningar. Det är en mental fråga som måste lösas, annars är vi spikad i kvalserien. Dvs den neråt.
Linkan skulle inte spelat idag, självklart så skulle samma lag som vunnit tre raka fått fortsatt förtroende. Minus Murray, då hade det kanske inte spelat någon roll eftersom Murray tydligen bar detta lag.
Åh vad kul det ska bli att läsa på hemsidan imorgon
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- -daniel-
Honken har ju dragit till Tyskland dock, så blir svårt. Finns iofs webbkamera.Lee Harvey Oswald skrev:Visa pattarna!johan_80 skrev:VISA HJÄRTA DIF!!!!!!
Jag har stängt av teven, orkar inte se förnedringen i 3:e. Har den kommit igång? Hur många mål har Blekinges landslag gjort hittills efter pausen?
- DIF_Soldier