Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Think if...
- Kontakt:
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ja, vinterkänslan i juni gör ju att säsongen lika bra kan dra i gång.
Using Tapatalk
- ALLTID DIF
Har rätt OK koll på honom från KHL Och Efter Thoresen så ska och kommer han att bli enBengan08 skrev:Hoppas verkligen Matt Anderson levererar för oss, någon som vet hur han är som spelare? Börjar få hockey abstinens, kan inte denna sommar vara över snart, är ju ändå svinkallt!
av lagets BÄSTA ! Helt klart våran Bästa Center !!!!
Spelartyp Typ Steve s fart & Linkans passningspel när han var i topp !!
Med bra speluppfattning åt båda hållen
riktigt bra puck kontroll som få !!
Okey skott & orädd i trånga lägen framför mål !!
sämre tekare än jocke & Tacklar sällan .
Jävligt bra Center !
Senast redigerad av ALLTID DIF den 2015-06-09 20:57:04, redigerad totalt 1 gånger.
- ALLTID DIF
Nu tror jag inte någon NHL Tränare kommer till DIF men AHL meriterad med focus på anfallspel.android skrev:Jovars.ALLTID DIF skrev:android skrev:Vilka frågor är fortfarande öppna?
Sörensen till NHL?
Sista dagen för Marcus att signa något verkar vara 15 juni, så mindre än en vecka kvar.
Fernholm sluta eller inte?
Den killen verkar ju inte vilja ge upp. Förståeligt. Samtidigt så verkar ju de doktorer som DIF varit i kontakt med tro att det är kört. Är det enbart upp till spelaren det här? Om Fernholm hade haft ett tre-årskontrakt, hade han då kunnat "testa" under hela nästa säsong också och fortfarande plocka ut lön från DIF? Trots att läkarna säger att han bör lägga ner etc?
Utlåningar
Vi bör ju låna ut ett par forwards och ett par backar till HA. Almtuna lär få någon eller ett par spelare, vita hästen kanske tar in någon mer.
Ledarfrågan
Det verkar ju fortfarande som att det ska in en ass.coach till med fokus på anfallsspelet. Går det verkligen att hitta nu? Sitter DIF lugnt i båten att kliva in med firma Säcken/Nyman?
Ang "med fokus på anfallsspelet."
Där skulle jag vilja ha en Jenky power ( ÖS PÅ MAX"" från NHL ! )
Vi har Anfallare som skulle göra sej bra i den typen av hockey !
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Själv gillar jag att vi har en hel uppsjö av griniga forwards, kommer vara betydligt mer känslor när DIF spelar nästa säsong, uppskattas.
Spela fult
Inget mot vad Fuleå hardiftobbe89 skrev:Själv gillar jag att vi har en hel uppsjö av griniga forwards, kommer vara betydligt mer känslor när DIF spelar nästa säsong, uppskattas.
Okej, det låter ju jäkligt bra, blev inte mindre sugen nu! Han, Thoresen, Sallinen, Sörensen.....OJ!ALLTID DIF skrev:Har rätt OK koll på honom från KHL Och Efter Thoresen så ska och kommer han att bli enBengan08 skrev:Hoppas verkligen Matt Anderson levererar för oss, någon som vet hur han är som spelare? Börjar få hockey abstinens, kan inte denna sommar vara över snart, är ju ändå svinkallt!
Jävligt bra Center !
Linkans passningar när han var på topp? Njaa med all respekt för ALLTID DIF:s scoutingkunskaper men finns inte många i världen som slagit Linkan på just den punkten. Vet flera "experter" som tryckt på det. Hans handleder var absoluta världsklass. Väldigt väldigt skeptisk till att Anderson sitter på en sån unik egenskap tyvärr.Bengan08 skrev:Okej, det låter ju jäkligt bra, blev inte mindre sugen nu! Han, Thoresen, Sallinen, Sörensen.....OJ!ALLTID DIF skrev:Har rätt OK koll på honom från KHL Och Efter Thoresen så ska och kommer han att bli enBengan08 skrev:Hoppas verkligen Matt Anderson levererar för oss, någon som vet hur han är som spelare? Börjar få hockey abstinens, kan inte denna sommar vara över snart, är ju ändå svinkallt!
Jävligt bra Center !
Men säkerligen en bra passningsspelare, jaa.
Thoresen är inte så bra... var faktiskt mer än fem säsonger sedan han snittade över 1p per match i KHL
Kommer från en på jobbet som håller på Luleå och är lyrisk över Bill Sweatt... vad röker folk egentligen?
Kommer från en på jobbet som håller på Luleå och är lyrisk över Bill Sweatt... vad röker folk egentligen?
Inget speciellt konstigt argument. Används dagligen när man bedömer spelare på det här forumet också.Enbom skrev:Thoresen är inte så bra... var faktiskt mer än fem säsonger sedan han snittade över 1p per match i KHL
I Luleå: Renkött.Enbom skrev:Thoresen är inte så bra... var faktiskt mer än fem säsonger sedan han snittade över 1p per match i KHL
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror ändå många får sänka sina förväntningar lite på Thoresen. ALLA medier sätter honom som värvning nummer 1 i SHL utan tvivel. Vad förväntar sig folk? 60 poäng?Enbom skrev:Thoresen är inte så bra... var faktiskt mer än fem säsonger sedan han snittade över 1p per match i KHL
Expert.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Jag förväntar mig att han slutar top 5 i poängligan. 40-50 pinnarSirDIFalot skrev:Jag tror ändå många får sänka sina förväntningar lite på Thoresen. ALLA medier sätter honom som värvning nummer 1 i SHL utan tvivel. Vad förväntar sig folk? 60 poäng?Enbom skrev:Thoresen är inte så bra... var faktiskt mer än fem säsonger sedan han snittade över 1p per match i KHL

Sent from my iPhone using Tapatalk
60p minst och SM-guld. Det är väl rimligt? Putte T fixar.
77 pinnar för Thorensen räcker för mig, så tar han Loobs rekord. Sen smäller han dit 25 p i slutspelet och tar Holloways rekord där med. Krönar det hela med SM-Guld och sen höjer vi hans tröja i taket!
Nej men runt 40-50 poäng tror jag absolut han kan producera om allt stämmer, så pass bra är han ändå.
Nej men runt 40-50 poäng tror jag absolut han kan producera om allt stämmer, så pass bra är han ändå.
Jag har ett vad med min vän, jag har sagt över 35p, han har sagt under 35p.
Så jag är nöjd om han gör 36p, vilket han borde klara av.
Så jag är nöjd om han gör 36p, vilket han borde klara av.