m0ng00se skrev:en annan grej som jag reflekterat över är vårt powerplay som ser väldigt stillastående, långsamt och krampaktigt ut. Låt pucken gå snabbare och lite platsväxlingar osv...bara står still och rulla runt är ju hur enkelt som helst att försvara sig mot.
Jag tänkte på samma sak flera gånger igår. pucken gick otroligt sakta och spelarna bara gled runt med pucken. Det ska vara snabba pass och mycket rörelse om det ska hända något.
Mackan håller pucken otroligt mycket i PP. Han gör en hel del bra, men det drar ner tempot ordentligt. Samma sak med otto när han lirar.
Mer backskott så får vi ut motståndarna och boxen blir större (mer plats för forwards att snurra in å köra en fuling). För om vi skall vara ärliga så har vi inte passningstempot i PP för att kunna trycka ihop deras box.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Andreas Holmqvist är den största orsaken till att PP inte fungerar. Han skjuter när han borde passa och passar när han borde skjuta, tar helt fel beslut varje gång. Dessutom är han otroligt seg längs blålinjen. Låt Engqvist och Krügers lina ta över ''förstaspaden'' i power play.
Mäklaren skrev:Andreas Holmqvist är den största orsaken till att PP inte fungerar. Han skjuter när han borde passa och passar när han borde skjuta, tar helt fel beslut varje gång. Dessutom är han otroligt seg längs blålinjen. Låt Engqvist och Krügers lina ta över ''förstaspaden'' i power play.
Håller inte alls med dig om lill-honkens beslut i PP, jag gillar backar som skjuter och det gör han.
På tal om backar, så vill jag inte gnälla på Ragge han är helt fantastisk defensivt... men missade han slagskottsträningarna som liten eller? har nog aldrig sett honom dra på en rökare. Sen gör inte det så mycket eftersom han drag- och handledsskott han en tendes att ta sig fram till motståndarmålisen ändå.
Mäklaren skrev:Låt Engqvist och Krügers lina ta över ''förstaspaden'' i power play.
håller med...eller varför inte komponera ihop nånting nytt...brynäs körde ju 5 forwards och det funka ju bra....vaska om lite för som det är nu så är vårat PP totalt ofarligt...i princip farligare bakåt än frammåt:-/
Adrenalinet bara pumpar, vad fan ska man göra fram till kommande torsdag nu liksom? Klackbiljetterna är såklart redan inhandlade så att man inte missar det här, det får man ju bara inte göra.