Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Om det nu är en center vi får. Så skulle ja gärna se att dom flyttar ner Falken på backen :D Och sen ta vi bort Fredrik Ericsson helt, det är min önskan nu
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Peterzon skrev:Om det nu är en center vi får. Så skulle ja gärna se att dom flyttar ner Falken på backen :D Och sen ta vi bort Fredrik Ericsson helt, det är min önskan nu

Varför göra en seg backbesättning ännu segare?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

pekka21 skrev:
Peterzon skrev:Om det nu är en center vi får. Så skulle ja gärna se att dom flyttar ner Falken på backen :D Och sen ta vi bort Fredrik Ericsson helt, det är min önskan nu

Varför göra en seg backbesättning ännu segare?
Nog för att falken kanske är seg, men falken håller iaf eliteserie klass till skillnad på Ericsson,
corrado_boy

Re: Stockhoms bekanting på väg in ?

Inlägg av corrado_boy »

Frasse skrev:
Rocker skrev:
Frasse skrev:Ryktet säger att en ny spelare med Stockholms anknytning kan vara på väg in.
Vet du vem det är? Du som brukar ha grym koll...
Självklart så vet jag vem det handlar om, annars hade jag inte gått ut med "nyheten".
Dock så lär han förbli "namnlös" innan allt är klart .....

Är spelaren från sverige över huvvud taget??
om du nu vet så mkt vet du jju detta?? inte sannt 8)
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Ja Frasse, Det borde vara nästa ledtråd!
Kommer spelaren från Sverige eller något annat land? :D

Det luktar fan Hagos enligt mig...

Hagos tillbringar just nu tid hos sina föräldrar i Järfälla, norr om Stockholm.

- Det är skönt att vara hemma och hälsa på, men nu vill jag snart ha klart med en klubb, gärna i veckan. Jag börjar vara trött på att träna på egen hand.
Djurgår'n tills jag dör!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Alexander Fällström över till andra sidan. En lovande spelare, synd att det inte blev längre tid i Djurgårdströjan...
Erik I

Inlägg av Erik I »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e577204.ab

Inte nr 1 på min lista - Ekman, Tjärnqvist (frisk) och även Samuelsson var före - men inte desto mindre ett etablerat namn med internationell erfarenhet och välomvittnade kvalitéer som jag tror vi kommer ha stor nytta av. Vi borde faktiskt ligga bäst till av intresseklubbarna.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Som någon sade så är ju Hagos ingen poängmaskin, men det är fortfarande en riktigt bra spelare som säkerligen kommer spela i landslaget i vinter om allt går som det ska. Om han kommer till oss får vi väl hoppas att hans arbete över hela planen kan ge utrymme till hans kedjekamrater och på så sätt få igång poängproduktionen i en annan kedja än Linkans.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Diffe89 skrev:Som någon sade så är ju Hagos ingen poängmaskin, men det är fortfarande en riktigt bra spelare som säkerligen kommer spela i landslaget i vinter om allt går som det ska. Om han kommer till oss får vi väl hoppas att hans arbete över hela planen kan ge utrymme till hans kedjekamrater och på så sätt få igång poängproduktionen i en annan kedja än Linkans.
Correctomundo! Kunde inte skrivit det bättre själv :D
Madferit

Inlägg av Madferit »

Känns som det blir DIF, kanske mora, lule är no uteslutet, känns som att an inte vill dra till en annan norrlandsklubb är äckeltimrå o jättebebisen.

Fast mora kanskr är norrland? Då faller allt ja sa rätt platt.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Hagos är en bra spelare men inte den spelaryp jag tycker vi ska lägga våra sista pengar på...en konstruktiv back eller en målskytt hade varit att föredra. Ekman hade varit perfekt!
Hagos är i första hand en defensiv center ala Falk och Ask...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Erik Kloth skrev:Ekman hade varit perfekt!
Visst, men nu vet vi att så inte blir fallet. En evighetsmaskin a´la Hagos kan inte vara fel. Hellre en sådan än en endimensionell spelare som Brendel som bara kan göra mål om han är på det humöret och som vägrar jobba defensivt
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-08-16 10:23:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Jag hoppas på Hagos. Han kan nog tillföra mer än man tror till laget.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Hagos lämnar besked imorgon om det blir DIF

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e577204.ab
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hoppas Hagos skriver på ett kontrakt på 2-3 år om det blir DIF. Han skulle bli oerhört nyttig för oss.
Skriv svar