DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stiwky

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stiwky »

Jag orkar inte. Det har gått helt åt helvete. Och inte fan ser jag något slut på helvetet.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staten

Inlägg av Staten »

Hoppas JK arrangerar något liknande..

http://www.karnan.nu/det-racker-nu-imor ... ot-valdet/
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Gråtit en skvätt och hängt en halsduk på Stadion. Man är verkligen helt bedrövad just nu. Vila i frid broder!
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

Leksand skrev:
#10 skrev:Någonting måste ju fan hända nu innanför pannbenen på alla jävla rötägg i sverige, och då menar jag i ALLA lags supporter grupper, folk ska väl fan inte behöva sätta livet till, vilken jävla snedriven värld man lever i,

Mina tankar går till våran Djurgårdsbroders familj.

Han är ingen "Djurgårdsbroder". Han är min broder lika mycket som han är din, och du är min broder lika mycket som du är hans. I själva verket är inga av oss bröder överhuvudtaget, utan vi är alla alldeles vanliga människor, och det räcker för att vi inte ska vilja så in pannbenen på varandra. Det är vid insikten om det som allt måste börja.

Hoppas på en ny framtid för svensk supporterkultur, men tyvärr kommer antagligen detta påverka lika mycket som Tony Deogans död gjorde.
Seriöst Leksand, försök inte på nåt sätt dra in Djurgårdsbroder som en synonym till dålig supporterkultur. Djurgårdsfamiljen och de termerna vi använder oss av är så långt ifrån man kan komma det som hände i dag. Det är inte det hela tanken står för, snarare tvärt om.

Edit:

Diskussioner är alltid bra, men tycker du var lite respektlös i dina formuleringar.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Kollade precis på Sportbaldets News, ca 02,22 i klippet när dom pratar med Tränaren i Helsingborg, vad fan hör man då? Jo folk som sitter och skrattar i bakgrunden!

Förbannade idioter!

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/s ... le38212.ab
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Hawk skrev:Kollade precis på Sportbaldets News, ca 02,22 i klippet när dom pratar med Tränaren i Helsingborg, vad fan hör man då? Jo folk som sitter och skrattar i bakgrunden!

Förbannade idioter!

Jag kanske bara letar efter saker hos Helsingborgs IF (Helt ärligt, dessa "supportrar" är INTE Helsingborgs IF. Lika lite som det hade varit Djurgårdens IF ifall det var tvärtom.) men jag tycker lite att Helsingborgs sportchef/tränare vad det nu är, småler ibland under intervjun. Den intervju som kom upp samtidigt som intervjun med Bosse.

Jag förstår fortfarande inte att det är på riktigt. Sverige 2014 och detta händer.

Vila i frid.

EDIT: Ändrade "inte" till "lite", typo.
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Axel_K skrev:
Hawk skrev:Kollade precis på Sportbaldets News, ca 02,22 i klippet när dom pratar med tränaren i Helsingborg, vad fan hör man då? Jo folk som sitter och skrattar i bakgrunden!

Förbannade idioter!

Jag kanske bara letar efter saker hos Helsingborgs IF (Helt ärligt, dessa "supportrar" är INTE Helsingborgs IF. Lika lite som det hade varit Djurgårdens IF ifall det var tvärtom.) men jag tycker inte att Helsingborgs sportchef/tränare vad det nu är, småler ibland under intervjun. Den intervju som kom upp samtidigt som intervjun med Bosse.

Jag förstår fortfarande inte att det är på riktigt. Sverige 2014 och detta händer.

Vila i frid.
Ok Axel du tycker inte att sportchef/tränare småler ibland under intevjun! Är det någon som har påstått detta att det var så?

Det jag blir förbannad över att om DU Axel lyssnar på klippet, så hör du i bakgrunden hur folk sitter och skrattar! Vilket jag stör mig på.

Sverige 2014 och detta händer? Har hänt förr, lär hända igen tyvärr...
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Hawk skrev:
Axel_K skrev:
Hawk skrev:Kollade precis på Sportbaldets News, ca 02,22 i klippet när dom pratar med tränaren i Helsingborg, vad fan hör man då? Jo folk som sitter och skrattar i bakgrunden!

Förbannade idioter!

