Vad jag vet så var Challe inte på isen.minalman skrev:Om de går ner i lön och gör en stor insats för att vi kommer tillbaka är stort. Enligt ditt resonemang ska Challes tröja tas ner.Mindrocker skrev:Ingen av de som var med om att spela ned DIF kan någonsin komma på tal om att få sin tröja hissad.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Avgå DJ Yes!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tog tröjhissandet som en metafor för hur svårt det måste vara just nu för de killar jag nämnde som ägnat mer än halva sitt liv åt att spela hockey, i princip har hela sin identitet i hockeyvärlden och alltid sett upp mot dem som gått före. Jag är säker på att de tänker inte bara en, utan tusen gånger innan de säger nej till att försöka spela upp sitt lag från den situation de försatt klubben i.
Det verkar ibland som om många på forumet tror sig vara större Djurgårdare än vad spelarna är.
Visst finns det kryp som Kempe och Wesslau, som påstår sig vara Djurgårdare, men de jag nämnde är mer Djurgården än alla som skrivit i det här forumet summerat. Därför är jag säker att de kritar på för ett år till.
Det verkar ibland som om många på forumet tror sig vara större Djurgårdare än vad spelarna är.
Visst finns det kryp som Kempe och Wesslau, som påstår sig vara Djurgårdare, men de jag nämnde är mer Djurgården än alla som skrivit i det här forumet summerat. Därför är jag säker att de kritar på för ett år till.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
Tycker själv att det studsat samma djävla rykten i den här tråden i fjorton dar nu, så försökte bara lyfta diskussionen till en annan nivå än där den legat med pengar och karriärval. Det handlar, tror jag, fortfarande om ett val vissa gör med hjärtat, även om de inte springer in på kontoret de första de gör, som Fimpen hedervärt gjorde. Och nu vann Brynäs SM.Järnkaminen90 skrev:Snälla släpp hissningssnacket *??++
Haha. Det var ord och inga visor!Shitkicker skrev:Det skrivs ofantligt mycket dynga här stundom, men det här tar nog fan priset som det enskilt dummaste jävla skitinlägg jag läst under årets Silly season.isolerad skrev:Personligen skulle jag inte har några problem om Linkan fick den största löneposten i laget. Det är han värd med tanke på att han i princip räddade oss tre säsonger i rad och hur ledningen har behandlat honom de senaste två åren.
Fixa DIF!
Tycker du alltså på fullt allvar att vi skall pröjsa Bremberg högre lön än vad han är värd av dessa äckliga sentimentala skäl? Fy fan vilken oförblommeradi.
Ni sitter hemma och gråtrunkar till korniga gamla videor på youtube och bara vägrar inse att tiden har sprungit ifrån Fredrik, att han idag är blott en spillra av sitt gamla jag och att DIF är den enda klubb i Sverige som är direkt intresserade av att kontraktera honom. Era irrationella känslor äcklar mig.
Ge mig istället cynism, brutalitet och kompromisslös vinnarmentalitet. Ge mig en solid målvakt av hög internationell klass, som gärna får ha den högsta lönen i laget. Ge mig två utpräglat defensiva backar som spelar enkelt och synnerligen fysiskt. Ge mig en PP-back som vågar skjuta slagskott. Ge mig en kreativ spelfördelare, gärna en center, och ge mig en ambitiös, lätt egoistisk målskytt med ett fint direktskott. Sedan är jag nöjd.
In med tandskyddet, pojkar och flickor. För vi skall fan köra över Hockeyallsvenskan nästa år och lämna motståndet blödande och undrande vad fan som egentligen hände.
Jag är Shitkicker. Gott mit uns.
Självklart tycker jag inte att man ska kontraktera Linkan enbart av sentimentala själ.
MEN jag är av åsikten att Linkan är en kreativ spelfördelare och jag tror att han skulle vinna poängligan i DIF nästa säsong. Jag tror inte han är slut som spelare på allsvensk nivå. Han gjorde ändå åtta assist på nio matcher i kvalserien. Dessutom har jag svårt att se oss ens få en möjlighet att kontraktera en bättre spelare...
Det sentimentala tycker jag är ett stort plus i kanten varför man ska välja Linkan framför en annan spelare av samma kaliber. Det vore kul att se Linkan avsluta sin karriär i DIF.
i
- DIF_Soldier
Agreed! In med vinnarmentalitet till tusen, spela på gränsen till misshandel. skjut på allt, tackla på allt. Låt spelare som inte jobbar rensa golvbrunnen till duschen med tänderna. Stureplansglidet är över för slick-sillen & co.Shitkicker skrev: Det skrivs ofantligt mycket dynga här stundom, men det här tar nog fan priset som det enskilt dummaste jävla skitinlägg jag läst under årets Silly season.
