Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Challe om läget:
http://difhockey.se/nyhet.php?news=9417

Låter positivt, bara hoppas det där "mycket och bra" stämmer också.
Citat:
Challe skrev:- Det är alltid mycket hysch hysch runtomkring lagbyggen. Vi vill dela med oss så mycket vi kan men man kan inte vara för öppen. Det är lite taktik gentemot andra klubbar, att inte blotta sig för mycket. Därför blir det lite mystik kring lagbyggen. Inom kort kommer vi kunna presentera väldigt mycket - och bra.
Det är skillnad mellan "hysch-hysch" och fullständig tystnad. Se till att ge spänning, inte förstoppning. Nu är dagens artikel garanterat en reaktion på att vi gnäller här på forumet, och det ser jag som positivt.

Se till att ha en ventil ut till oss, där nyheter om nyheter visas. Det uppskattas enormt och ger så mycket mer cred än vad insatsen kräver.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Personligen så vill jag inte att DIF uttalar sig om spelare de förhandlar med. Före något är klart.

Däremot så är det ju garanterat så att vissa spelare i dagens trupp har fått veta att de inte blir kvar. Sånt är ju klart och sånt får gärna meddelas.
Det jag inte skrev i mitt "förslag" var just det uppenbara. Naturligtvis ska DIF Hockey inte äventyra verksamheten men det FINNS mycket de kan ge som inte egentligen betyder så mycket men som skulle få oss som väntar att känna oss inkluderade i vår egen klubb.
Som på beställning.

Challe lovar mycket känns det som, förhoppningsvis att det presenterar några namn efter helgen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

vr6power skrev:Verkar som många här på forumet tar för givet att alla förhandlingar är upp till DIF.

Bara för spelare säger jag vill gärna stanna och spela för DIF så betyder det inte att dom gör det gratis utan kanske vill ha det DIF inte kan ge pga läget vi är i.
Långt ifrån alla är som Fimpen och spelar för en påse godis i veckan.
Hur gör du den kopplingen/drar du den slutsatsen?

Ingen tar ju något för givet här inne. Ingen vet ju något och dagens artikel från Jimmy säger i stort sett bara att "det gamla gardet" är på gång. Vad ingår i det gamla gardet? Jag tolkar det som Otto, Jimpa, Tjärna Sr och Nilson, men "det gamla gardet" kan ju lika gärna betyda Claesson etc m fl eftersom de är del av det gamla laget.

Jag tar inget för givet och är ganska cynisk och pessimistisk just nu även om jag tror på en bra slutlig lösning.

Det räcker alltså, för flertalet (gissar jag) att Challe/Tony postar ett inlägg eller en artikel (inlägg är bättre för det blir mer verkligt) där de skriver att "Vi förhandlar med tre av våra spelare just nu. Information om läget kommer..." För det är vad alla vill ha (gissar igen). Confirmation, bekräftelse på att något händer. Och att det sker utan allt för långa tystnader.

Aja, är väl både trött och hungrig vilket ger lite extra syrlighet men. Öka transparensen. Det finns inget negativt i det utan tvärtom. Allt som görs är plus på kontot.

Hoppas allt faller på plats. Hoppas att transparensen ökar. Det vore så jävla bra.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Andra maj börjar alltså försäsongsträningen. Hoppas vi åtminstone har en back i laget då.

...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

I nuläget ser det alltså ut att bli hela tre personer på försäsongsträningen. Kul!
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

Husmusen skrev:http://lt.se/sport/ssk/1.1624683-jagas- ... djurgarden

Verkar som Tim vill stanna. Idiotiskt om DIF inte behåller honom.
Varför har inte Djurgården "snackat om framtiden" med Tim? Verkar ju helt jävla idiotiskt!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kom igen, det är klart det blir få spelare när ALLA kontrakt vi satt på sägs upp. Det är klart vi kommer ha en full trupp på premiärdagen. Spänn av!

Sedan kommer ju givetvis spelare som Almtorp, Carlsson, MT med flera vara med på försäsongsträningen. Tills de har hittat nya klubbar.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Kom igen, det är klart det blir få spelare när ALLA kontrakt vi satt på sägs upp. Det är klart vi kommer ha en full trupp på premiärdagen. Spänn av!

Sedan kommer ju givetvis spelare som Almtorp, Carlsson, MT med flera vara med på försäsongsträningen. Tills de har hittat nya klubbar.
Visst, men hur mycket kommer vi förlora på att vi inte kommer kunna ha ett riktigt LAG tills sent, sent på försäsongen om ens då? Som flera andra har nämnt tidigare, man behöver ha den där sommaren ihop för att komma ihop som lag. Kanske åka iväg på en träningsvecka, vad fan vet jag. Men detta ser ut att bli katastrof. Att ha tre spelare med på försäsongsträningen sedan massa spelare som ska till andra klubbar? Bra för lagmoralen? Nja.

Om vi ÅTMINSTONE kunde förlänga med "det gamla gardet" som Challe så fint uttrycker det, så skulle vi kunna ha en stomme i alla fall. Men för i helvete, man har ju tydligen inte ens PRATAT med Tim Eriksson. Jag tycker att det är ett jävla skämt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

coolacrille skrev:
Husmusen skrev:http://lt.se/sport/ssk/1.1624683-jagas- ... djurgarden

Verkar som Tim vill stanna. Idiotiskt om DIF inte behåller honom.
Varför har inte Djurgården "snackat om framtiden" med Tim? Verkar ju helt jävla idiotiskt!
vr6power skrev:
Verkar som många här på forumet tar för givet att alla förhandlingar är upp till DIF.

