Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Då hoppas jag att våra nya sportchefer kan ta tag i problemet. Om en 19-årig spelare anses kunna ta plats i ett NHL-lag eller ligga på gränsen så borde han kunna ta plats i vårt lag.
Säg att han slår igenom i NHL och runt 30 års ålder vill hem igen, varför skulle han välja oss då?
Vi måste ta tillvara på de talanger som kommer från juniorleden...
Säg att han slår igenom i NHL och runt 30 års ålder vill hem igen, varför skulle han välja oss då?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Håller med om att Tobias borde behandlats bättre.Greato skrev:Då hoppas jag att våra nya sportchefer kan ta tag i problemet. Om en 19-årig spelare anses kunna ta plats i ett NHL-lag eller ligga på gränsen så borde han kunna ta plats i vårt lag.
Men det är en jätteskillnad på att få ett (av maximalt 50 st) kontrakt i en NHL-organisation eller ta plats i NHL. Ludwig Blomstrand fick också ett kontrakt av Vancouver och har knappt få ta ett skär på AHL-nivå.
Skulle bli förvånad om Tobias gör några matcher i NHL närmaste åren även om hans säsong i OHL var mycket imponerande.
Expert.
- Jim Morrison
Ljungh förlänger med tre år.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kul! Bra kille, skönt att säkra upp honom inför framtiden.Jim Morrison skrev:Ljungh förlänger med tre år.
Grymt viktigt. Förmodligen den viktigaste förlängningen vi överhuvudtaget kan göra.Jim Morrison skrev:Ljungh förlänger med tre år.
Ljungh, Hultström, Brodin och Sörensen - nog för att Sörensen lär försvinna till NHL förr eller senare, men ändå en riktigt lovande stomme för framtiden (framförallt om man vågar räkna med att även Hank, Fällström, Falk m.fl ska förlänga).Manijock skrev:Grymt viktigt. Förmodligen den viktigaste förlängningen vi överhuvudtaget kan göra.Jim Morrison skrev:Ljungh förlänger med tre år.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Agreed. Alla dessa glamourösa korttidslösningar (nåja.. relativt) åt sidan så är Ljungh kanske den viktigaste pusselbiten för framtida DIF.Manijock skrev:Grymt viktigt. Förmodligen den viktigaste förlängningen vi överhuvudtaget kan göra.Jim Morrison skrev:Ljungh förlänger med tre år.
Har ledarna samma insikt som Ljungh om att han är en av ledarna i gruppen finns det inget snack om att han ska ha ett A för övrigt.
Säg den glädje som varar
- ALLTID DIF
Jag håller med han ska ha A på bröstet !DIF_Soldier skrev:Agreed. Alla dessa glamourösa korttidslösningar (nåja.. relativt) åt sidan så är Ljungh kanske den viktigaste pusselbiten för framtida DIF.Manijock skrev:Grymt viktigt. Förmodligen den viktigaste förlängningen vi överhuvudtaget kan göra.Jim Morrison skrev:Ljungh förlänger med tre år.
Har ledarna samma insikt som Ljungh om att han är en av ledarna i gruppen finns det inget snack om att han ska ha ett A för övrigt.
- SirDIFalot
Järlan fick avsluta med en riktigt lyckad värvning i alla fall.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ganska väntat, och än mer väntat att Jocke ser honom som en framtida stomspelare och en väldigt bra kille. Om inte annat syntes det på isen efter avancemanget till SHL; den bamsekram som han gav till Ljungh gick inte av för hackor och var verkligen ett bevis på ovanstående.
Lite rädd att Markus kommer hamna lite i skymundan den här säsongen dock, hoppas verkligen han får chansen i PP och inte bara får ta den defensiva rollen nu när vi fått in i sammanhanget "stjärncentrar" till laget.
Lite rädd att Markus kommer hamna lite i skymundan den här säsongen dock, hoppas verkligen han får chansen i PP och inte bara får ta den defensiva rollen nu när vi fått in i sammanhanget "stjärncentrar" till laget.
Vågar man hoppas att det förs vissa diskussioner med en spelare som Norman också.
När hans kontrakt går ut vill jag se honom tillbaka i DIF.
En spelare man också helt klart kan bygga laget kring.
Håller helt med! Han hör hemma här!Kall-El skrev:Vågar man hoppas att det förs vissa diskussioner med en spelare som Norman också.
- SirDIFalot
Jag tror inte vi får "officiellt" snacka med honom förrän en bit in på säsongen. Hoppas verkligen han ska hem nästa år dock.Kall-El skrev:Vågar man hoppas att det förs vissa diskussioner med en spelare som Norman också.
Expert.
Ja, var en kul nyhet. =)Jim Morrison skrev:Ljungh förlänger med tre år.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Tror att första är 28-29 Juli, första öppna träningen är Tisdag den 4:e AugustiALLTID DIF skrev:När börjar träning på is ?