KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Millwall »

sthlm1891 skrev:jag sa inte hela...jag sa att det buades från AS, betyder det att jag menar alla då? Och jag ahr rakt rakt inte fört samman alla, det har du själv lyckats plocka ihop av det jag skrev
Du skrev en sak som tolkades på ett sätt, men iom ditt förtydligande är du ursäktad.
janne08

Inlägg av janne08 »

Vilket pulver !!

Honken har haft flera hundra matcher på sig att slåss men han väljer idag
och enda anledningen är ett att slippa åka till Ängelhom.

Smart kille då kan han sitt hemma och dra några bira och drömma om NHL spel.
Berra

Re: Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Berra »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:Perfekt genomförd protest. Alla från avgå-sidan uppmanade varandra att inte starta något bråk utan låta dom sjunga sitt och vi sjunga vårt. Som det ska vara.

Jag köper argumentet att fokusera på att stödja laget när vi hade en chans att hänga kvar, men nu? Kom igen. Klart en protest skulle utföras. Sorgligt. Men något som måste göras. Det var inte alls nära att det smällde som vissa här ville få det till.

Ni som bölar här över vad vissa i klacken sjöng kan väl infinna er på matcherna istället och sjunga de positiva ramsorna? Istället för att sitta här och grina över vad folk som faktiskt har hjärta att gå på matcherna gör.

Det som var riktigt pinsamt var ju dock "inget SM-guld för aik" bra tajming. Verkligen.

Kul att se Honkne och Jimmie ta en fight för övrigt. Rätt komiskt hur flera härifrån skrivit "Ta en fight i sista matchen och visa att ni bryr er" sedan när det händer så tycker folk att det var onödigt.
Min fråga. Var fanns alla dessa människor som bryr sig, när vi mötte Salzburg, Slavia Prag och Sparta Prag?
Troligen satt de hemma. Det är ju trots allt skillnad på tränings och tävlingsmatcher. Det enda man kan göra är att hoppas att så många som möjligt faktiskt förstår att en hemmamatch mot tingsryd i ruggiga november faktist är en tävlingsmatch och dyker upp.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Mash

Inlägg av Mash »

Stod och diskuterade allt annat förutom matchen idag. Njöt att gnaget förlorade och Fasth hade vredesutbrott över att han inte kunde byta då Svensson var på väg till sjukhus (maximal otur?). Tyckte matchen genomfördes bra från vår sida, både på läktaren och på isen men fy faaaaaan vad seg match. Försäsong känsla var det på aktiv. Delar av AS skötte sig bra, inga burop eller gester utan det blev istället försök att överrösta (som inte gick speciellt bra :lol: ).

Säsongen är över, jag känner mig lättad underligt nog. Tyngden från axlarna och klumpen i magen har släppts, jag känner mig fri. Besviken att majoriteten av spelarna åkte ut direkt istället för att ställa upp på rödlinjen och tacka av för säsongen. Visst vi är nere i Allsvenskan men ett jävla tack kan man väl få från SAMTLIGA.

Jaja, säsongen över, jag är lättad, avslutades med en vinst och skratt på hemmaplan. På återseende i september, tack för denna säsong.

EDIT: Måste ge cred för humorn när banderollerna "DJ YES - AVGÅ" kom upp. Gott skratt fick man. Så som det ska vara, skönt att det fanns humor kvar åtminstone! :)
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

By the way. Det alla verkade rörande överens om var Järlans avgång. Många på sittplats ställde upp på denna sång.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Jag ber. Den som kan hitta en bild på "Avgå DJ Yes" är guld värd. Har i två säsonger ständigt snackat skit om den där pajjasen som sköter musiken med polarna. Behöver en bild!
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Som flera har skrivit. Vilken konstig känsla man hade i kroppen i kväll. Fy fan. Satt och små frös lite, för första gången sedan någon match mot typ Björklöven.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Järlan lapparna var ju riktigt snygga i alla fall!

Bild

De var väl ungefär lika stora som en laptop eller något, om det är svårt att tyda på bilden.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

lajjnus skrev:Jag ber. Den som kan hitta en bild på "Avgå DJ Yes" är guld värd. Har i två säsonger ständigt snackat skit om den där pajjasen som sköter musiken med polarna. Behöver en bild!
Haha, riktigt kul med DJ's som avgår. Hoppas han avgår, han lär bli den första DJ'n som avgår i världshistorien.

Riktigt skön humor som sagt, upp med bild på av det (och klipp på fajten..)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DJ Yes huvud ska rulla först av alla! ;)
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:
lajjnus skrev:Jag ber. Den som kan hitta en bild på "Avgå DJ Yes" är guld värd. Har i två säsonger ständigt snackat skit om den där pajjasen som sköter musiken med polarna. Behöver en bild!
Haha, riktigt kul med DJ's som avgår. Hoppas han avgår, han lär bli den första DJ'n som avgår i världshistorien.

Riktigt skön humor som sagt, upp med bild på av det (och klipp på fajten..)
You are unsatisfied even after having been supplied with the clips of Awesomeness?! You aksed for fights, I gots you fights!

Svårt att få fram dem känns det som då matchen sändes i S24... som för övrigt får helgmålsbön-sändningarna att framstå som avantgarde.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:DJ Yes huvud ska rulla först av alla! ;)
Undrar vem han känner som gett honom ljudutrymmet på Hovet. Jag blir sjösjuk och bakfull av hans bulgarien-remixes.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Magnutz skrev:
Undrar vem han känner som gett honom ljudutrymmet på Hovet. Jag blir sjösjuk och bakfull av hans bulgarien-remixes.
Hur många gånger hörde vi "Gul, röd, blå" idag? Ingen variation för fem öre. Som sagt, avgå. Vi sköter det bättre själva.
Mash

Inlägg av Mash »

Publik: 3150. :roll:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mash skrev:
Magnutz skrev:
Hur många gånger hörde vi "Gul, röd, blå" idag? Ingen variation för fem öre. Som sagt, avgå. Vi sköter det bättre själva.
"DJ Yes, tar nu konsekvenserna och avgår från sitt DJ-uppdrag med omedelbar verkan. Detta då det bland annat uppdagats att de trötta remixes han spelat har producerats i bulgarien. Han blir därmed den första att avgå till följd av årets fiaskosäsong"
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar