Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

David1891 skrev:Var ju några som försökte med "Alla apor upp och hoppa, hey hey". Lite sorgligt att typ 90% av klacken stod helt tysta och bara stirrade.. Den är ljusår bättre och skönare än gnagarsvinramsan.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
HELT ENIG!

Den är ju så grymt mycket bättre.... trist att inga hängde på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Det är bra stämning. Men vissa stunder är det skämskudde-nivå på ramsorna. Det märks verkligen att kärnan av vår forna grymma klack inte längre går på matcherna. Nu är vi högljudda men inte särskilt bra enligt mig.
Expert.
12139

Inlägg av 12139 »

SirDIFalot skrev:Det är bra stämning. Men vissa stunder är det skämskudde-nivå på ramsorna. Det märks verkligen att kärnan av vår forna grymma klack inte längre går på matcherna. Nu är vi högljudda men inte särskilt bra enligt mig.
Så länge stämningen hjälper laget på isen är jag relativt nöjd
Men det är klart, när 80 % av klacken inte kan ''Hujeda mig'', då är det inte bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

12139 skrev:
SirDIFalot skrev:Det är bra stämning. Men vissa stunder är det skämskudde-nivå på ramsorna. Det märks verkligen att kärnan av vår forna grymma klack inte längre går på matcherna. Nu är vi högljudda men inte särskilt bra enligt mig.
Men det är klart, när 80 % av klacken inte kan ''Hujeda mig'', då är det inte bra.
Ja, det går ju inte att ha högre förväntningar efter degradering och diverse polisskandaler efter derbyna som DIF hockey skötte uselt.
Expert.
12139

Inlägg av 12139 »

SirDIFalot skrev:
12139 skrev:
Ja, det går ju inte att ha högre förväntningar efter degradering och diverse polisskandaler efter derbyna som DIF hockey skötte uselt.
Exakt. Hur svårt skall det vara att bara sträcka ut handen? Förstår mig inte på ledningen i DIF Hockey. Istället för att få sina aktiva supportrar tillbaka till matcherna, så arbetar man istället med att stävja användandet av hemska ord som ''fan'' och ''djävlar'' på läktaren.

Avdelning: prioriteringar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

12139 skrev:
SirDIFalot skrev:
12139 skrev:
Exakt. Hur svårt skall det vara att bara sträcka ut handen? Förstår mig inte på ledningen i DIF Hockey. Istället för att få sina aktiva supportrar tillbaka till matcherna, så arbetar man istället med att stävja användandet av hemska ord som ''fan'' och ''djävlar'' på läktaren.

Det går dessvärre ALDRIG att ha en bra relation med fansen i flera år. Det håller 2-3 år, sen blir föreningen bekväma, tror att publiken kommer av sig själva, sedan måste det vara skit i 2-3 år innan dom vaknar upp igen. Så fortsätter det så. Om och om och om igen.
Expert.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Nu står jag inte i klacken då jag går med farsan och andra och pallar inte stå upp en hel match men från min plats när jag kikar ser det fan ut som att riktigt stora delar av personerna i klacken bara sitter där. Är det så att personer har börjat köpa biljett till klack sektionen för att få billiga plåtar och sitta där?

Borde fan va spö straff på dem som sitter ner i klacken. Stå upp i 20min eller köp en plåt på någon annan sektion!? Ser för jäkla nonchalant ut. En så pass viktig match som det var emot örebro och så sitter folk i klacken ner... helt otroligt. jag antar att de som sitter ner inte hjälper till att sjunga heller för den delen... så jäkla irriterad.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
12139

Inlägg av 12139 »

SirDIFalot skrev:
12139 skrev:
SirDIFalot skrev:
12139 skrev:

Det går dessvärre ALDRIG att ha en bra relation med fansen i flera år. Det håller 2-3 år, sen blir föreningen bekväma, tror att publiken kommer av sig själva, sedan måste det vara skit i 2-3 år innan dom vaknar upp igen. Så fortsätter det så. Om och om och om igen.
Fotbollsföreningen har ju annars jobbat ganska bra med fansen under ett antal år nu, anser jag. Någonstans känns det väldigt tryggt att Mats Jonsson är med och styr evenemangen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ja, mellan DIF fotboll och JK är ju relationen just nu bra. Men om några år vet vi ju vart den ligger igen. Men sen några år efter det lär det bli bra igen. Typ så.
Expert.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

12139 skrev:Fotbollsföreningen har ju annars jobbat ganska bra med fansen under ett antal år nu, anser jag. Någonstans känns det väldigt tryggt att Mats Jonsson är med och styr evenemangen.
Ja, det är bra att Mats Jonsson är med. Har träffat honom ett par gånger och han är hur vettig som helst. Kan dock hålla med om att DIF verkligen inte har råd att "motarbeta" fansen i nuläget. Dialog och lite klappar på ryggen skulle behövas för att få tillbaka tex Fabriken till Hovet. Känns piss att vi inte har några tifon och att sångerna ibland ballar ur.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Off Topic: Någon som har en aning om vad det var för en jävla tratt som slängde sin dricka ut över nedre vid en DIF-utvisning igår?

On Topic: Klacken känns så jävla virrig. Någon drar igång en ramsa, en annan vill inte ha den. Stod bakom två snubbar som ENBART gnällde, Nej inte denna ramsa, nej för fan, håll käften, nej, nej nej. Såg ut att vara typ 15 år och tyckte de var stenhårda.

Anyway. Strukturen saknas. Någon måste ta tag i detta, och det illa kvickt! Vi har ju stundtals ändå hyfsat tryck, och andra gånger är det bara helt tyst. Kom igen!
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

förevigtdjurgården skrev:Off Topic: Någon som har en aning om vad det var för en jävla tratt som slängde sin dricka ut över nedre vid en DIF-utvisning igår?

On Topic: Klacken känns så jävla virrig. Någon drar igång en ramsa, en annan vill inte ha den. Stod bakom två snubbar som ENBART gnällde, Nej inte denna ramsa, nej för fan, håll käften, nej, nej nej. Såg ut att vara typ 15 år och tyckte de var stenhårda.

Anyway. Strukturen saknas. Någon måste ta tag i detta, och det illa kvickt! Vi har ju stundtals ändå hyfsat tryck, och andra gånger är det bara helt tyst. Kom igen!
Haha vad kul. Någon boxade mig mellan benen i måljublet när Ljungh gjorde 2-0. Det var inte trevligt!
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

förevigtdjurgården skrev:Off Topic: Någon som har en aning om vad det var för en jävla tratt som slängde sin dricka ut över nedre vid en DIF-utvisning igår?

Såklart har vi standardtänket. "Saker måste ske men jag tänker fan inte göra det." :)
DIF!
Användarvisningsbild
Jepe

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Varför dras inte "Åhhh en sådan härlig dag" igång tidigare än vad den gör idag? Nu dras den ju igång när folk är halvvägs ut från Hovet! Kan ta bort "den som inte hoppar"...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Jepe skrev:Varför dras inte "Åhhh en sådan härlig dag" igång tidigare än vad den gör idag? Nu dras den ju igång när folk är halvvägs ut från Hovet! Kan ta bort "den som inte hoppar"...
Håller med. Den borde dras igång max 10 sek efter att matchen är slut.
Skriv svar