Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
rikkard

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av rikkard »

De senaste säsongerna har visat att hemvändare ofta misslyckas. Titta på Modo och Frölunda som bygger på att forna NHL-stjärnor ska återkomma och visa vägen. Ur det perspektivet tror jag att en värvning av Wesslau är att föredra. Vill inte lägga dyra pengar på personer som har sina bästa dagar bakom sig. Wesslau var med i vårt glädjefyllda fjolårslag som byggde på ett lag med stort hjärta. Han blev tvåa i målvaktsligan under säsongen och var klart bäst målvakt i slutspelet. Jag tror han kommer att leverera nästa år också. Det hade dock varit skönt med en bättre andramålvakt bakom honom.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

rikkard skrev:De senaste säsongerna har visat att hemvändare ofta misslyckas. Titta på Modo och Frölunda som bygger på att forna NHL-stjärnor ska återkomma och visa vägen. Ur det perspektivet tror jag att en värvning av Wesslau är att föredra. Vill inte lägga dyra pengar på personer som har sina bästa dagar bakom sig. Wesslau var med i vårt glädjefyllda fjolårslag som byggde på ett lag med stort hjärta. Han blev tvåa i målvaktsligan under säsongen och var klart bäst målvakt i slutspelet. Jag tror han kommer att leverera nästa år också. Det hade dock varit skönt med en bättre andramålvakt bakom honom.
Tim Sandberg är ingen dålig målvakt. Han bar i princip Sundsvall på sina axlar.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Rykten gör gällande att det inte verkar bli något med Johnsson i DIF. Vet inget mer. :|

Kanske nån annan sitter på mer info?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Rykten gör gällande att det inte verkar bli något med Johnsson i DIF. Vet inget mer. :|

Har hört det samma även jag. Mycket tråkigt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Avd. Upp som en sol - ned som en pannkaka...

Om det är för bra för att vara sant, så är det nog så också. Fan att man ska haussa upp något så här.. Aja, vem vet, det kanske blir bra till slut.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:Rykten gör gällande att det inte verkar bli något med Johnsson i DIF. Vet inget mer. :|

Så var det med den bomben...

Har vi hört det förut?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Andy skrev:

Så var det med den bomben...

Har vi hört det förut?

Verkligen, nu blev man riktigt besviken... Skulle Tellan skriva på skulle dock allting räddas upp ! Jag tycker det är dags för ett nyförvärv snart så man har någon karamell att suga på ett tag, för Almtorp och Barley har börjat tappa smaken :P Aja det var bra fart på forumet iaf !
DIF <3
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Ett ord, antiklimax.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

rikkard skrev:De senaste säsongerna har visat att hemvändare ofta misslyckas. Titta på Modo och Frölunda som bygger på att forna NHL-stjärnor ska återkomma och visa vägen. Ur det perspektivet tror jag att en värvning av Wesslau är att föredra. Vill inte lägga dyra pengar på personer som har sina bästa dagar bakom sig. Wesslau var med i vårt glädjefyllda fjolårslag som byggde på ett lag med stort hjärta. Han blev tvåa i målvaktsligan under säsongen och var klart bäst målvakt i slutspelet. Jag tror han kommer att leverera nästa år också. Det hade dock varit skönt med en bättre andramålvakt bakom honom.

Är inte Wesslau en hemvändare??? Han vänder ju hem från Amerika ifall han skriver på. Tellan alla dagar i veckan före Wesslau säger jag fortfarande. Föredrar man Wesslau så blev man intresserad av hockey när det gick bra förra året.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Christopher J skrev:

Är inte Wesslau en hemvändare??? Han vänder ju hem från Amerika ifall han skriver på. Tellan alla dagar i veckan före Wesslau säger jag fortfarande. Föredrar man Wesslau så blev man intresserad av hockey när det gick bra förra året.
Men lägg av. Klart det finns logiska anledningar till att välja Wesslau i alla fall. Snarare tvärtom. De som verkligen, verkligen, verkligen vill ha Tellan till varje pris verkar vara de som är 14-15 år och knappt minns Tellan i DIF. Eftersom de flesta har svårt att skriva eller föra logiskt dokument.

Det är ju inte så ologiskt att DIF helt enkelt inte vill knyta upp sig på ett långtidskontrakt på en äldre målvakt.

Det är inte bara ett val "Wesslau eller Tellan?" Då tror jag alla väljer Tellqvist. Men väljer vi Tellan gör vi det fram tills han fyller 35 år. Ett stort långt, och framför allt dyrt beslut. Som kan bli misslyckat. Det finns ju fler omständighet att räkna in än bara vem som är den bättre målvakten i dagsläget.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Nu plockar vi in Kyle eller Timmy plus Tjärna
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Han (Kim) fick säkert huvudvärk redan vid första förhandlingen....

Jaja, -Det har aldrig varit nåt, men nu är det slut.
Tur att man inte hann luras med i drevet iaf.
För precis som trådnamnet Silly Season antyder så bör 99% av det som skrålas & skränas om här inne tas med en STOR nypa salt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
YoUBeT

Inlägg av YoUBeT »

SSK´s Mattias Carlsson ska vara klar enligt säkra källor...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

YoUBeT skrev:SSK´s Mattias Carlsson ska vara klar enligt säkra källor...
Känns alltid rätt tveksamt när någon med 1-2 inlägg kommer in och skriver en oneliner om att en spelare är klar.
Expert.
Låst