Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Re: Hagos väljer Luleå?

Inlägg av Bautabröl »

foan skrev:Ryktas om att Hagos väljer Luleå

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... p?id=93767
Hur fasen kan man välja Luleå över Iowa Stars???
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=67 ... rkiv=False
Är säkert genom den länken, om man ska ta alla Hagos agent snackat med så blir det ett antal klubbar. 4 Elitserielag som är intresserade (kan vara fler han snackat med) plus ett antal lag från Nordamerika.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Remy Lebeau skrev:Tror mycket på Bäcker faktiskt. Lite synd dock, att han med stor sannolikhet lämnar oss efter säsongen som kommer.
Är det inte mera troligt att det blir Falk som får gå efter den här säsongen?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Pepp91 skrev:
Remy Lebeau skrev:Tror mycket på Bäcker faktiskt. Lite synd dock, att han med stor sannolikhet lämnar oss efter säsongen som kommer.
Bäcker ska väll spela utomlands efter denna säsongen?
Någon skribent skrev det här inne är jag säker på ;)
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

stolpskott skrev:
Pepp91 skrev:
Bara hoppas på en usel säsong av honom då, så skriver han ett 3-års kontrakt med oss så har vi honom säkrad! 8)
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Pepp91 skrev:
stolpskott skrev:
Pepp91 skrev:
Bara hoppas på en usel säsong av honom då, så skriver han ett 3-års kontrakt med oss så har vi honom säkrad! 8)
seriöst? Bäcker e bra men inte oersättbar. Skulle gärna se Bäcker fortsätta i DIF men om han skulle dra så skulle han nog bli ersatt ganska fort med en likvärdig center
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Crashmash skrev:
DIF som inte vill ha honom eller han som inte vill vara kvar? Eller menar du på grund av om Hagos kommer? Jag gillar när han snackar värmländska tillsammans med stockholmska, skön blandning. :)
Pär vill själv utomlands, för att tjäna mer pengar. Förstår honom.

Men man ska aldrig säga aldrig, men då får DIF allt ge honom ett bättre kontrakt än det han har nu.
Tycker personligen att Bäcker är underskattad. Han städar undan bra efter Linkans och Bengans offensiva turer.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Bäcker är duktig, men långt ifrån någon spelare vi står och faller med. Särskilt om vi nu får in Hagos också.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

jensa öhling skrev:Bäcker är duktig, men långt ifrån någon spelare vi står och faller med. Särskilt om vi nu får in Hagos också.
Engqvist är väl egentligen center också?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Fricke skrev:
jensa öhling skrev:Bäcker är duktig, men långt ifrån någon spelare vi står och faller med. Särskilt om vi nu får in Hagos också.
Engqvist är väl egentligen center också?
Engqvist är Center det är korrekt! Vilket jag tycker att han ska vara i den femman han spelar i. Morten borde vara forward, sen Engqvist smarthet bakåt.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Jag hoppas på någon annan än Hagos. Tycker inte han är någon att pynta granen med direkt.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Stocky skrev:Jag hoppas på någon annan än Hagos. Tycker inte han är någon att pynta granen med direkt.
Håller helt med, vi behöver en målskytt och en som kan göra poäng, så därför borde den sista forwarden som ska in hålla högre klass än han.
Joas

Inlägg av Joas »

Jag sätter min slant på att Rudslätt kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Stocky skrev:Jag hoppas på någon annan än Hagos. Tycker inte han är någon att pynta granen med direkt.
Hagos är grymt duktig defensivt. Han och Falk borde hålla landslagsklass i numerärt underläge. Han är inte oäven offensivt heller, på elitserienivå i alla fall. Visst, Hagos är inte nån finlirare, men det är en väldigt bra hockeyspelare.
Joas skrev:Jag sätter min slant på att Rudslätt kommer tillbaka.
Han har väl fortfarande kontrakt med Köln?
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Ritterwand skrev:
Hagos är grymt duktig defensivt. Han och Falk borde hålla landslagsklass i numerärt underläge. Han är inte oäven offensivt heller, på elitserienivå i alla fall. Visst, Hagos är inte nån finlirare, men det är en väldigt bra hockeyspelare.
Joas skrev:Jag sätter min slant på att Rudslätt kommer tillbaka.
Han har väl fortfarande kontrakt med Köln?
Ja men nu är det en målskytt vi ska leta efter i mitt tycke ialf, spelare som är duktiga hemmåt tycker jag vi har. Framåt där imot är det bara Linkan och Hörnqvist.
Skriv svar