Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av -daniel- »

Personligen tycker jag det är märkligt resonerat av de allra flesta här. Lades inte ärendet ner eller han blev frikänd? Är man en persona non grata för att man blir åtalad för någonting som sedan ett rättsystem frikänner så är vi i min värld ute på en fruktansvärt tunn is.

Ska dock erkännas att jag inte alls har koll på detaljerna i ärendet i fråga men han blev väl ändå frikänd ....?
antondahlback

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Jo,

Men under ytterst märkliga omständigheter. Var väl 4 av grabbarna som turades om på tjejen och kände sig efteråt tvingade att filma ett medgivande. Landa väl i att Foote själv aldrig gjort något sexuellt med henne men varit i rummet och aktivt jobbat för att få folk att hålla tyst om att det hade hänt.

Framgick väl senare att Foote aktivt pratat med folk som visste om händelsen och bad dem hålla tyst. Var ju en enorm skandal i kanadensisk hockey att man tystat ned andra liknande händelser.

Känner man behovet av att täcka sin rygg efter man gjort något så luktar det illa. Aldrig att färjestad står pall nu när både kommun och huvudsponsorer ligger på och spelar han i höst är det ju upp till hockeysverige att göra livet surt för grabben
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

-daniel- skrev: 2026-07-30 13:07:45 Personligen tycker jag det är märkligt resonerat av de allra flesta här. Lades inte ärendet ner eller han blev frikänd? Är man en persona non grata för att man blir åtalad för någonting som sedan ett rättsystem frikänner så är vi i min värld ute på en fruktansvärt tunn is.

Ska dock erkännas att jag inte alls har koll på detaljerna i ärendet i fråga men han blev väl ändå frikänd ....?
Vad som exakt hände, är det inte många som vet. Visst är det jävligt tragiskt. Personligen lägger jag ingen energi på att sitta med pekpinne där. Dom flesta av oss vet vad som är rätt och fel.

Jag blir bara fascinerad av Wallin o co agerande. En av Sveriges rikaste klubbar. Dom vet hur Sverige är, vilka media/drevet jagar. När det kommer till kritan. Så sätter dom sig i denna skiten. Imponerande!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev: 2026-07-30 13:07:45 Personligen tycker jag det är märkligt resonerat av de allra flesta här. Lades inte ärendet ner eller han blev frikänd? Är man en persona non grata för att man blir åtalad för någonting som sedan ett rättsystem frikänner så är vi i min värld ute på en fruktansvärt tunn is.

Och det är alltid nån som du som ska komma med exakt en sån invändning för att sedan avsluta med "men jag har inte koll på detaljerna." Läs på innan du uttalar dig då? Här är en bit utsago för att hjälpa herrn:

"Foote did the splits over her head causing his genitals to “graze” her face. EM also said in her testimony that the men placed a sheet on the floor and told her to masturbate while she was slapped and spat on."

De enda som sysslar med märkligt resonemang här är FBK och R Wallin, som trots ovan uppgifter, sanna eller ej, väljer att ta risken och ta Footes parti. Särskilt i ett sånt här fall som alltid mynnar ut i att ord står mot ord. Att inte bli förklarad skyldig är inte samma sak som att vara oskyldig, och det märkliga ligger i att FBK tar aktiv ställning i frågan när det finns hur många andra spelare som helst att välja på.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Silly Season 2026/27

Inlägg av Remy Lebeau »

Ett tips till dig.
Uttala dig inte innan du ens vet vad det handlar om. Det får dig bara att framstå som en extremt oskön man.

Skumma igenom rättegången istället i 5 minuter, tycker du fortfarande att det är skumt att folk reagerar tycker jag synd om dig.
Helt galet att en sådan människa välkomnas av Färjestad.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Silly Season 2026/27

Inlägg av -daniel- »

Jag ber om ursäkt att jag inte var tillräckligt påläst. Men hur kan frikännas? Det låter i min värld som en rättskandal utan dess like.

Och återigen, det var ett dumt uttalande och jag ångrar det.
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Färjestad har ju rykt i kvartsfinal fyra säsonger i rad efter sitt senaste SM-guld 21/22 (med grundserieplaceringarna i ordning 3:a, 1:a, 4:a och 5:a) vilket i deras värld innebär "djup sportslig kris." Då får moral och annat trist ställas åt sidan helt enkelt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev: 2026-07-30 14:05:54 Jag ber om ursäkt att jag inte var tillräckligt påläst. Men hur kan frikännas? Det låter i min värld som en rättskandal utan dess like.

Därför att rättegångar inte handlar om vad som är sant utan vad du kan bevisa. Just därför är våldtäkt de svåraste av rättsfall. Inga jämförelser i övrigt, men OJ Simpson blev ju också frikänd.

Sen fattar jag din poäng, "domstolen allmänheten" är en problematisk aspekt. Därför ska man skilja på vad som faktiskt har hänt (för det vet ingen utomstående), däremot bör man diskutera hur fan FBK tänker som nu aktivt tar ställning i en fråga som de bara hade kunnat undvika.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Silly Season 2026/27

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: 2026-07-30 14:15:31
-daniel- skrev: 2026-07-30 14:05:54 Jag ber om ursäkt att jag inte var tillräckligt påläst. Men hur kan frikännas? Det låter i min värld som en rättskandal utan dess like.

Därför att rättegångar inte handlar om vad som är sant utan vad du kan bevisa. Just därför är våldtäkt de svåraste av rättsfall. Inga jämförelser i övrigt, men OJ Simpson blev ju också frikänd.

Sen fattar jag din poäng, "domstolen allmänheten" är en problematisk aspekt. Därför ska man skilja på vad som faktiskt har hänt (för det vet ingen utomstående), däremot bör man diskutera hur fan FBK tänker som nu aktivt tar ställning i en fråga som de bara hade kunnat undvika.
Ja det är klart att sådana här case är jäkligt komplicerade.

Jag är allmänt lite allergisk mot det drev som alltid blir medialt mot någon som inte är dömd; det blir oerhört svårt att parera sig mot som individ. Men här verkar det ju faktiskt vara ett vidrigt case när man läser på lite.

Och som du skriver, att FBK är så desparata att de väljer att ta den här risken är snudd på obegripligt.
Donkels-3.0

Silly Season 2026/27

Inlägg av Donkels-3.0 »

Märkligt agerat av kaffeburkarna att ta in en spelare med den bakgrundshistorien. Han lär ju få höra ett och annat när dom ska lira borta det är ju ett som är säkert
Difster

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difster »

Donkels-3.0 skrev: 2026-07-30 14:25:39 Märkligt agerat av kaffeburkarna att ta in en spelare med den bakgrundshistorien. Han lär ju få höra ett och annat när dom ska lira borta det är ju ett som är säkert
Det kan jag helhjärtat stå bakom och va med på. Han ska inte kännas sig välkommen när de kommer till våran borg!
Zam Bon!

Silly Season 2026/27

Inlägg av Zam Bon! »

Rätt underhållande ändå att läsa alla kommentarer från FBK-supportrar.
-HaN äR fAkTiSkT fRiKäNd!!!11!!1!
För (grupp)våldtäkt, ja.

CF förefaller fortfarande vara en ganska vidrig människa med väldigt tveksamt omdöme och moral. I.E. någon varken S i Karlstid eller Löfbergs Lila vill vara med och supporta. Kass vandel kan det kanske också kallas.
Men Wallins "genomgripande" utredning visar väl att han genomgått en total metamorfos och idag inte gör en fluga förnär och har som primära hobbies att virka och påta i rabatten.
Då har ju FBK inget att dölja eller att vara oroliga för.
Praljak

Silly Season 2026/27

Inlägg av Praljak »

Osten östlund skrev: 2026-07-30 08:17:05
aljb10 skrev: 2026-07-30 08:14:06 Vad tror vi egentligen om Nylander? Hade vi hellre tagit honom över nån kanadick?

Om han nu ska bo i Stockholm och inte spelat för oss, vart hamnar han då? Gnägget har omöjligt råd, intr ssk heller?
Närheten, samt ett lag som är desperata. Även redo att betala bra, LHC
Brynäs
Skriv svar