DIF Fotboll
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
Va?! Mig inte fatta. MP som MilitärPolis?Daniel942 skrev:FAN vad bra!SirDIFalot skrev:MP.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Magnus Pehrssons järnkaminer!Magnutz skrev:Va?! Mig inte fatta. MP som MilitärPolis?Daniel942 skrev:FAN vad bra!SirDIFalot skrev:MP.
Expert.
Kul, men sett förändrar ingenting på kort sikt tror jag. Spelartruppen är alldeles för dålig.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Sparka Gayle och de andra afrikanerna. Måste finnas juniorer som är minst lika bra.Mäklaren skrev:Kul, men sett förändrar ingenting på kort sikt tror jag. Spelartruppen är alldeles för dålig.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 2971228.ab
Som sagt, insiktsfullt skrivet. Stämmer allt så är det hål i huvudet och MP kommer inte lösa speciellt mycket. Skulle vilja se de mest framträdande tränarna i världens idrottsklubbar låta sig underkastas styrelsen på samma sätt som DIF´s. Näe låt tränaren göra det han gör bäst, ta ut lag m.m.. Sen att det säkert inte hjälper vilka spelare som tas ut till matcherna då det är endast ett fåtal som har i AS att göra är en annan sak.
Som sagt, insiktsfullt skrivet. Stämmer allt så är det hål i huvudet och MP kommer inte lösa speciellt mycket. Skulle vilja se de mest framträdande tränarna i världens idrottsklubbar låta sig underkastas styrelsen på samma sätt som DIF´s. Näe låt tränaren göra det han gör bäst, ta ut lag m.m.. Sen att det säkert inte hjälper vilka spelare som tas ut till matcherna då det är endast ett fåtal som har i AS att göra är en annan sak.
- SirDIFalot
1. Sparka spelare löser ingenting. Vi får ändå betala dom.Magnutz skrev:Sparka Gayle och de andra afrikanerna. Måste finnas juniorer som är minst lika bra.Mäklaren skrev:Kul, men sett förändrar ingenting på kort sikt tror jag. Spelartruppen är alldeles för dålig.
2. Ett av problemen är att vi har juniorer som inte är tillräckligt bra redan för att täcka upp för a-lagsspelarna. Då truppen redan är alldeles alldeles för tunn. Vi behöver alla spelarna vi kan få.
Expert.
Ja, jag hade på känn att det var på det sättet.. mest en vild önskedröm... Synd bara att det ska importeras fotbollsspelare. Det gör inte Sverige bättre och bevisligen inte heller DIF Fotboll.SirDIFalot skrev:1. Sparka spelare löser ingenting. Vi får ändå betala dom.Magnutz skrev:Sparka Gayle och de andra afrikanerna. Måste finnas juniorer som är minst lika bra.Mäklaren skrev:Kul, men sett förändrar ingenting på kort sikt tror jag. Spelartruppen är alldeles för dålig.
2. Ett av problemen är att vi har juniorer som inte är tillräckligt bra redan för att täcka upp för a-lagsspelarna. Då truppen redan är alldeles alldeles för tunn. Vi behöver alla spelarna vi kan få.
- SirDIFalot
Dessvärre behövs det. Det är knappast de svenska spelarna som håller Allsvenskan på den relativt höga (nåja..) nivån den är idag. Vågar inte tänka på raset som skulle ske om inte varje lag hade sina 2-3 utländska toppspelare som står för spetsen i laget.
Gais med Wanderson till exempel. Kalmar med sina brassar. Givetvis finns det bra svenska spelare. Men inte tillräckligt många.
Gais med Wanderson till exempel. Kalmar med sina brassar. Givetvis finns det bra svenska spelare. Men inte tillräckligt många.
Expert.
DIF Fotboll
Så är det nog tyvärr. Det tråkiga är det kortsiktiga tänket. Om våra inhemska spelare inte når upp urholkas spelarmaterialet på sikt för alla utvecklas inte av att se bättre spelare förstöra deras möjligheter att få spela på sin favoritposition.SirDIFalot skrev:Dessvärre behövs det. Det är knappast de svenska spelarna som håller Allsvenskan på den relativt höga (nåja..) nivån den är idag. Vågar inte tänka på raset som skulle ske om inte varje lag hade sina 2-3 utländska toppspelare som står för spetsen i laget.
- Lee Harvey Oswald
Eller så är det just på kort sikt det kommer hjälpa, som en tillfällig "Pehrsson-boost" i 3-4 matcher.Mäklaren skrev:Kul, men sett förändrar ingenting på kort sikt tror jag. Spelartruppen är alldeles för dålig.
Men sedan kommer DIF falla tillbaka igen precis pga det du säger, spelarmaterialet håller inte allsvensk klass.
Känns som att det kan bli några mörka år framöver.
(egentligen precis som under större delen av både 80 & 90-talet)
Div 2, Djurgår'n Ändå! var DIF:s slogan inför säsongen 1983.
Då såg jag Djurgården-Ope inför knappt 1700 betalande, Party...!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Stefan Alvén avgår efter att ha fått hotbrev... Läste nyss på dif.se.
Bedrövligt.SkönaDjurgårn skrev:Stefan Alvén avgår efter att ha fått hotbrev... Läste nyss på dif.se.