Jag kanske bara letar efter saker hos Helsingborgs IF (Helt ärligt, dessa "supportrar" är INTE Helsingborgs IF. Lika lite som det hade varit Djurgårdens IF ifall det var tvärtom.) men jag tycker inte att Helsingborgs sportchef/tränare vad det nu är, småler ibland under intervjun. Den intervju som kom upp samtidigt som intervjun med Bosse.

Vila i frid.
Ok Axel du tycker inte att sportchef/tränare småler ibland under intevjun! Är det någon som har påstått detta att det var så?

Det jag blir förbannad över att om DU Axel lyssnar på klippet, så hör du i bakgrunden hur folk sitter och skrattar! Vilket jag stör mig på.

Ursäktar min typo! Ändrade strax innan ditt svar, läs det igen! :)
Jag hade råkat skrivit "Inte" istället för "Lite" vilket gjorde att mitt inlägg kunde misstolkas enormt!
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Axel_K skrev:
Hawk skrev:
Axel_K skrev:

Förbannade idioter!

Vila i frid.

Ursäktar min typo! Ändrade strax innan ditt svar, läs det igen! :)
Jag hade råkat skrivit "Inte" istället för "Lite" vilket gjorde att mitt inlägg kunde misstolkas enormt!
Ok vi lämnar det nu, förjävligt det som har hänt bara.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Behövde bara förklara att jag absolut inte sa emot dig! Vill inte skapa osämjan på grund av ett skrivfel!

Det är fruktansvärt det som hänt och jag hoppas verkligen att något liknande aldrig sker igen.
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Axel_K skrev:Behövde bara förklara att jag absolut inte sa emot dig! Vill inte skapa osämjan på grund av ett skrivfel!

Det är fruktansvärt det som hänt och jag hoppas verkligen att något liknande aldrig sker igen.
Lugnt jag förstår.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vila i frid Stefan.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Jag vet att DFG inte var inblandade i misshandeln som skedde igår och jag vet att det är många utanför DFG som slåss också, men om DFG och Firman m.fl. självmant skulle lägga ner sina verksamheter skulle det vara ett "big statement" i supportersverige.

Det känns som att alltihop är en ond cirkel som inte kan bli bättre. Alltför många människor har attitydsproblem, speciellt efter några öl. Det måste till en fundamental ändring hos individen. Det måste bli ute att hata och inne att älska.

Fick berättat för mig igår att marschen till arenan som skulle vara en stämningshöjare istället blir till ett tåg där man hatar Helsingborg och där man ska pissa på Helsingborg, bokstavligen. Det är fan inte okej att hålla på såhär längre när vi åker ut i landet. Det är för mycket vandalisering. Folk måste gå till sig själva och sluta välja fotbollen som ett sätt att få ut sina aggressioner.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:Jag vet att DFG inte var inblandade i misshandeln som skedde igår och jag vet att det är många utanför DFG som slåss också, men om DFG och Firman m.fl. självmant skulle lägga ner sina verksamheter skulle det vara ett "big statement" i supportersverige.

Det känns som att alltihop är en ond cirkel som inte kan bli bättre. Alltför många människor har attitydsproblem, speciellt efter några öl. Det måste till en fundamental ändring hos individen. Det måste bli ute att hata och inne att älska.

Fick berättat för mig igår att marschen till arenan som skulle vara en stämningshöjare istället blir till ett tåg där man hatar Helsingborg och där man ska pissa på Helsingborg, bokstavligen. Det är fan inte okej att hålla på såhär längre när vi åker ut i landet. Det är för mycket vandalisering. Folk måste gå till sig själva och sluta välja fotbollen som ett sätt att få ut sina aggressioner.
Det här är den förändringen som måste till. Men hur får man till en sådan förändring. Hat föder hat, det har det alltid gjort. Man har ju alltid sagt att firmorna sköter det här själva och att den gemene supportern går säker. Frågan är om den opinionen svänger nu, och då tar ju hela arbetet kring detta ett stort steg bakåt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Jag åkte in till Stadion i morse vid 5-tiden. Det var en annan kille där, också till synes på väg till jobbet, och vi nickade bara åt varandra när vi såg på varandra och hängde upp våra halsdukar på det redan överfyllda staketet. Jag tänkte att det lika gärna kunde vara "du eller jag" som blivit mördad där nere i Helsingborg. Det kändes så djävla tungt när man sen stod där ensam i mörkret och regnet även om synen av alla andras halsdukar, flaggor, tröjor, blommor och ljus gav en viss tröst. Det hela är så sjukt overkligt.
Skriv svar