DIF i Media
Re: DIF i Media
Om någon går vidare med det så tror jag AB torskar.
Texten på Aftonbladet är glasklar enligt mig.
S24 abonnemang
Alla S24's matcher live
149 kr/månad
S24 abonnemang
Alla S24's matcher live
149 kr/månad
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: DIF i Media
AB har inte en chans i en process. Men då man vunnit processen mot dem är turneringen redan över och skadeståndet man kan få är fyra gånger nittionio spänn. Man känner igen aftonhoran på hur hon går.Honken skrev:Om någon går vidare med det så tror jag AB torskar.
S24 abonnemang
Alla S24's matcher live
149 kr/månad
Edit: Så vill man se matcherna och har redan abonnemang så ska man för att vara säker köpa matcherna och sedan processa för att få tillbaka pengarna. AB räknar med att ingen orkar detta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Framförallt med tanke på att matcherna annars - som jag förstått det - hade sänts gratis på Laola1.tv, som t.ex Luleå - JYP görs. (Lagligt, så ingen tror det är en fulstream) Åh andra sidan klantade Laola1 ju upp lottningen, så det kanske var ett val mellan pest eller kolera. Oavsett kan AB dra åt helvete med sitt "Vi är glada att erbjuda Djurgårdsfansen"-snack. Att dom inte bara gjorde köpematch av det som var gratis är en sak rent marknadsmässigt - surt men förståeligt och okej nånstans - men att dessutom ha mage att ta 99kr extra trots abonnemang... vidrigt.ciirree skrev:Det står ju i DIF artikeln att de köpt rättigheterna, och då känns de ju som att dem är riktigt sviniga om de ska ta 99 kr/match även om man har abbonemang!
Jag har läst vad alla ni har skrivit.. och nuuuuu... mina damer och herrar (efter detta inlägg) så kommer mina fingrar att glöda av på tangentbordet efter ett långt som in i h*lvetes fulmail till Sportbladet!
Ja, alltså, varken inspelningen eller närvaron var ju särskilt planerade och filerna var mest tänkta som privata minnesanteckningar som lika väl kunde laddas upp, så kvaliten blev ju därefter. För att bara i huvuddrag kommentera vad jag - som icke-jurist - tror om lite av det du skriver.Mattebo skrev:Tack för uppladdningarna! Lyssnade så gott det gick. Säkerligen svårt att fånga upp bra ljud därifrån.Malto skrev:Känns det åt vilket håll det lutar?
Tycker att Djurgårdens representanter förde sig bra och särskilt advokaten i slutanförandet, som påpekade att det är mer eller mindre praxis att avtal bryts när lag åker ned i seriesystemen. Det brukar finnas ett ömsesidigt intresse att bryta avtal, klubbarna är det främst ekonomiskt och spelarna sportsligt och ekonomiskt.
Om jag hörde rätt lät det som Mackan gått med på en lönesänkning på typ 10 %, vilket vore helt världsfrånvänt. Alltså från 250 till 224 tusen, tror jag de sa. Challe påpekade under förhöret att (jag antar att det var i DIF)två spelare har upp mot hundra loppor i HA. En hade 50, en 65 och så hade två över det tror jag. Vilket pekar på att Mackans kontrabud mot det DIF gav honom var helt uppåt väggarna. "Avstängningen" från arbetsplatsen var i själva verket när VM tog över Globenområdet och ingen i DIF kunde nå omklädningsrummet. Så Mackans snyfthistoria om att han blev avstängd från sin arbetsplats (vilket skulle skapa något sorts pathos hos de dömande), verkade falla platt. Han körde dock på med att det jobbiga för honom var att ungarna fick byta skola/dagis osv, vilket man måste ge honom. Situationen gjorde att han blev tvungen att flytta. Vet inte hur tungt det väger i rätten.
Svårt att säga, har varit på en rättegång innan så vet inte. Känns som det kan gå hur som helst. Har dock känslan av att Mackan förlorar, eftersom han så pass tidigt fick ett avtal med HV71 med en liknande lön. Dock så lät det som att han "bara" tjänade 130 loppor där, vilket är konstigt. Redovisar man inte hela lönen i rätten?
Med gigantisk reservation för felhörningar.
