pulverapa skrev:Hans verklighetsuppfattning är väldigt skev. Han hävdar att en spelare som Kristofer Ottosson satt på en lön kring 200k/mån förra säsongen.
Strandfelt nöjer sig inte med mindre än en miljon per säsong i DIF.
Jag bara skrattade och gick och köpte en öl istället.
Haha, det låter ju helt sjukt. Berättade du att DIF har en spelarbudget på 12 miljoner kronor den här säsongen? Antar att man tjänar bra i Norge.
pulverapa skrev:Hans verklighetsuppfattning är väldigt skev. Han hävdar att en spelare som Kristofer Ottosson satt på en lön kring 200k/mån förra säsongen.
Strandfelt nöjer sig inte med mindre än en miljon per säsong i DIF.
Jag bara skrattade och gick och köpte en öl istället.
Ja, han var ju åtminstone bra i dagens match mot Sverige (men ärligt talat så hade en röd kon varit bra mot årets upplaga av Tre Kronor). Tror alldeles oavsett det är långsökt han skulle kunna tänka sig gå från Salzburg till Hockeyallsvenskan. Inte direkt ett steg uppåt i karriären...
En annan jag kollade lite extra på är den här Rok Ticar som ledde Sloveniens interna poängliga http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12862
Center, bra ålder, säkert fortfarande utvecklingsbar. Hans lagkamrat Jeglic har ju lyckats tämligen väl i SSK måste man väl ändå säga (iofs fick han spela mycket ihop med bra spelare som definitivt gjorde honom bättre).
EDIT: Den här Ticar är dock långt ifrån förstacenter material så känns tämligen meningslöst, men tänkte snarare för en framtida upplaga av DIF.
pulverapa skrev:Snackade just med Martin Strandfelt... Han skulle absolut kunna tänka sig att spela med DIF, laget i hans hjärta.
100Kkr/mån är inte aktuellt. Han vill ha minst 150Kkr/mån. Eller en miljon på ett år.
Stor komik.
Är det här verkligen sant..?
Vi nämnde aldrig månadslöner men han sa att han förväntade sig lön runt miljonen per år. Det tolkar jag som 150Kkr/mån eller mer.
Svär på Gud.
Sjukt, då kan jag avskriva mitt tänk om att han skulle vara en "billig" lösning. Han måste tjäna otroligt bra i Norska ligan eller lida av storhetsvansinne. Inte en chans att DIF kommer lägga ut 100-150K / månad på en spelare i norska ligan.
pulverapa skrev:Snackade just med Martin Strandfelt... Han skulle absolut kunna tänka sig att spela med DIF, laget i hans hjärta.
100Kkr/mån är inte aktuellt. Han vill ha minst 150Kkr/mån. Eller en miljon på ett år.
Stor komik.
Är det här verkligen sant..?
Vi nämnde aldrig månadslöner men han sa att han förväntade sig lön runt miljonen per år. Det tolkar jag som 150Kkr/mån eller mer.
Svär på Gud.
Sjukt, då kan jag avskriva mitt tänk om att han skulle vara en "billig" lösning. Han måste tjäna otroligt bra i Norska ligan eller lida av storhetsvansinne. Inte en chans att DIF kommer lägga ut 100-150K / månad på en spelare i norska ligan.
Vad jag förstår så jobbar han även inom organisationen i Stavanger (typ 50/50). Här skulle han bli heltidsproffs, det måste ju locka. Men han är värd max 60k/mån enligt mig, om ens det.
Spär bara på faktumet att hockeyspelare nuförtiden är bortskämda parasiter. Djurgården är laget i hans ""hjärta" men kan inte tänka sig att spela här utan att vara bäst betald? Fattar han överhuvudtaget hur illa det låter? Skulle slänga ölen i plytet på honom om han stått och pissat mig som Djurgårdare i ansiktet på det sätter han gjorde på dig pulver..
Nepp de sista riktiga Djurgårdarna dör ut med Otto, Fimpen och Ölve...
Manijock skrev:Spär bara på faktumet att hockeyspelare nuförtiden är bortskämda parasiter. Djurgården är laget i hans ""hjärta" men kan inte tänka sig att spela här utan att vara bäst betald? Fattar han överhuvudtaget hur illa det låter? Skulle slänga ölen i plytet på honom om han stått och pissat mig som Djurgårdare i ansiktet på det sätter han gjorde på dig pulver..
Håller med. Låter riktigt jävla illa.
Dryg hockeyspelare som står och snackar löner med supportrar btw. Illa.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Manijock skrev:
Jag skulle räkna en spelare som Andreas Engqvist som en riktig Djurgårdare. Jag är helt övertygad om att han en gång kommer hem och spelar för laget i hans hjärta. Men han håller för hög kvalitet för att han ska "offra sig" för att spela i hockeyallsvenskan i toppen av hans karriär just nu. Jag tror han kommer bli en ny Otto för oss i framtiden.
Manijock skrev:Spär bara på faktumet att hockeyspelare nuförtiden är bortskämda parasiter. Djurgården är laget i hans ""hjärta" men kan inte tänka sig att spela här utan att vara bäst betald? Fattar han överhuvudtaget hur illa det låter? Skulle slänga ölen i plytet på honom om han stått och pissat mig som Djurgårdare i ansiktet på det sätter han gjorde på dig pulver..
Håller med. Låter riktigt jävla illa.
Dryg hockeyspelare som står och snackar löner med supportrar btw. Illa.
Det var väl jag som tvingade honom egentligen... Han var väldigt sympatisk, men han har inte satt sig in i vår situation. Inget mer med det.
Funderade på Urbas. Han fick ju jättemånga lovord efter övergången till Växjö och spåddes bli en supervärvning. Därefter hade han svåra skadeproblem under första året och gjorde ett mediokert andra år. Har dock sett för lite av honom för att kunna bedöma den saken. Hade hoppats kunna skaffa mig lite underlag i matchen mot Sverige, men där lyste han ju med sin frånvaro.