Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Crashmash skrev:Konstigt att han säger att det inte finns några jättekandidater..

Vladimir Orszagh
Jiri Bicek

Är väl två namn jag tänker på direkt.
Båda spelarna är väl bra, men ingen av dom kommer vilja bli underbetalda. Verkar som att man väljer att leta efter spelare som är bättre än genomsnittet som ska spela för en lön som är sämre än genomsnittet.
Och nu ser det ut som att ingen spelare nappar på det upplägget, vilket jag inte kan förstå alls. :shock:

Nej, man kommer kolla igenom marknaden igen utan att riktigt veta vad man letar efter och man kommer inte hitta någonting!
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Om tjärna försvinner nu blir det fosterställning! :(
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Crashmash skrev:Konstigt att han säger att det inte finns några jättekandidater..

Vladimir Orszagh
Jiri Bicek

Till att börja med kan man släppa låsningen på att bara jaga spelare från Stockholms områden...

Mats Larsson (sorry Tommy - tack Rash) måste få ett hedersomnämnande, av hans "storsatsning - som övriga elitserieklubbar skulle se upp för" har i allafall jag inte sett någonting av. En extra tränare och en sportchef som inte har lyckats kontraktera ett enda spännande nyförvärv (möjligen möjligen Printz oräknad). Att inte lyckas göra sig av med Fredrik Ericsson ger naturligtvis ytterligare pluspoäng...

Vi har fan värvat sämst av samtliga elitserielag.

Sämre än Mora...
Senast redigerad av Fricke den 2007-08-16 15:56:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Ja, man börjar ju undra var storsatsningen tog vägen...
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Fricke skrev:

Vladimir Orszagh
Jiri Bicek

Till att börja med kan man släppa låsningen på att bara jaga spelare från Stockholms områden...

Den "förvånade" Tommy Engström måste få ett hedersomnämnande, av hans "storsatsning - som övriga elitserieklubbar skulle se upp för" har i allafall jag inte sett någonting av. En extra tränare och en sportchef som inte har lyckats kontraktera ett enda spännande nyförvärv (möjligen möjligen Printz oräknad). Att inte lyckas göra sig av med Fredrik Ericsson ger naturligtvis ytterligare pluspoäng...

Vi har fan värvat sämst av samtliga elitserielag.

Sämre än Mora...
Motivation slår alltid klass och jag tror och hoppas på en placering högre än kvalspel.
kungK2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kungK2 »

Om inte annat borde det här väl innebära att somliga kanske förstår att bara för att man är stockholmare, har familj där, har bostad där osv INTE är samma sak som att man kommer vilja spela där (dvs i DIF)

När vi sedan inte kan erbjuda någon speciellt hög lön så är det väl inte så konstigt att spelare väljer bort oss!?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Om man signar Jiri Bicek har man fortfarande råd med en spelare till. Av vad jag har hört av en som vet på ett ungefär vart han ligger lönemässigt.

Kontrakterar man däremot Orszagh så har man inte råd med någon mer, men han håller ju en högre klass med.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Hoppas bara att ni fortsätter gå på matcher fast vi har värvat sämst i Elitserien. Då kan vi bara skylla på styrelsen, för då har vi gjort vårt. DIF i vårt och torrt?
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

stolpskott skrev:Hoppas bara att ni fortsätter gå på matcher fast vi har värvat sämst i Elitserien. Då kan vi bara skylla på styrelsen, för då har vi gjort vårt. DIF i vårt och torrt?
Alltid, oavsett...
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jiri Bicek är ingen spelare jag vill ha.

Just nu känner jag mig helt uppgiven. Såg verkligen fram emot hockeyn när det var snack om Ekman, Tjärna och Hagos. Nu är jag totalt uppgiven. En lång transportsträcka till slutspel har blivit en lång transportsträcka mot kvalserie.

Skulle vi nu överraska och klara oss undan det och mirakulöst nog gå till slutspel har vi tyvärr ändå inget där att göra. Det blir fyra matchers förnedring och tack och hej. Det är alltså det bästa som kan hända.

Vet att jag är sjukt negativ nu, men det känns verkligen helt värdelöst.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ang Hagos så har Marie Hallman intervjuat Tommy Engström

http://blogg.expressen.se/cityhockey/

"Vilka namn står på tur nu för er del?
– Vi har en lista, jag vill inte nämna några namn, som vi jobbar med. Men det är inget som kommer bli klart nu direkt. Så vi får vänta och se, avslutar Tommy Engström."
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Fricke skrev: Till att börja med kan man släppa låsningen på att bara jaga spelare från Stockholms områden...

Den "förvånade" Tommy Engström måste få ett hedersomnämnande, av hans "storsatsning - som övriga elitserieklubbar skulle se upp för" har i allafall jag inte sett någonting av.
Vill inte vara den som är den, men jag är ganska säker på att det var Mats Larsson som gick ut i media direkt efter matchen mot LHC i sista omgången och snacka om storsatsning.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: ????

Inlägg av Remy Lebeau »

spiik skrev:
djjjj skrev:Var står det ntt om Ryan Savoia?
Det var bara en ironi från Remy Lebeau. När han kom till DIF för x antal år sedan ansågs han vara en "skicklig kanadick som representerat det kanadensiska landslaget många gånger och som var jobbig att möta"...

...mmm sure. Kontraktet bröts väl ganska tidigt om jag inte minns fel?
Det är så sant. Wikegård skickade hem honom efter 6 matcher, eftersom han knappt haft ett skott på mål.
Användarvisningsbild
Fricke

Re: ????

Inlägg av Fricke »

Remy Lebeau skrev:
spiik skrev:
djjjj skrev:Var står det ntt om Ryan Savoia?
Det var bara en ironi från Remy Lebeau. När han kom till DIF för x antal år sedan ansågs han vara en "skicklig kanadick som representerat det kanadensiska landslaget många gånger och som var jobbig att möta"...

...mmm sure. Kontraktet bröts väl ganska tidigt om jag inte minns fel?
Det är så sant. Wikegård skickade hem honom efter 6 matcher, eftersom han knappt haft ett skott på mål.
Ytterligare en av Mats Waltins experiment har jag för mig. Ni minns väl genidrag som Rafner, Ingatovich, Rickmo, Longstaff, Naumov, Östlund, Lindelöf, Nihei, Rohlin, Johan Lindström, Tomas Alm, Chmelar, Nordin Harfoui och Robert Nordberg
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Kommer alltid gå på hockey så länge jag lever. Att Hagos inte vill spela för världens bästa klubb är hans förlust. Tycker att han är väldigt överskattad i alla fall och han är som sagt en defensiv center vilket vi definitivt INTE behöver. Som många andra har skrivit så har vi redan såna som Falken, Ask, osv...
Skriv svar