Tycker du alltså på fullt allvar att vi skall pröjsa Bremberg högre lön än vad han är värd av dessa äckliga sentimentala skäl? Fy fan vilken oförblommerad jävla idioti.
Ni sitter hemma och gråtrunkar till korniga gamla videor på youtube och bara vägrar inse att tiden har sprungit ifrån Fredrik, att han idag är blott en spillra av sitt gamla jag och att DIF är den enda klubb i Sverige som är direkt intresserade av att kontraktera honom. Era irrationella känslor äcklar mig.
Ge mig istället cynism, brutalitet och kompromisslös vinnarmentalitet. Ge mig en solid målvakt av hög internationell klass, som gärna får ha den högsta lönen i laget. Ge mig två utpräglat defensiva backar som spelar enkelt och synnerligen fysiskt. Ge mig en PP-back som vågar skjuta slagskott. Ge mig en kreativ spelfördelare, gärna en center, och ge mig en ambitiös, lätt egoistisk målskytt mepoesid ett fint direktskott. Sedan är jag nöjd.
In med tandskyddet, pojkar och flickor. För vi skall fan köra över Hockeyallsvenskan nästa år och lämna motståndet blödande och undrande vad fan som egentligen hände.
In med tandlösa män som gör jobbet. Det ska vara ett HELVETE att möta Djurgården.
Säg den glädje som varar
Har fått lite uppgifter om att de från förra säsongen skrivna kontrakten inte gäller längre längre och att alla dessa måste omförhandlas. Frågan är då vilka spelare vi har kontrakterade till kommande säsong?
Är det så att vi bara har följande kontrakterade:
MV: Adam Reideborn (hörde förresten av en i hockeyn "insatt" person när jag var på Dif-Sundsvall att Reideborn har äckel-sålna som moderklubb. Om det är så. Hur fan kunde han då värvas???? Har de inget omdöme alls i klubbledningen? Detta är ytterligare ett skäl att Larsson och Engström MÅSTE AVGÅ!)
MV: -
Back: -
Forward: Dustin Johner
Forward: Christian Eklund
Forward: Henrik Eriksson
Forward: -
Om läget är så här, är det fanimej jävligt allvarligt och dags för vederbörande personer i lagledningen att AGERA BUMS eller så kan de AVGÅ!!!
MV: Adam Reideborn (hörde förresten av en i hockeyn "insatt" person när jag var på Dif-Sundsvall att Reideborn har äckel-sålna som moderklubb. Om det är så. Hur fan kunde han då värvas???? Har de inget omdöme alls i klubbledningen? Detta är ytterligare ett skäl att Larsson och Engström MÅSTE AVGÅ!)
Om läget är så här, är det fanimej jävligt allvarligt och dags för vederbörande personer i lagledningen att AGERA BUMS eller så kan de AVGÅ!!!
- minalman
Jag håller inte med dig. I nuläget har ledningen ingen aning om vilken budget de sitter med nästa säsong, så att prata kontrakt och inte veta vad man har för pengar är inte särskilt smart.Kricke skrev:Har fått lite uppgifter om att de från förra säsongen skrivna kontrakten inte gäller längre längre och att alla dessa måste omförhandlas. Frågan är då vilka spelare vi har kontrakterade till kommande säsong?
- John Terry
- Djurgården Hockey
Skojar du?Kricke skrev:Har fått lite uppgifter om att de från förra säsongen skrivna kontrakten inte gäller längre längre och att alla dessa måste omförhandlas. Frågan är då vilka spelare vi har kontrakterade till kommande säsong?
Killen har förmodligen inte hängt med i denna Silly Season så ingen behöver väl göra en stor grej över detta inlägg?John Terry skrev:Skojar du?Kricke skrev:Har fått lite uppgifter om att de från förra säsongen skrivna kontrakten inte gäller längre längre och att alla dessa måste omförhandlas. Frågan är då vilka spelare vi har kontrakterade till kommande säsong?
Sådana här poster har man sett på forumet förut, det är bara att skita i dem.
Man undrar hur vissa är funtade.
En sån otroligt låg nivå på vissa inlägg här inne, man blir fan mörkrädd!
En sån otroligt låg nivå på vissa inlägg här inne, man blir fan mörkrädd!
