Är han sliten så är det mentalt. En elitspelare ska inte bli fysiskt sliten av att spela 25 minuter per match. Djurgårdens träningar är jobbigare än matcherna. Det är sannolikt något annat fel. Alternativt endast en förändring formmässigt (En så kallad svacka).Magnutz skrev:
Precis. Kronwall dräller med puckarna som ett litet barn på knatteträningen. Det gör inte en fräsch Kronwall men en på gränsen till slutkörd Kronwall gör det. Bevisligen. Låt honom odla chipstuttar och se på lite film ett par veckor. Det skulle han må prima fint av.
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Född till sportchef.
Tror inte att träningarna är jobbigare än matcherna denna säsong. Det låter helt osannolikt att detta meriterade lag skulle träna hårdare än andra lag eftersom vi alltid blir frånåkta och ser ut att orka mindre.android skrev:Är han sliten så är det mentalt. En elitspelare ska inte bli fysiskt sliten av att spela 25 minuter per match. Djurgårdens träningar är jobbigare än matcherna. Det är sannolikt något annat fel. Alternativt endast en förändring formmässigt (En så kallad svacka).Magnutz skrev:
Precis. Kronwall dräller med puckarna som ett litet barn på knatteträningen. Det gör inte en fräsch Kronwall men en på gränsen till slutkörd Kronwall gör det. Bevisligen. Låt honom odla chipstuttar och se på lite film ett par veckor. Det skulle han må prima fint av.
Dessutom kanske våra fystränare inte är så fantastiska som alla vill få det till hela tiden? Jag menar, vi gick på knäna i slutspelet ifjol och orkade mindre än HV trots att vi spelade på brutalt många spelare (fem forwardspar etc.). Och i år orkar vi inte stänga matcher eller forcera in kvitteringsmål.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Som fystränarna själva säger så läggs fysen på hockeyplanen. Det är där du får all lokalkapacitet. Jag vet inte vad du vill ha för bevis riktigt. AB hade väl en artikel att Brynäs var bäst tränade, men i artikeln står det att det var de bästa värdena brynäs hade haft internt. DIF har, generellt, bland dom högsta testvärdena av Vo/2-max samt lyftvärden och wingate-tester.Mäklaren skrev:Tror inte att träningarna är jobbigare än matcherna denna säsong. Det låter helt osannolikt att detta meriterade lag skulle träna hårdare än andra lag eftersom vi alltid blir frånåkta och ser ut att orka mindre.android skrev:Är han sliten så är det mentalt. En elitspelare ska inte bli fysiskt sliten av att spela 25 minuter per match. Djurgårdens träningar är jobbigare än matcherna. Det är sannolikt något annat fel. Alternativt endast en förändring formmässigt (En så kallad svacka).Magnutz skrev:
Dessutom kanske våra fystränare inte är så fantastiska som alla vill få det till hela tiden? Jag menar, vi gick på knäna i slutspelet ifjol och orkade mindre än HV trots att vi spelade på brutalt många spelare (fem forwardspar etc.). Och i år orkar vi inte stänga matcher eller forcera in kvitteringsmål.
Fystränarna jobbar så att Hardy ger dom ett värde som spelarna skall ha för att kunna spela hans spel. Tränarna lägger upp träningen och spelarna tränar en hel del själva. Jag vet inte exakt hur många som har nått upp till detta värde, men det är dom flesta.
Sen vet jag inte om vi alltid blir ifrånåkta av alla lag. Kan inte svara på det.
Gick vi verkligen på knäna i slutspelet? Jag tycker att du förvränger sanningen en aning.
Vi körde över Brynäs och LHC på styrka och uthållighet, vi var inte skickligare än dom.
HV hade ett skickligare lag än oss. Att vi vek ner oss tycker jag är bs. I avgörande matchen tryckte vi ju ner HV och var ytterst nära att avgöra. Om stolpe + ribba har med uthålligheten att göra vet jag inte.
Till sist är träningarna självklart hårdare än matcher generellt. Du spelar 20 minuter. Av dessa är en kanske 2-3 minuter PP-spel där du som back står på blålinjen, lägg till burskydd, stå och crosschecka folk framför mål etc. . Du har kanske 5-10 max-fart sträckor. Av dessa är antagligen <2 över 10 sekunder. Alltså tömmer du knappt ditt ATP i musklerna.