Bara för spelare säger jag vill gärna stanna och spela för DIF så betyder det inte att dom gör det gratis utan kanske vill ha det DIF inte kan ge pga läget vi är i.
Långt ifrån alla är som Fimpen och spelar för en påse godis i veckan.
Jag kan med en säker källa (tänker inte säga vilken men den är 100% säker) säga att DIF i slutet av förra veckan hade informerat några spelare om att DIF vill ha dom kvar men detta är också det enda som sagts, inga ytterligare "närmanden" hade vid den tidpunkten gjorts. Tim var en av dessa.
Nu verkar det som om det i fallet Tim inte hänt så mycket sedan dess. Min spekulation är man nog från DIFs håll försöker få klart med några externa innan, då man säkerligen hoppas att tidigare spelare nöjer sig så länge med "vi vill ha dig kvar men vi pratar mer snart".
Att Fimpen blev klar så snabbt var nog för att DIF ville ha någon av de urpsrungliga som tog det första steget, sen att han skulle iväg till Thailand gjorde nog sitt också.

Sen är det klart, DIF kan inte pissa en spelare som Tim i munnen genom att ge honom 50% av vad SSK kan tänka sig. Då stannar han nog inte.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:Kom igen, det är klart det blir få spelare när ALLA kontrakt vi satt på sägs upp. Det är klart vi kommer ha en full trupp på premiärdagen. Spänn av!

Herregud! Ha lite humor, mannen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:

Visst, men hur mycket kommer vi förlora på att vi inte kommer kunna ha ett riktigt LAG tills sent, sent på försäsongen om ens då? Som flera andra har nämnt tidigare, man behöver ha den där sommaren ihop för att komma ihop som lag. Kanske åka iväg på en träningsvecka, vad fan vet jag. Men detta ser ut att bli katastrof. Att ha tre spelare med på försäsongsträningen sedan massa spelare som ska till andra klubbar? Bra för lagmoralen? Nja.

Om vi ÅTMINSTONE kunde förlänga med "det gamla gardet" som Challe så fint uttrycker det, så skulle vi kunna ha en stomme i alla fall. Men för i helvete, man har ju tydligen inte ens PRATAT med Tim Eriksson. Jag tycker att det är ett jävla skämt.
Att det blir den här stressen varje år, halva tråden handlar om att folk i april/maj är jätteoroliga att det inte kommit in tillräckligt många spelare än. Sen har vi fullt lag med en månad kvar, som vanligt.

Tim är en spelare som jag gärna släpper. Men jag har fått indikationer på att han blir kvar. Så.. tvivlar på den där intervjun. Visserligen är Tim citerad men jag skulle inte tolka det så ordagrant. Om det är så att dom inte pratat än kan det bero på annat, Fimpen är ju på semester exempelvis. Det kanske Tim också varit? Vem vet. Jag förstår dock att han inte är särskilt högprioriterad.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:

Problemet är att det är cirka 10-20% av det här forumet som är överhuvudtaget tillräckligt vettiga för att föra sig i en debatt. Resten kommer ta till sig det där och det kommer leda till hundratals seriösa inlägg som handlar om att vi inte signat tillräckligt många spelare än, från vissa av mupparna som hänger på det här forumet.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:

Problemet är att det är cirka 10-20% av det här forumet som är överhuvudtaget tillräckligt vettiga för att föra sig i en debatt. Resten kommer ta till sig det där och det kommer leda till hundratals seriösa inlägg som handlar om att vi inte signat tillräckligt många spelare än, från vissa av mupparna som hänger på det här forumet.
Vi på Forumet.

Bild
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:

Anledningen till att jag och flera andra stressar upp oss är inte för att vi tvivlar på att vi kommer han fullt lag vid premiären. Jag är stressad för att vi (tillskillnad från tidigare säsonger) har fler platser att fylla, och ju längre tid som går dessto mer sonderad blir marknaden på de riktigt bra spelarna.

Vad som också är nytt för denna säsong är att vi inte bara slåss mot seriekonkurenterna, nu slåss vi också mot ElitserieKlubbarna och i viss mån SM-liiga om de riktigt bra alternativen.
En sånn som Gustafsson skulle aldrig en titta utanför omklädningsrummet efter en ny klubbadress. Nu har han säkert nån random ES-klubb utan bra juniorverksamhet efter sig.

Så det riktiga problemet är inte OM laget fylls, utan VILKA spelare som laget fylls med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jerka skrev:
SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:

Anledningen till att jag och flera andra stressar upp oss är inte för att vi tvivlar på att vi kommer han fullt lag vid premiären. Jag är stressad för att vi (tillskillnad från tidigare säsonger) har fler platser att fylla, och ju längre tid som går dessto mer sonderad blir marknaden på de riktigt bra spelarna.

Vad som också är nytt för denna säsong är att vi inte bara slåss mot seriekonkurenterna, nu slåss vi också mot ElitserieKlubbarna och i viss mån SM-liiga om de riktigt bra alternativen.
En sånn som Gustafsson skulle aldrig en titta utanför omklädningsrummet efter en ny klubbadress. Nu har han säkert nån random ES-klubb utan bra juniorverksamhet efter sig.

Så det riktiga problemet är inte OM laget fylls, utan VILKA spelare som laget fylls med.
Men man kan lika gärna argumentera för att det numera finns enormt många fler spelare på marknaden som kan färga hos oss, eftersom vi numera är en allsvensk klubb och inte en elitserieklubb. Så vi har ju flera spelare att välja ibland. I alla fall om vi letar utomlands.

Är lite trött på den här paniken i april/maj varje år. Sedan är allt löst i juni och halva tråden har ägnats åt skit som att stressa över att inte tillräckligt många spelare är klara än. Men visst har vi flera platser att fylla i år.
Expert.
Låst