Släpp på tyglarna lite, Ottosson. Du vet att det är skit, säg det också. Eller bryr du dig bara inte?– Det är nära att vi inte får någon poäng, men givetvis en besvikelse, säger Kristofer Ottosson till Canal plus.
Timrå IK - Djurgårdens IF, 1/3 2012.
- Jim Morrison
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 1/3 2012.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Förstår inte hur så många kunde sitta och skråla om att "det här vinner vi lätt, nu skall vi bättre på vår målskillnad" osv. Kändes upplagt till 120% för en förlust ikväll, jag vaknade i morse och mådde redan illa inför vad som komma skulle.
Fy helvete, en av många katastrofala kvällar den här säsongen... verkligen fantastiska resultat i övrigt.
Fy helvete, en av många katastrofala kvällar den här säsongen... verkligen fantastiska resultat i övrigt.

Ottosson "Vi måste vinna minst en match, helst två för att klara oss kvar"
Jaså, där ser man.
Jaså, där ser man.
- Nummer19
Vi ÄR sämre än timrå! HAHAHAHAHAHA! Jävla fjollor.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Ja-ke den andre
Kan inte denna säsong bara ta slut någon gång. Orkar verkligen inte mer.
- SirDIFalot
Alla som kan sitta och skratta åt det här för att "det är rätt åt spelarna" är dumma i huvudet och inga Djurgårdare. Det är VI som Djurgården. Inte spelarna. Det är oss det drabbar. Inte spelarna. 90% av spelarnas kontrakt skulle avslutas och jag garanterar er att ingen av dom skulle hamna i Allsvenskan. Nästa år har de nya klubbadress och vi har ett lag med nya budgetvärvningar tack vare den enorma krisen vi kommer gå igenom ekonomiskt när vi åker ur. Så sluta sitt och garva för det är fan oss det drabbar och ingen annan.
Expert.
- SirDIFalot
Ja, exakt det här jag menar...Nummer19 skrev:Vi ÄR sämre än timrå! HAHAHAHAHAHA! Jävla fjollor.
Expert.
Hur kan det vara så att främlingslegionen Växjö kan kämpa/visa mer hjärta än dagens DIF.
Spelarna från Leksand satt och skrattade åt DIF.
Spelarna från Leksand satt och skrattade åt DIF.
-daniel- skrev:Förstår inte hur så många kunde sitta och skråla om att "det här vinner vi lätt, nu skall vi bättre på vår målskillnad" osv. Kändes upplagt till 120% för en förlust ikväll, jag vaknade i morse och mådde redan illa inför vad som komma skulle.
Med tanke på hur DIF uppträder på isen skiter jag i hur alla andra lag spelar och vinner. Vi är inte värdiga att ha tur. Vi ska grillas och stekas. Tuktas. Det verkar inte bita på folket att det går LITE illa. Det måste nog gå riktigt jävla dåligt innan det börjar bli bättre.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Frågan är bara, när får Janne Järlefelt sparken?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Går faan inte att gnälla på DT som snittar närmare 30 minuter per match.
De som skall hängas ut är de värvningsansvariga som lyckats med konststycket att göra ert lag klart sämre sett över två somrar och som dessutom ihärdigt vägrat värva centrar eller spelare som kan göra något framåt. Istället har man valt att lägga "stjärnpengar" på spelare som Carlsson, Almtorp och MT bara för att nämna några. Att man dessutom för andra säsongen i rad inte inser vikten med att ordna ett fungerande PP samt att signa defensiva backar är en gåta det med. Att arbeta utifrån idéen vi satsar inte på septsforwards utan istället på offensiva backar som är bedrövligt svaga i egen zon måste vara det mest genomgående korkade idéen jag skådat.
Helt ärligt borde det övervägas att bojkotta en hel eventuell kvalserie för att visa vårt missnöje inte bara med lagbygget utan också med spelarna totala avsaknad av inställning. Jag menar klara man inte av att prestera mer mot ett TIK som har nada att spela för är värre en svagt det är ta mig tusan helt beklämmande.
Vid årsmötet bör för övrigt sittande styrelse inte få ansvarsfrihet för det är trots allt de som har det yttersta ansvaret.
De som skall hängas ut är de värvningsansvariga som lyckats med konststycket att göra ert lag klart sämre sett över två somrar och som dessutom ihärdigt vägrat värva centrar eller spelare som kan göra något framåt. Istället har man valt att lägga "stjärnpengar" på spelare som Carlsson, Almtorp och MT bara för att nämna några. Att man dessutom för andra säsongen i rad inte inser vikten med att ordna ett fungerande PP samt att signa defensiva backar är en gåta det med. Att arbeta utifrån idéen vi satsar inte på septsforwards utan istället på offensiva backar som är bedrövligt svaga i egen zon måste vara det mest genomgående korkade idéen jag skådat.
Helt ärligt borde det övervägas att bojkotta en hel eventuell kvalserie för att visa vårt missnöje inte bara med lagbygget utan också med spelarna totala avsaknad av inställning. Jag menar klara man inte av att prestera mer mot ett TIK som har nada att spela för är värre en svagt det är ta mig tusan helt beklämmande.
Vid årsmötet bör för övrigt sittande styrelse inte få ansvarsfrihet för det är trots allt de som har det yttersta ansvaret.
80 mil, två timmars sömn, inga stämband kvar och vad fan gjorde det?!
Så jävla uselt!
Så jävla uselt!
Vad menar du ska vi hänga oss eller?SirDIFalot skrev:Alla som kan sitta och skratta åt det här för att "det är rätt åt spelarna" är dumma i huvudet och inga Djurgårdare. Det är VI som Djurgården. Inte spelarna. Det är oss det drabbar. Inte spelarna. 90% av spelarnas kontrakt skulle avslutas och jag garanterar er att ingen av dom skulle hamna i Allsvenskan. Nästa år har de nya klubbadress och vi har ett lag med nya budgetvärvningar tack vare den enorma krisen vi kommer gå igenom ekonomiskt när vi åker ur. Så sluta sitt och garva för det är fan oss det drabbar och ingen annan.
Btw du gjort nyss person angrepp.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Känns så skönt att avgörandet nu inte enbart ligger i Djurgårdens händer..... Ja menar det här laget kan man ju inte lita på därför känns det nu mycket bättre att vi är beroende av resultaten i de andra matcher också.
- minalman
Men jag tror det är bättre med ett lag som spelar för skölden i stället för lönen. Låt dem flyga och fara och bygg nytt med lirare som älskar att slita.SirDIFalot skrev:Alla som kan sitta och skratta åt det här för att "det är rätt åt spelarna" är dumma i huvudet och inga Djurgårdare. Det är VI som Djurgården. Inte spelarna. Det är oss det drabbar. Inte spelarna. 90% av spelarnas kontrakt skulle avslutas och jag garanterar er att ingen av dom skulle hamna i Allsvenskan. Nästa år har de nya klubbadress och vi har ett lag med nya budgetvärvningar tack vare den enorma krisen vi kommer gå igenom ekonomiskt när vi åker ur. Så sluta sitt och garva för det är fan oss det drabbar och ingen annan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)