Så rent muskulärt är det inte jättepåfrestande. Då tar vätskebrist och alla slashingar/tacklingar etc mer på kroppen. Är även mycket mer påfrestande rent mentalt.
Jag själv tycker att vi har för lite vinnarskallar i truppen. Folk som vill vinna VARJE match till VARJE pris. Spelare som hatar att förlora. Saknar den mentaliten. Även på läktaren. Folk kastar ner mynt, va fan liksom. Lite mer hets och hat tack. Hovet ska vara en mardrömsarena för motståndarna.
Född till sportchef.
Jag tror jag har mött min överman när det gäller detta. Tack för god match, du vann.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Hahaha. Mött din överman? Det tror jag inte. När man ser igenom dina språkliga attacker så har du rätt i mycket av det du säger. Blir ofta bra diskussioner och olika infallsvinklar. Det finns några sådana här på forumet. Dock inte alltför många...
Född till sportchef.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När ni ändå pratar fys så måste jag nämna att jag tyckte att många spelare såg väldigt stabbiga ut i skridskoåkningen igår. T.o.m. Tim såg tung ut i benen. KAN det vara så att de kört hårt senaste veckan och tar en liten medveten dipp nu för att komma i form inför slutspelet?
Självklart KAN det vara så. Vet inte hur man ska kunna lista ut det när träningarna är stängda dock.
Jag har inte diskuterat så mycket om själva matchen här. Visst var DIF dåliga, men jag tyckte att Frölunda såg rysligt bra ut faktiskt. Är nog inte bara DIF och LHC som kommer se risiga ut där dom kommande omgångarna.
Jag har inte diskuterat så mycket om själva matchen här. Visst var DIF dåliga, men jag tyckte att Frölunda såg rysligt bra ut faktiskt. Är nog inte bara DIF och LHC som kommer se risiga ut där dom kommande omgångarna.
Född till sportchef.
Ingen kris än så länge. Jag lutar mig tillbaka och litar på Hardy.
Vad hette du på dif.net tiden?Henkos skrev:Nej, jag är inte ny. Hade ett annat nick innan som jag tappade bort lösen till. Varit med sen DIF.net-tiden.
Klart det blir massa gnäll när det går dåligt. Men vi är väl inte som alla andra forum? Lite finare, lite bättre.
När man börjar kalla DIF-spelare för könsord har det gått för långt imo. Inte ens spelare som Lassen är värd det.
Läste mest på den tiden så det är nog inget du känner igen.
Blev mer aktiv när forumet här (det som var innan detta) kom igång.
2005-06-09 14:36:29 vart jag medlem här med mitt första konto. Hoppas ni är nöjda med denna infon :)
Blev mer aktiv när forumet här (det som var innan detta) kom igång.
2005-06-09 14:36:29 vart jag medlem här med mitt första konto. Hoppas ni är nöjda med denna infon :)
- Lee Harvey Oswald
Avundsjuk,pulverapa skrev:Ingen kris än så länge.
Jag lutar mig tillbaka och litar på Hardy.

Vad heter den tabletten? (som du tar för att behålla lugnet)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vart är tråden till SSK-matchen? 

- Lee Harvey Oswald
Herr Über-moderator väntar nog så länge det går,-daniel- skrev:Vart är tråden till SSK-matchen?
Så det inte hinner skrivas nåt hemskt negativt redan innan match...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Tänkte inte på det.....Lee Harvey Oswald skrev:Herr Über-moderator väntar nog så länge det går,-daniel- skrev:Vart är tråden till SSK-matchen?

- SirDIFalot
Tanken med att öppna de senare är snarare för att det varit så att det skrivs så mycket orelevant i dom. Till exempel om den varit öppen under den här match, då hade folk börjat med att skriva i SSK tråden "till nästa match vill jag se.." och "han borde bänkas" och till slut diskuteras bara hela Frölunda matchen i Södertälje tråden. Så känns lite bättre att vänta tills stormen efter senaste förlusten lagt sig.-daniel- skrev:Tänkte inte på det.....Lee Harvey Oswald skrev:Herr Über-moderator väntar nog så länge det går,-daniel- skrev:Vart är tråden till SSK-matchen?
Expert.