Djurgården och Unionen (Nilson) tvistar ju främst om kontraktet gäller endast elitseriespel eller ishockeyspel allmänt. Utöver att man tvistar om vad som går att utläsa rent skriftligt ur kontraktet, så tvistas det ju om hur man ska tolka avtalet i det fall att man inte entydigt kan konstatera ett svar ur det skriftliga. Djurgården menar att Nilson var införstådd med eller i alla fall med hans erfarenhet med all rimlighet borde varit införstådd med - det fanns så att säga en gemensam partsvilja - att ett sådant kontrakt bara kan gälla för spel i ES. Det är i det ljuset mycket av förhören och sakframställningarna får ses, de handlar om att styrka huruvida Nilson var införstådd med det eller ej. Djurgården drar fram saker som genomsnittslönerna för AS osv. för att visa att Nilson borde förstått. Unionen/Nilson å sin sida tar upp saker som flytten, inte primärt för att visa att det är synd om honom eller att han lidit av det, utan för att försöka visa att på att Nilson inte var införstådd med att kontraktet bara gällde ES - han skrev på kontraktet för att kunna stadga sig. Hade han vetat att det kunde brytas kanske det varit en faktor som fått honom att välja något annats lags kontraktsförslag där han hade bättre stabilitet, menar man. Att ta upp hans stadgningsambitioner är alltså bara för att påvisa att det inte fanns en gemensam partsvilja vid avtalets ingående.
Marcus hävdade att han var redo att - likt de andra spelarna - förhandla om en ny lön anpassad efter HA. Däremot hävdar han att Djurgården inte hade en rätt till det till följd av avtalet, utan man får väl förmoda att han menar att det var mer av goodwill från hans sida. Samtidigt kan man ju tänka, att om det är hans inställning, så finns det ju ingen anledning annat än småsinthet och hämndbegär i att yrka ersättning för inkomstbortfallet mot den fulla lönen.
Jag är åh andra sidan bara en vanlig lekman, så jag reserverar mig en del med. Förövrigt kan det ju vara värt att poängtera att med bostadsförmånen så har det yrkande som djurgården också vitsordar justerats ner till 24100kr, istället för 41000kr. En hyfsad delseger! De pengar som inbringades via tiggarlåda som sattes upp för Nilson utanför salen tror jag dessvärre inte får räknas av..
Lilla stackarn, han tjänar ju bara lika mycket som medellönen för kvinnor är nu. Alltså hans månadslön är deras årslön. Det är ju orimligt, han måste ju tjäna männens lön!
Greedy bastard!
Greedy bastard!
-
Måste säga att jag är impad utav ditt engagemang sm910!sm910 skrev:Text
Som någon ställde frågan här, vad för celebert besök hade rättegången?
Hur mkt lyckades Nilson fattiginsamlingen få ihop?

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
-
någon annan som inte lyckas ladda s24 matchen?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Kommer säkert igång kvart i!Pogue Mahone skrev:någon annan som inte lyckas ladda s24 matchen?
-
man blir ju fundersam eftersom det står att sändningen skall ha börjat kvart över fyra.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Jag vet men det är ju Aftonbladet liksomPogue Mahone skrev:man blir ju fundersam eftersom det står att sändningen skall ha börjat kvart över fyra.

Det är fan skrattretande alltså!
Igår:
S24 Abbonemang
Alla S24's matcher live
Tillgång till vårat matcharkiv
Idag:
S24 Abbonemang
Gäller alla S24:s matcher i Hockeyallsvenskan
Tillgång till vårt matcharkiv
Gäller ej European Trophy
Hatar S24, HATAR! Idioter!
Igår:
S24 Abbonemang
Alla S24's matcher live
Tillgång till vårat matcharkiv
Idag:
S24 Abbonemang
Gäller alla S24:s matcher i Hockeyallsvenskan
Tillgång till vårt matcharkiv
Gäller ej European Trophy
Hatar S24, HATAR! Idioter!
-
Nu har ju iaf bilden kommit igång men ljudet glömdes bort bland allt skvaller.
Bojkotta skitblaskan
- -daniel-
Tweet från Tollefsen (inte första DIF-relaterade han skriver):
Kult at svenske fans tar turen ned til Berlin. Står stor respekt over 500 djurgården fans. Dere holder #shl klass. "systrarna Abbots... "
Underbart.
Kult at svenske fans tar turen ned til Berlin. Står stor respekt over 500 djurgården fans. Dere holder #shl klass. "systrarna Abbots... "
Underbart.