Lite som att vi skulle låna ut Videll till A... Nä juste, han har ju redan lirat där.

Lite som att vi skulle låna ut Videll till A... Nä juste, han har ju redan lirat där.
Videll är ju ändå DIF-fostrad på riktigt men hamnade på hockeygymnasium hos AIK så det var väl inte så konstigt att SSK lånade ut honom dit egentligen. När han inte var torr bakom öronen så platsade han ju inte i de upplagorna som DIF hade då.DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-04 16:54:13Lite som att vi skulle låna ut Videll till A... Nä juste, han har ju redan lirat där.![]()
HV pröjsar väl SHL-lön, samt möjlighet att lira upp klubben i finrummet. Känns säkert bra att vara lite dominant i HA än att tampas om speltiden i SHL.
Han hade nog rätt många SHL-bud när HV rök men bestämde sig väl för stanna och försöka spela upp HV. Lönen är nog en rätt hyfsad SHL-lön.
Tänkte samma sak.
Kommer Åberg hem ska han in i laget. Vi kan inte gå och bomma Dima och Åberg samma säsong, då ger jag fan upp.
Känslan man fick var ju att han kanske inte stormtrivdes med sin tillvaro, men jag kan ha läst av situationen fel, men i samma mening kring Djurgården sa Dicken att han fick foten från Djurgården, och Åberg sa att han inte hade hört något från Djurgården, om detta stämmer så kan vi ju inte vara intresserade av att få in Åberg, varken nu eller på sikt.
Fantastiskt.emilin skrev: ↑2021-11-04 23:13:43Känslan man fick var ju att han kanske inte stormtrivdes med sin tillvaro, men jag kan ha läst av situationen fel, men i samma mening kring Djurgården sa Dicken att han fick foten från Djurgården, och Åberg sa att han inte hade hört något från Djurgården, om detta stämmer så kan vi ju inte vara intresserade av att få in Åberg, varken nu eller på sikt.
I min mening bör vi ju försöka hålla bra kontakt med alla som tillhört Djurgården, som det finns möjligheter att de återvänder.
Om vi inte gör det vad finns det då för mening att producera spelare som testar lyckan utanför SHL(med all rätt) men med bra leverans ut från klubben så bör vi ju få på sikt spelare som vill återvända efter man har testat utlandsspel, förhoppningsvis till billigare slant på grund av att klubben som gav spelaren möjligheter visar upp ett intresse av dem under pågående utlands spel.
Men vad vet jag vissa spelare vill vi inte ha, och vissa vill man inte behålla, även om man själv står helt förundrad över vissa beslut man tar.
Nej så var det inte. Åberg sitter på ett NHL-kontrakt. När Ågren blev skadad var inte Åberg ett alternativ. Dessutom en helt annan prisklass så hade nog inte varit troligt att ersätta Ågren med Åberg även om han hade varit på marknaden.Harmageddon skrev: ↑2021-11-05 06:01:50Fantastiskt.emilin skrev: ↑2021-11-04 23:13:43Känslan man fick var ju att han kanske inte stormtrivdes med sin tillvaro, men jag kan ha läst av situationen fel, men i samma mening kring Djurgården sa Dicken att han fick foten från Djurgården, och Åberg sa att han inte hade hört något från Djurgården, om detta stämmer så kan vi ju inte vara intresserade av att få in Åberg, varken nu eller på sikt.
I min mening bör vi ju försöka hålla bra kontakt med alla som tillhört Djurgården, som det finns möjligheter att de återvänder.
Om vi inte gör det vad finns det då för mening att producera spelare som testar lyckan utanför SHL(med all rätt) men med bra leverans ut från klubben så bör vi ju få på sikt spelare som vill återvända efter man har testat utlandsspel, förhoppningsvis till billigare slant på grund av att klubben som gav spelaren möjligheter visar upp ett intresse av dem under pågående utlands spel.
Men vad vet jag vissa spelare vill vi inte ha, och vissa vill man inte behålla, även om man själv står helt förundrad över vissa beslut man tar.
Vi väljer alltså att ta in spelare som Lorito(nordamerikan) som gjorde mer skada och var en av de sämre värvningarna i DIFs historia än att höra av sig till Åberg. Starkt jobbat
Vi gjorde påstötningar på Åberg innan han signade för NHL. Samma med Dima.mb81 skrev: ↑2021-11-05 09:01:45Nej så var det inte. Åberg sitter på ett NHL-kontrakt. När Ågren blev skadad var inte Åberg ett alternativ. Dessutom en helt annan prisklass så hade nog inte varit troligt att ersätta Ågren med Åberg även om han hade varit på marknaden.Harmageddon skrev: ↑2021-11-05 06:01:50Fantastiskt.emilin skrev: ↑2021-11-04 23:13:43Känslan man fick var ju att han kanske inte stormtrivdes med sin tillvaro, men jag kan ha läst av situationen fel, men i samma mening kring Djurgården sa Dicken att han fick foten från Djurgården, och Åberg sa att han inte hade hört något från Djurgården, om detta stämmer så kan vi ju inte vara intresserade av att få in Åberg, varken nu eller på sikt.
Vi väljer alltså att ta in spelare som Lorito(nordamerikan) som gjorde mer skada och var en av de sämre värvningarna i DIFs historia än att höra av sig till Åberg. Starkt jobbat