Håller helt med dig Sir.SirDIFalot skrev:Arnesson är klart talangfull. Men jag har svårt att förstå varför det är så superviktigt att han behålls. Han var ganska misstagsbenägen redan på allsvensk nivå och känns väldigt grön fortfarande. Det känns långt ifrån givet att han håller på SHL-nivå. På Allsvensk nivå tycker jag mer han tog en tröja utan att göra bort sig, typ.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Spela fult
Troligen helt fel tråd men ändå, hur finansieras DIFdam?
Jag vet att dom spelarna inte har lön men är säker på att Daniela är har det o troligtvis Nisse också, det nya o förvissa väldigt snygga omklädningsrummet måste kostat en del samt matchtröjor osv,, vill inte att detta ska bli en genusdebatt men om vårt SHL lag får stå tillbaka för denna satsning blir jag ledsen,, varför starta upp detta det år vi VÄRKLIGEN behöver varenda jävla krona?
Men som sagt var är det nån som vet nåt hur det ligger till med detta?
Jag vet att dom spelarna inte har lön men är säker på att Daniela är har det o troligtvis Nisse också, det nya o förvissa väldigt snygga omklädningsrummet måste kostat en del samt matchtröjor osv,, vill inte att detta ska bli en genusdebatt men om vårt SHL lag får stå tillbaka för denna satsning blir jag ledsen,, varför starta upp detta det år vi VÄRKLIGEN behöver varenda jävla krona?
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Ingen aning men kan tippa på att det kan försvinna en liten del av budgeten till dam. Men är kanske ett måste att ha damlag också för att kunna att få nån som helst hjälp från kommun med mera. Så tror det är ett sätt att sätta mer press på politiker bland annat.Sotarn skrev:Troligen helt fel tråd men ändå, hur finansieras DIFdam?
Svår balansgång att gå men ett damlag kostar säkert mer än det smakar om man vill elitsatsa.
Vi har haft en bra finne i DIF och det är Ossi alla andra har varit mer eller mindre dåliga sett till förväntningarna man hade på dem.
I fallet Nordlund får vi väl se, men om han är som jag har fått honom beskriven kommer han att göra en del poäng framåt, men vara en säkerhetsrisk bakåt.
Vem som sedan har rätt eller fel återstår att se, men tyvärr är tendensen här inne mer eller mindre alltid att offensiva backar och deras betydelse övervärderas något enormt medans defensivt pålitliga backar underskattas något fruktansvärt. Undrar när den förändringen skedde att backars offensiv verkar premieras mer än deras huvudsakliga funktion dvs kunna försvara ordentligt.
I fallet Nordlund får vi väl se, men om han är som jag har fått honom beskriven kommer han att göra en del poäng framåt, men vara en säkerhetsrisk bakåt.
Vem som sedan har rätt eller fel återstår att se, men tyvärr är tendensen här inne mer eller mindre alltid att offensiva backar och deras betydelse övervärderas något enormt medans defensivt pålitliga backar underskattas något fruktansvärt. Undrar när den förändringen skedde att backars offensiv verkar premieras mer än deras huvudsakliga funktion dvs kunna försvara ordentligt.
Precis det som jag vill ha reda på också.Sotarn skrev:Troligen helt fel tråd men ändå, hur finansieras DIFdam?
Så länge som jag inte får se några siffror på den delens intäkter kontra utgifter och vi fortsätter signa "chansningar" och "allsvenska spelare" kommer i alla fall jag att dra slutsatsen att det runnit ut en hel del pengar till ett antagligen mycket dyrt idrottsligt experiment.
Om några vill spela hockey och kalla sig för DIF dam låt dem göra detta och låt dem gärna göra reklam på herrarna hemsida för sin verksamhet, men ekonomierna skall vara helt separerade!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Men hur många finnar handlar det om? 3-4 st på 15 år? Om det vore på det sättet så behöver det ju inte betyda något smack. Vad är nästa grej liksom? "Spelare från Skåne brukar alltid floppa i DIF" som om det INTE vore en slump utan faktiskt hade en betydelse vart spelaren var född eller kom ifrån.Kall-El skrev:Vi har haft en bra finne i DIF och det är Ossi alla andra har varit mer eller mindre dåliga sett till förväntningarna man hade på dem.
I fallet defensiva/offensiva backar så känns det som att Hockeyvärlden och framför allt NHL med mer och mer djupgående statistiska analyser börjar komma fram till slutsatsen att puckskickliga och skridskosnabba backar gör mer nytta för laget än fysiska "sarg ut"-backar. Efter flera decennium av feltänk gällande försvarsspelare känns det som att det börjar vända nu. Se på Erik Karlsson. Han är ju inte dålig defensivt för att han är bra offensivt. Även om han får det ryktet av "old school" hockeytittare. När han är på isen ser han till att Ottawa har pucken betydligt mer än motståndarna och att pucken hamnar under kontroll i rätt zon. Han ger inte bort den i onödan. Ligger alltid rätt i position i egen zon och låter bli att tackla sig ur position.
Expert.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Innan ni börjar dra slutsatser att det är damerna som ligger bakom de saknade topp-värvningarna kan ni ju kanske läsa på lite vad som skrivits om damsatsningen. Man ska väl inte tro att som skrivs och det kan ju så klart vara så att de tar pengar. Men jag tror inte det och dessutom får man en annan bild av att läsa på lite.Kall-El skrev:Precis det som jag vill ha reda på också.Sotarn skrev:Troligen helt fel tråd men ändå, hur finansieras DIFdam?
Så länge som jag inte får se några siffror på den delens intäkter kontra utgifter och vi fortsätter signa "chansningar" och "allsvenska spelare" kommer i alla fall jag att dra slutsatsen att det runnit ut en hel del pengar till ett antagligen mycket dyrt idrottsligt experiment.
Om några vill spela hockey och kalla sig för DIF dam låt dem göra detta och låt dem gärna göra reklam på herrarna hemsida för sin verksamhet, men ekonomierna skall vara helt separerade!
Bland annat verkar Stockholms stad vara med på ett hörn. Och danijela har redan jobb och verkar göra detta som en rolig grej vid sidan om tillsammans med Nils som även är hennes sambo.
Using Tapatalk
Heheheh. Right. Stockholms stad sponsra idrott? Källa tack.sparwen skrev:
Bland annat verkar Stockholms stad vara med på ett hörn.
Att signa Sveriges bästa målvakt och bästa anfallare som damsidan har gjort är allt annat än billigt. Tyvärr tror jag att det här experimentet bara kommer suga ut livsviktiga pengar ur A-laget.
- SirDIFalot
Kostar damspelarna några pengar alls? Spelarna har ju allihop jobb vid sidan av. Eller?
Expert.
Sen lär väl mycket vara från Segeltorps budget?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag har hört att de har en del lön iaf. Hur mycket har jag ingen aning om. Men som du säger, de flesta har jobb!SirDIFalot skrev:Kostar damspelarna några pengar alls? Spelarna har ju allihop jobb vid sidan av. Eller?
- SirDIFalot
Och egna sponsoravtal.seppuko skrev:Sen lär väl mycket vara från Segeltorps budget?
Expert.
- SirDIFalot
Ja de har de säkert. Men är de löner som de inte ens kan leva på så är det ju en fjärt i rymden i jämförelse med en SHL-budget och vårt junislag har fortfarande en fetare lönebudget.ciirree skrev:Jag har hört att de har en del lön iaf. Hur mycket har jag ingen aning om. Men som du säger, de flesta har jobb!SirDIFalot skrev:Kostar damspelarna några pengar alls? Spelarna har ju allihop jobb vid sidan av. Eller?
Expert.
Den enda information som de gått ut med är att DIF förser och hjälper till med saker som bostad etc. Även om de spelar gratis för skojs skull (doubt it) så är det ju inte gratis för det.
Sen så vore det ju udda att plocka in de bästa landslagsspelare om de bara hade Segeltorps budget att röra sig på, så det stämmer nog inte.
Sen så vore det ju udda att plocka in de bästa landslagsspelare om de bara hade Segeltorps budget att röra sig på, så det stämmer nog inte.
Sponsra vet jag inte, men med tider, hallar osv iaf.Vikas skrev:Heheheh. Right. Stockholms stad sponsra idrott? Källa tack.sparwen skrev:
Bland annat verkar Stockholms stad vara med på ett hörn.
Att signa Sveriges bästa målvakt och bästa anfallare som damsidan har gjort är allt annat än billigt. Tyvärr tror jag att det här experimentet bara kommer suga ut livsviktiga pengar ur A-laget.
http://www.svt.se/sport/ishockey/djurga ... -damhockey
Using Tapatalk