Ju snabbare man har satt ihop ett lag kan man fokusera och ladda inför den kommande säsongen. Dessutom försvinner alla bra tillgängliga spelare i en rasande takt om man inte agerar tillräckligt snabbt. Se på ssk förra säsongen som inte hade laget klart till midsommar ens och vilka blajspelare de fick hålla till godo med för att de skyllde på att de inte hade budgeten klar och att det "inte fanns några spelare kvar" när de väl kom ut på marknaden. Och ju fler man har kontrakterade och visar att man har stor ambition, desto större är chansen att få dugliga spelare att skriva på. För det är inte bara pengar som spelar in när spelare skriver på, de spanar ju givetvis in hur konkurrenskraftigt laget kan bli. Jag menar om vi har en duglig back på gång och han ser att vi inte har en enda back kontrakterad - vad sänder det för signaler egentligen? Nej. AGERA NU och gör det snabbt medan det finns bra och dugliga spelare att tillgå!minalman skrev:Jag håller inte med dig. I nuläget har ledningen ingen aning om vilken budget de sitter med nästa säsong, så att prata kontrakt och inte veta vad man har för pengar är inte särskilt smart.Kricke skrev:Har fått lite uppgifter om att de från förra säsongen skrivna kontrakten inte gäller längre längre och att alla dessa måste omförhandlas. Frågan är då vilka spelare vi har kontrakterade till kommande säsong?
Filade lite på engelska Wikipedia, trots att det går att använda Eliteprospects så tänkte jag att det behövs uppdateras lite här och var. Pilla gärna in något extra om ni har lust! Svenska Wikipedia behöver också uppdateras.
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:D ... key_roster
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:D ... key_roster
- minalman
Det hör inte hemma den här tråden, men jag anser att det är ett större misstag att inte börja sälja nästa års säsongskort nu, så att kulorna börjar rulla in. Kontrakten med oss supportrar är lättare att få klart nu när intresset är som störst.Kricke skrev:Ju snabbare man har satt ihop ett lag kan man fokusera och ladda inför den kommande säsongen. Dessutom försvinner alla bra tillgängliga spelare i en rasande takt om man inte agerar tillräckligt snabbt. Se på ssk förra säsongen som inte hade laget klart till midsommar ens och vilka blajspelare de fick hålla till godo med för att de skyllde på att de inte hade budgeten klar och att det "inte fanns några spelare kvar" när de väl kom ut på marknaden. Och ju fler man har kontrakterade och visar att man har stor ambition, desto större är chansen att få dugliga spelare att skriva på. För det är inte bara pengar som spelar in när spelare skriver på, de spanar ju givetvis in hur konkurrenskraftigt laget kan bli. Jag menar om vi har en duglig back på gång och han ser att vi inte har en enda back kontrakterad - vad sänder det för signaler egentligen? Nej. AGERA NU och gör det snabbt medan det finns bra och dugliga spelare att tillgå!minalman skrev:Jag håller inte med dig. I nuläget har ledningen ingen aning om vilken budget de sitter med nästa säsong, så att prata kontrakt och inte veta vad man har för pengar är inte särskilt smart.Kricke skrev:Har fått lite uppgifter om att de från förra säsongen skrivna kontrakten inte gäller längre längre och att alla dessa måste omförhandlas. Frågan är då vilka spelare vi har kontrakterade till kommande säsong?
Bra snack, Shitkicker!Shitkicker skrev:Det skrivs ofantligt mycket dynga här stundom, men det här tar nog fan priset som det enskilt dummaste jävla skitinlägg jag läst under årets Silly season.isolerad skrev:Personligen skulle jag inte har några problem om Linkan fick den största löneposten i laget. Det är han värd med tanke på att han i princip räddade oss tre säsonger i rad och hur ledningen har behandlat honom de senaste två åren.
Fixa DIF!
Tycker du alltså på fullt allvar att vi skall pröjsa Bremberg högre lön än vad han är värd av dessa äckliga sentimentala skäl? Fy fan vilken oförblommerad jävla idioti.
Ge mig istället cynism, brutalitet och kompromisslös vinnarmentalitet. Ge mig en solid målvakt av hög internationell klass, som gärna får ha den högsta lönen i laget. Ge mig två utpräglat defensiva backar som spelar enkelt och synnerligen fysiskt. Ge mig en PP-back som vågar skjuta slagskott. Ge mig en kreativ spelfördelare, gärna en center, och ge mig en ambitiös, lätt egoistisk målskytt med ett fint direktskott. Sedan är jag nöjd.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
+1Kricke skrev: Ju snabbare man har satt ihop ett lag kan man fokusera och ladda inför den kommande säsongen. Dessutom försvinner alla bra tillgängliga spelare i en rasande takt om man inte agerar tillräckligt snabbt. Se på ssk förra säsongen som inte hade laget klart till midsommar ens och vilka blajspelare de fick hålla till godo med för att de skyllde på att de inte hade budgeten klar och att det "inte fanns några spelare kvar" när de väl kom ut på marknaden. Och ju fler man har kontrakterade och visar att man har stor ambition, desto större är chansen att få dugliga spelare att skriva på. För det är inte bara pengar som spelar in när spelare skriver på, de spanar ju givetvis in hur konkurrenskraftigt laget kan bli. Jag menar om vi har en duglig back på gång och han ser att vi inte har en enda back kontrakterad - vad sänder det för signaler egentligen? Nej. AGERA NU och gör det snabbt medan det finns bra och dugliga spelare att tillgå!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm