Hajduk skrev:Tessan skrev:Cred till alla som sjöng idag trots att spelet på isen inte var det bästa. Föreningen kan vara stolt över sina motgångssupportrar.
Men det var för dåligt från många håll. Alla småglin som stod runt oss stod bara tysta eller skrek bara "Fan vad dåliga ni är"... Att sen dessutom folk i klacken börjar sätta sig ner när det är blytungt på slutet gör mig ännu mer uppgiven.
Får förklara mig personligt då. Hörs nog ganska bra när de runtom tystnar, och skrek flertalet gånger hur dåligt det var men syftade i vart fall inte på DIF Hockey utan på pajaszebran.
Försökte även hålla igång och sjunga igenom ramsorna, till skillnad från småpojkarna eller gammelgubbarna (hade några äldre runt mig som stod tysta, vilket är jävligt irriterande), men kändes bara jävligt virrigt: framförallt i andra perioden då jag räknade någonstans mellan tre och fem pågående ramsor samtidigt. Behövs klara direktiv från en klackledare, någon med auktoritet som styr och ställer och som folk lyssnar till. Det vill säga något i stil med han som ställde sig längst ner i slutet och började med "Alla vi som älskar Djurgårn.." och sedan höll låda ett tag. Anser att det var under just denna del av matchen som vi hade som bäst tryck.
Nu känns det som att någon vill dra igång en ramsa i klacken, en annan någon annan och sen vill Aktiv Sittplats ha igång en tredje ramsa. En kille som stod över mig ikväll försökte flera gånger dra igång ramsor men blev dränkt i en annan som sedan dränktes i Aktiv Sittplats. Med det sagt, det behövs nog alltså en ledarfigur.
Stentuff skrev:I dag var det dötyst jämfört med tidigare matcher. Andra perioden är helt och hållet pinsam! Vi kan bättre än såhär! Känns som att alla bara stod och glodde...
Håller med. Även om matchen är en misär att genomlida får vi för fan se till att göra det snyggt på läktaren. Skit i hur det ser ut på isen, även om det klart är roligare när vi vinner. Sjung i ur och skur, för fan.