Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:Är inte "femårsplanen" inne på år fem nu?
Den verkar inte gå så bra...
Jo det är den. I vår ska vi ta SM-guld. Vi har ju i alla fall förutsättningarna i riktigt bra spelare, eller?

Vi har fan mycket sämre lag än förra säsongens fiaskogäng.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Du dyker inte upp i slutspelet va? Vem fan vill se ett lag som är sämre än ett fiaskolag.

Jag har funderat lite. Har hört att det finns ett förbannat bra lag i jönköping och ett i linköping. Ska vi göra slag i saken och fixa en bil till deras matcher. Sen kan vi ju alltid se matcherna på hovet då de förnedrar det patetiska laget från stockholm.

Jag har en del kapital. Du vet ju hur serien slutar. Själv är jag inte begåvad med den talangen att se in i framtiden. Men om vi slår oss ihop kan vi göra feta pengar.

Vad säger du mäklarn?

Föressten, inflyttade bönder ska enligt mytologin hålla på bajen. Fast just det, dom har inget hockeylag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Du dyker inte upp i slutspelet va? Vem fan vill se ett lag som är sämre än ett fiaskolag.

Jag har funderat lite. Har hört att det finns ett förbannat bra lag i jönköping och ett i linköping. Ska vi göra slag i saken och fixa en bil till deras matcher. Sen kan vi ju alltid se matcherna på hovet då de förnedrar det patetiska laget från stockholm.

Jag har en del kapital. Du vet ju hur serien slutar. Själv är jag inte begåvad med den talangen att se in i framtiden. Men om vi slår oss ihop kan vi göra feta pengar.

Vad säger du mäklarn?

Föressten, inflyttade bönder ska enligt mytologin hålla på bajen. Fast just det, dom har inget hockeylag.
Du verkar missa att förstå en kapital sak i den här frågan och det är att många här inne med rätta ställer höga krav på DIF. Vi nöjer oss inte med att ha ett medelmåttigt lag som knappt kan hänga kvar i den här serien - vi är för fan Djurgårdens IF - landets mest anrika förening som skall ha ett lag för toppen av serien.

Om du är nöjd med lagets prestation förra säsongen, eller ledningens agerande på försäsongen i år så är det väl roligt för dig, men med de ambitionerna kommer vi snart att slåss mot Nybro Vikings i en uterink nära dig.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:Du dyker inte upp i slutspelet va? Vem fan vill se ett lag som är sämre än ett fiaskolag.

Vad säger du mäklarn?

Små nybörjartips från en PresidentKiller

1.Ta dig lite tid & tänk över vad du vill ha sagt.
2.Formulera dig nogrant, gärna så att andra än du själv förstår vad du menar.
3.Läs igenom ditt inlägg
4.Posta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vad säger du mäklarn?

Jag kommer, i vanlig ordning, att sitta/stå på Hovet i match efter match och sjunga för mitt älskade DIF. Det är också därför och det faktum att jag lägger tusentals kronor varje år på föreningen som jag känner mig berättigad att kritisera. Och du, kalla mig inte bonde igen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

---> Sebbe G

Norrtälje ishall hittar du lämpligast så här http://www.norrtaljesportcentrum.se/ind ... kartan.php alternativt så här http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.asp ... ortcentrum
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Tack Frasse. Jag glömde att frågatråden fanns. :P
kmaria

matches on dvd

Inlägg av kmaria »

Hi all of the fans!!

I am Maria, a Humgarian fan of DIF. I was in Stockholm 2yrs ago on the DIF-Brynas match, that was fantastic!! Can anyone send me tapes of the matches of DIF? of course i pay the postage fee and etc.. i really like icehockey :D

please write me:katona01@gmail.com

Maria
Användarvisningsbild
Kire

Vad hände med detta?

Inlägg av Kire »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... le47518.ab

Artikel från slutet av 2001. Snackades om egen arena, men det verkar ju gått åt h-vete, som vanligt när de gäller sthlms stad...
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Användarvisningsbild
Sebbe G

Re: Vad hände med detta?

Inlägg av Sebbe G »

Läser man hela artikeln så stämmer var enda ord! Hade vi haft den där arenan är jag 100% säker på att vi fortfarande skulle vara ett topplag!
Men som sagt... "vad hände med detta"??
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Sebbe G skrev:Läser man hela artikeln så stämmer var enda ord! Hade vi haft den där arenan är jag 100% säker på att vi fortfarande skulle vara ett topplag!
Men som sagt... "vad hände med detta"??
Dif hade stora planer på att ta över fd Sollentunamässan och där bygga en ny arena. Skiss fanns tom. Men bara kostnaden för parkeringen skulle kosta nästan lika mycket som hela Modos nya arena. Så dessa planer gick i stöpet. I alla fall var det den infon vi fick på ett informationsmöte för ett par år sedan.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Jeremy Roenick

Inlägg av Jeremy Roenick »

Påtal om "Vad hände med detta?". Vad hände med samarbetet med Montreal Canadiens?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kan man inte följa kvällens match mot Malmö på nätet som tidigare Nordic Trophy matcher?!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

SkönaDjurgårn skrev:Kan man inte följa kvällens match mot Malmö på nätet som tidigare Nordic Trophy matcher?!
Den kommer säkert komma upp här: http://www.nordictrophy.com/index.php när det bara är några minuter kvar till matchstart.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kolla annars på http://www.hockeymedmariehallman.se/. Marie verkar vara på plats och gör lite liveuppdateringar vad det verkar.
Skriv svar