Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag vet inte vad som flög in i mig där... Självklart är han center, vet inte varför jag fick för mig att han var back.
Ursäktar mig för det. Hjärnsläpp känns väl som ett lämpligt ord.
Ursäktar mig för det. Hjärnsläpp känns väl som ett lämpligt ord.
Edin skrev:
Om det var upp till mig och valet stod mellan Marcus Nilson och Niklas Persson så är inte frågan om man skulle välja den senare.

Du vill alltså hellre ha en spelare som huserat i Leksand större delen av sin karriär, flyttat vidare till Linköping och en säsong i Ryssland, än en djurgårdslegend i Marcus Nilson med över 500 NHL-matcher, och som levererade 51+13=64 poäng förra året?
Niklas Persson må vara en bra spelare men det är väldigt få spelare som jag hade föredragit före Marcus Nilson i DIF.
Jag hade nog hellre tagit Niklas Persson också.
Vi skriker inte direkt efter fler forwards. En center däremot behöver mer än väl.
Vi skriker inte direkt efter fler forwards. En center däremot behöver mer än väl.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Niklas Persson är en klass-lirare och en av mina absoluta favoriter. Helt makalöst att han blev nerskickad från Tampa, tror dock garanterat någon annan NHL klubb hugger honom på en gång.
In med både pajen och Mackan. Plocka även in Josefson och lös situationen med Kronwall. Ryssland är ju Ryssland så Daniel Tjärnqvist borde ju också få sparken snart.
Mackan - Persson - Ekman
Widing - Ottosson - Kruger
Tjärna - Josefson - Cehlin
Brodin - Falk - Ölvestad
Extra: Kempe, Tim eriksson, Norman, Fimpen, Söder, Strömberg
Ragge - Tjärnqvist
Kronwall - Holmqvist
BomBom - Eklund
Extra: Printz, Deilert, Lassen, Claesson
Helt ok lag som inte skulle behöva förlora mer än 10 matcher.
Mackan - Persson - Ekman
Tjärna - Josefson - Cehlin
Brodin - Falk - Ölvestad
Extra: Kempe, Tim eriksson, Norman, Fimpen, Söder, Strömberg
Ragge - Tjärnqvist
Kronwall - Holmqvist
BomBom - Eklund
Extra: Printz, Deilert, Lassen, Claesson
Helt ok lag som inte skulle behöva förlora mer än 10 matcher.
Född till sportchef.
- -daniel-

Varför inte tvinga hem Thoresen och Robban Nilsson också när vi ändå håller på?
- SirDIFalot
Men herregud, Niklas Persson har placerats på waivers och övriga 29 NHL-lag kommer få chansen att plocka in honom, om ALLA säger nej, då blir det AHL om han inte får lov att bryta kontraktet, vilket Kronwall inte fick exempelvis. Men om det skulle lyckas, så har Persson tidigare tackat nej till jätteerbjudanden från KHL för att testa chansen i NHL och säger sig ha trivts bra i Ryssland. Kommer garanterat komma 2-3 erbjudanden därifrån, och minst lika många från Schweiz.
Det skulle krävas en lön på säkerligen 300-350 papp i månaden för att han ens skulle fundera på att spela i elitserien. I det fallet skulle knappast Djurgården ligga bäst till heller med tanke på vår ekonomi och att Persson har noll connection till DIF. Dessutom letar ju DIF endast en back. Mackan är ju ett undantag och ett beslut som ligger hos styrelsen ifall han skulle vilja komma tillbaka.
Det kan ju inte ens vara 0,1% chans att Persson går till DIF, aldrig.
Det skulle krävas en lön på säkerligen 300-350 papp i månaden för att han ens skulle fundera på att spela i elitserien. I det fallet skulle knappast Djurgården ligga bäst till heller med tanke på vår ekonomi och att Persson har noll connection till DIF. Dessutom letar ju DIF endast en back. Mackan är ju ett undantag och ett beslut som ligger hos styrelsen ifall han skulle vilja komma tillbaka.
Det kan ju inte ens vara 0,1% chans att Persson går till DIF, aldrig.
Expert.
- -daniel-
Tror inte att någon var speciellt seriös i sina förhoppningar, personligen tror jag inte ens det är 0.001% chans han skulle hamna i DIF (den här säsongen). Ungefär lika troligt som när Thoresen kom loss från sin KHL-klubb tidigare och folk ville ha hit honom.SirDIFalot skrev: Det kan ju inte ens vara 0,1% chans att Persson går till DIF, aldrig.
Mackan - Persson - Ekman-daniel- skrev:![]()
Varför inte tvinga hem Thoresen och Robban Nilsson också när vi ändå håller på?
Thoresen - Josefson - R.Nilsson
Tjärna- Falk - Ölvestad
Extra: Kempe, Tim eriksson, Norman, Fimpen, Söder, Strömberg, Brodin, Cehlin
Jag tror på att man mår bra av att drömma lite ibland

Född till sportchef.
- -daniel-

Vaddå köpelag? Alla förutom Pajen har ju DIF-anknytning!
Tycker det ser tunnt ut på målvaktssidan. Wesslan vänder hem och så värvar vi Theodore också. Riddarn blir festfixare istället.
Glöm inte Boyle. Fixa Boyle för fan!
Glöm inte Boyle. Fixa Boyle för fan!
- Ja-ke den andre
Och sen så vänder Liwing hem 

Nilson spelar matchen mot Philadelphia tisdag natt (?), enligt denna blog så kommer en del cuts att göras inom 1 - 2 dagar.
"MacLean also said forward Marcus Nilson, who is in camp as a tryout, will play Tuesday."
http://blogs.northjersey.com/blogs/fireice/
"MacLean also said forward Marcus Nilson, who is in camp as a tryout, will play Tuesday."
http://blogs.northjersey.com/blogs/fireice/
2014-04-07, vad hände?
Murray öppnar för flytt till Djurgården
Rubriken är som alltid för bra för att vara sann, men faktum är att det ändå är en tröst om det nu skulle bli en europaliga. Sedan så stärker väl det uttalandet ryktena om att han förr eller senare vill komma hem till Djurgården och Stockholm och sänka en och en annan råtta.
Tänk om vi hade haft med Murray på isen imorgon. Det hade varit kul att se Blomdahls min när Murray hade kastat handskarna
Rubriken är som alltid för bra för att vara sann, men faktum är att det ändå är en tröst om det nu skulle bli en europaliga. Sedan så stärker väl det uttalandet ryktena om att han förr eller senare vill komma hem till Djurgården och Stockholm och sänka en och en annan råtta.
Tänk om vi hade haft med Murray på isen imorgon. Det hade varit kul att se Blomdahls min när Murray hade kastat handskarna

Vad ska han göra? Dela ut vattenflaskor?Ja-ke den andre skrev:Och sen så vänder Liwing hem
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.